شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام تاجگردون

مدیر دفتر ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه استان خوزستان اعلام کرد: از بین حدود ۳۰۰ نفر که رزومه‌های خود را برای شرکت در دوره مدرسه زمستانه تربیت مبلغ بین المللی ارسال کرده بودند، حدود ۷۰ نفر پذیرش نهایی شدند و روزانه در ۳ الی ۴ کلاس تا پایان روز پنج شنبه شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام سید مجتبی تاجگردون، مدیر دفتر ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز اظهار داشت: دوره اول تربیت مبلغ بین‌الملل از سوی مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور با حضور اساتید مطرح در شیراز برگزار شد و الحمدلله برکات و ثمرات بسیار خوبی داشت.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: دوره دوم تربیت مبلغ بین‌الملل در موضوع خاص کشورهای عربی با عنایت به دروازه ورود تشیع بودن خوزستان و همچنین کریدور صدور فرهنگی ارزش‌های انقلاب اسلامی و تشیع به کشورهای منطقه تا شمال آفریقا، از روز دوشنبه ۲۵ بهمن در اهواز آغاز شده است.

مدیر دفتر ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه استان خوزستان بیان کرد: از بین حدود ۳۰۰ نفر که رزومه‌های خود را برای شرکت در دوره مدرسه زمستانه تربیت مبلغ بین‌المللی ارسال کرده بودند، حدود ۷۰ نفر پذیرش نهایی شدند و روزانه در ۳ الی ۴ کلاس تا پایان روز پنج شنبه شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام تاجگردون با اشاره به بازدید از منطقه عملیاتی فتح‌المبین و سد کرخه به عنوان پایان بخش برنامه‌های دوره تربیت مبلغ بین‌المللی، افزود: برگزاری دوره تربیت مبلغ بین‌الملل به میزبانی دفتر امور بین‌الملل حوزه خوزستان نماد کار مشترک مجموعه‌های فرهنگی است.

وی در ادامه اظهار کرد: در چله دوم انقلاب اسلامی در حالی که از حاشیه خلیج فارس تا شمال آفریقا از شرق آسیا تا اروپا و آمریکا ظرفیت‌های بسیار زیادی برای ترویج صلح‌آمیز اسلام ناب ایجاد شده، معطل تریبون‌های بین‌المللی مرکز جهان تشیع هستند.

مدیر دفتر ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه استان خوزستان افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر عقبه قوی تئوریک خود یعنی حوزه‌های علمیه و علمای شیعه تولیدات بسیار فاخری در دو محور فقه شیعی و اعتقادات توحیدی داشته است.

مدیر دفتر ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه استان خوزستان عنوان کرد: عرضه این تولیدات به جهان معاصر نیازمند زبان‌دانی، علم تبلیغ و مهارت ارتباط با فرهنگ‌ها و جوامع مختلف است.

حجت الاسلام تاجگردون خاطرنشان کرد: بحمدالله آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور به عنوان شخصیتی بین‌المللی و نام آشنا در حوزه تربیت طلاب غیرایرانی، رویکرد مدیریتی ایشان رویکردی تمدن ساز و دارای عمق راهبردی در کشورهای مختلف است.

وی افزود: در استان خوزستان هم حضور بزرگانی همچون آیت الله موسوی جزایری که سابقه طولانی در تأسیس شبکه‌های ماهواره‌ای در ترویج معارف اهل بیت (ع) و تأسیس حوزه علمیه در کشور همسایه و تربیت طلاب و فضلای مبلغ بین‌المللی دارند بسیار حائز اهمیت و باعث افتخار است.

حجت الاسلام تاجگردون گفت: حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان هم از پشتیبانان اصلی حرکت جدید بین‌المللی طلاب و فضلای حوزه استان هستند که از ابتدای تأسیس دفتر بین‌الملل در حوزه خوزستان حامی و الهام بخش بوده‌اند و مساله تبلیغ بین‌المللی از دغدغه‌های جدی فرهنگی ایشان به شمار می‌رود.

مدیر دفتر ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه استان خوزستان در پایان از حمایت‌های آیات و حجج اسلام والمسلمین شفیعی، کعبی، حیدری، فرحانی تقدیر کرد.

گفتنی است، در دوره آموزشی تربیت مبلغ بین‌المللی ویژه کشورهای عربی، طلاب برادر زباندان عربی و دارای سابقه تبلیغ یا آشنا با وضعیت فرهنگی کشورهای عربی منطقه، با مباحثی چون «فضای مجازی و قواعد تشکیل و تقویت تیم سازی و شبکه‌های استارتاپی در عرصه دینی و فرهنگی؛ «وضعیت شناسی، کتب، ترجمه‌ها و تولیدات محتوایی ویژه کشورهای عربی و آسیب شناسی آنها»، «معرفی دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات دینی جریان ساز و شاخص در حوزه کشورهای عربی» و … آشنا می‌شوند.

از دیگر سرفصل‌های آموزشی مدرسه زمستانه تربیت مبلغ بین‌المللی ویژه کشورهای عربی می‌توان به «مهارت‌ها و بایسته‌های پژوهشی و تهیه محتوا برای مخاطبان کشورهای عربی»، «مفهوم شناسی ضوابط و قواعد ترجمه تخصصی مقالات و کتب به زبان عربی»، «جریان شناسی سلفیه و شیوه‌های تبلیغ آنان در منطقه خلیج فارس»، «ظرفیت شناسی دینی و فرهنگی کشورهای حوزه خلیج فارس»، «آشنایی با شبکه‌های فرهنگی و اقتصادی حوزه خلیج فارس»، و «نقش تبلیغ در کشورهای عربی در تحقق تمدن اسلامی» اشاره کرد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha