جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه / مدیر حوزه علمیه خوزستان به تشریح آثار و برکات برگزاری دوره تربیت مبلّغ بین الملل در اهواز پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در حاشیه دوره تربیت مبلغ بین‌المللی ویژه کشورهای عربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، گفت: دوره تربیت مبلغ بین‌المللی یک دوره دانش‌افزایی برای تقویت توانمندی مبلغین بود که در آن از اساتید بسیار خوبی که غالباً از اساتید باتجربه امور بین‌الملل بوده و در عرصه‌های مختلف توانمندی‌های ویژه‌ای دارند، استفاده شد.

وی، به بیان آثار و برکات برگزاری این دوره پرداخت و اظهار کرد: با برگزاری چنین دوره‌هایی، مبلغان بین‌الملل می‌توانند همدیگر را در استان پیدا کنند و از این طریق هم‌گرایی و هم‌افزایی خوبی بین آن‌ها ایجاد شود؛ دومین فایده این دوره شناساندن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان خوزستان به مرکز امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور است که ان شاءالله بتوانند از ظرفیت‌های مبلغین استان بیشتر استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: سومین فایده‌ی این دوره برای مبلغین این است که از آنجایی که در این دوره‌ها برای عرصه‌های متنوعی دانش‌افزایی صورت می‌گیرد مبلغین می‌توانند از این عرصه‌ها در فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی خود استفاده کنند.

وی، خاطرنشان کرد: از آنجایی‌که امروز یکی از امور مهم کشور مسائل اقتصادی است، مبلغین باید بتوانند در عرصه‌های گسترش فعالیت‌های اقتصادی نیز مؤثر باشند که در این رابطه هم برای آن‌ها آموزش‌هایی در نظر گرفته شد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: امیدواریم عزیزان ما از این دوره‌ها استفاده کرده و با برقراری ارتباط با اساتید دوره از ظرفیت‌های آن‌ها چه در این دوره و چه خارج از دوره استفاده کنند و هرسال شاهد رونق فعالیت‌های بین‌المللی حوزه علمیه استان خوزستان در منطقه جنوب غرب کشور و حاشیه‌ی خلیج‌فارس باشیم.

وی در پایان گفت: توصیه من به مبلغین این است که با توجه به اهدافی که استان خوزستان دنبال می‌کند همگی در برنامه‌هایی که برگزار می‌شود حضور فعال داشته باشند چراکه حضور آن‌ها باعث همگرایی و هم‌افزایی شده و سبب می‌شود مسئولین مربوطه تشویق شوند تا فعالیت‌های خود را حداقل در حوزه‌ی عربی، به استان خوزستان معطوف کنند. این امر سبب می‌شود ظرفیت بسیار مناسبی در استان خوزستان ایجاد شود و مبلغین استان می‌توانند با یک همگرایی درست آثار خوبی در مناطق عربی به وجود آورند.

‌انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha