پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه زمستانه تربیت مبلغ بین المللی

مدرسه زمستانه تربیت مبلغ بین المللی ویژه کشورهای عربی از سوی مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه کشور، در اهواز آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور با همکاری دفتر بین‌الملل مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان، دوره علمی آموزشی مدرسه زمستانه تربیت مبلغ بین‌المللی ویژه کشورهای عربی را در اهواز آغاز کرد.

مدرسه زمستانه تربیت مبلغ بین‌المللی با حضور و تدریس اساتید برجسته فعال عرصه بین‌الملل از امروز دوشنبه ۲۵ بهمن آغاز به کار کرده و تا روز جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

در این دوره آموزشی، طلاب برادر زباندان عربی و دارای سابقه تبلیغ یا آشنا با وضعیت فرهنگی کشورهای عربی منطقه، با مباحثی چون «فضای مجازی و قواعد تشکیل و تقویت تیم سازی و شبکه‌های استارتاپی در عرصه دینی و فرهنگی؛ «وضعیت شناسی، کتب، ترجمه‌ها و تولیدات محتوایی ویژه کشورهای عربی و آسیب شناسی آنها»، «معرفی دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات دینی جریان ساز و شاخص در حوزه کشورهای عربی» و ... آشنا می‌شوند.

از دیگر سرفصل‌های آموزشی مدرسه زمستانه تربیت مبلغ بین‌المللی ویژه کشورهای عربی می‌توان به «مهارت‌ها و بایسته‌های پژوهشی و تهیه محتوا برای مخاطبان کشورهای عربی»، «مفهوم شناسی ضوابط و قواعد ترجمه تخصصی مقالات و کتب به زبان عربی»، «جریان شناسی سلفیه و شیوه‌های تبلیغ آنان در منطقه خلیج فارس»، «ظرفیت شناسی دینی و فرهنگی کشورهای حوزه خلیج فارس»، «آشنایی با شبکه‌های فرهنگی و اقتصادی حوزه خلیج فارس»، و «نقش تبلیغ در کشورهای عربی در تحقق تمدن اسلامی» اشاره کرد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قالب اردوی یک روزه راهیان نور از برنامه‌های روز پایانی دوره تربیت مبلغ بین‌المللی ویژه کشورهای عربی اعلام شده است.

در پایان دوره تربیت مبلغ بین‌المللی ویژه کشورهای عربی، از سوی مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور گواهی پایان دوره معتبر به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.

مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور تاکنون دوره‌های علمی و آموزشی کاربردی مختلفی را در راستای دانش افزایی و تربیت مبلغان بین‌المللی به زبان‌های زنده دنیا برگزار کرده است.

انتهای پیام

مدرسه زمستانه تربیت مبلغ بین المللی در اهواز آغاز به کار کرد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی حسنی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    1 0
    موسسات زبان عربی هم تاثیر داشته اند.