جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ازدواج آسان

حوزه/ مدیر کل مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان‌جنوبی گفت: همایش ازدواج آسان، ویژه ۱۳۰ زوج حوزوی، سوم بهمن همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) در بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام هادی جعفری‌راد، مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان‌جنوبی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که مرکز خدمات حوزه علمیه به دستور مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد، اظهار کرد: تمامی طلبه‌های شیعه، اهل سنت، خواهر و بردار از خدمات این مرکز بهره مند می‌شوند.

وی با بیان این‌که تعداد ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از طلاب خواهر و برادر در خراسان‌جنوبی از خدمات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بهره‌مند هستند، تصریح کرد: این خدمات شامل طلابی است که فاقد شغل هستند.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی ضمن اشاره به پیش‌رو بودن جشن ازدواج ۱۳۰ نفر از طلاب خراسان‌جنوبی، ابراز کرد: همایش "مزدوجین"ویژه زوج‌های جوان روحانی، سوم بهمن ماه در بیرجند برگزار می‌شود. تسهیل امر ازدواج و همچنین تشویق و ترغیب جوانان به ازدواج آسان، از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش بزرگ است.

وی با اشاره به نحوه برگزاری این همایش، خاطرنشان کرد: همایش مذکور از ساعت ۷ و نیم صبح صبح روز یکشنبه سوم بهمن‌ماه جاری در قالب کارگاه‌هایی آموزشی برای زوجین برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی منعقد کرده‌ایم، همسران طلاب و روحانیون ما می‌توانند با آموزش رایگان در رشته‌های خیاطی، چرم‌دوزی، خطاطی، حوله‌بافی، بافندگی قادر به انجام مشاغلی مرتبط با رشته آموزش دیده در منازل خویش باشند و دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

وی عنوان کرد: هر ساله نمایشگاه‌هایی از محصولات خانگی همسران طلاب توسط مرکز خدمات حوزه علمیه برگزار می‌شود تا این عزیزان دغدغه فروش محصولات و دستاوردهای خویش را نداشته باشند که در سال جاری نیز ششمین نمایشگاه مذکور در بیرجند برگزار گردید که مورد استقبال پرشور هم‌استانی‌ها قرار گرفت.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان‌جنوبی با اشاره به دیگر خدمات این مرکز تبیین کرد: سرکشی از روحانیون پیشکسوت از جمله فعالیت‌های این مرکز است که همواره مورد توجه مرکز خدمات حوزه بوده است.

وی، تحصیل فرزندان خانواده‌های روحانی را حائز اهمیت فراوان دانست و یادآور شد: "همایش ممتازین فرزندان روحانی" از دیگر برنامه‌های در دست اقدام مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است که در دهه فجر سال جاری در استان اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام جعفری با بیان این‌که همایش ممتازین فرزندان روحانی را از سال ۹۴ با تعداد ۲۰۸ نفر آغاز کردیم، بیان کرد: در سال جاری نیز از ۴۹۰ نفر از این عزیزان با حضور خانواده‌های‌شان تقدیر و تجلیل خواهد شد.

وی در پایان گفت: همسران طلبه طی گذراندن دوره تخصصی و کسب مهارت در حرفه مورد نظر از حمایت‌های جانبی این مرکز بهره مند و برای دریافت وام قرض‌الحسنه به بانک معرفی می‌شوند.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha