یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام طاهر غرباوی

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: تقوا، دانش کافی، مسلط بودن به زبان عربی، آشنایی با شبهات روز و توان پاسخگویی به آن‌ها و داشتن اطلاعات به‌روز از ویژگی های یک مبلغ موفق بین المللی است.

حجت‌الاسلام طاهر غرباوی، عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه در حاشیه برگزاری دوره تربیت مبلغ بین‌المللی ویژه کشورهای عربی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به بیان اهمیت تبلیغ از منظر قرآن کریم پرداخت و اظهار داشت: قرآن کریم تبلیغ را به‌عنوان وظیفه اصلی پیامبران معرفی کرده و حضرت محمد (ص) را مبلغ اول توحید و دین معرفی کرده است همچنین قرآن کریم در آیه ۱۲۲ سوره مبارکه توبه «وَمَا کَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا کَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ» تبلیغ را به‌عنوان یکی از شاخه‌های جهاد فی سبیل الله معرفی کرده و می‌فرماید لازم است عده‌ای از مردم به سلاح علم مجهز شده و آنچه را که آموختند تبلیغ کنند.

بیشتر بخوانید:

مدرسه زمستانه تربیت مبلغ بین المللی در اهواز آغاز به کار کرد


وی افزود: تبلیغ علاوه بر اینکه یک وظیفه دینی است، یک وظیفه انسانی نیز هست و کار پیشرفته و تمدنی است و همه امم تبلیغ را مقدس می‌دانند. ائمه اطهار نیز خود مبلغ اول بودند و پیروان خود را برای نشر دین و نشر معارف تربیت کردند.

حجت‌الاسلام غرباوی در ادامه به بیان ظرفیت‌های تبلیغ در کشورهای سوریه و لبنان پرداخت و بیان داشت: بحث دفاع از حرم، ایثار و روحیه‌ی شهادت‌طلبی، زیاد بودن خانواده‌های شهدا، بودن حزب‌الله و مقاومت اسلامی در کشورهای سوریه و لبنان از ظرفیت‌های مهم تبلیغی این کشورها است.

وی افزود: مخاطبین ما در کشورهای سوریه و لبنان به چند گروه تقسیم می‌شوند گروه اول اهل سنت هستند که زمینه‌های خوب و چالش‌های زیادی دارند. گروه دوم شیعیان اثنی عشری این کشورها هستند که وضعیت خاص خودشان رادارند و گروه سوم شامل علوی‌ها و دروزیه می‌شود که این‌ها در اصل شیعه بودند، ولی به خاطر ظلمی که طی تاریخ به آن‌ها شده از فرهنگ تشیع و علوم و معارف اهل‌بیت (ع) دور شدند و واقعاً نیاز دارند که افکار نورانی اسلام ناب به آن‌ها رسانده شود.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه به بیان شروط مبلغان پرداخت و گفت: اولین شرط یک مبلغ موفق داشتن تقوا و خداترسی است درواقع یک مبلغ باید باتقوا، زهد، معنویت و روحانیت خود اسلام واقعی را ارائه دهد و دومین شرطش داشتن دانش کافی و توانایی انتقال آن به زبان روز به مخاطبین است چراکه اگر پیام نورانی اسلام به زبان روز و روش‌های پیشرفته به مردم جهان ارائه شود اسلام جای خود را در جهان باز می‌کند.

وی در پایان گفت: مسلط بودن به زبان عربی، آشنایی با شبهات روز و توان پاسخگویی به آن‌ها و داشتن اطلاعات به‌روز از دیگر شروط یک مبلغ موفق است.



انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha