یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اختتامیه مدرسه زمستانه تربیت مبلّغ بین‌الملل در اهواز - 28 بهمن 1400

رئیس شورای حوزه علمیه استان خوزستان با بیان اینکه مبلغان و فعالان بین الملل باید به دو مسأله دانش لازم برای تبلیغ و شناخت شیوه‌های برقراری ارتباط با مخاطبین آشنا و تسلط کافی را داشته باشند، گفت: برگزاری دوره علمی آموزشی مدرسه زمستانه تربیت مبلغ بین‌المللی می‌تواند اثرگذار در این زمینه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان در اختتامیه دوره علمی آموزشی مدرسه زمستانه تربیت مبلغ بین‌المللی ویژه کشورهای عربی در اهواز اظهار داشت: در ماه شریف رجب قرار گرفته‌ایم و چشم بر هم زدن دو ماه مبارک دیگر شعبان و رمضان نیز فرا می‌رسد و باید از این نعمت‌های الهی استفاده کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه دعای ماه شریف رجب تماماً معرفت الهی و توحید خالص است، بیان کرد: تمام ماه رجب مناسب اعتکاف است و اهل بیت (ع) نیز به این امر توصیه کرده‌اند و محدود به ۳ روز این ماه نیست. امام راحل معتقد بودند که ماه رجب و شعبان از تشعشع‌های ماه مبارک رمضان می‌باشد.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اهمیت توجه به کشور عراق در زمینه تبلیغ بین الملل، خاطرنشان کرد: این کشور از موقعیت مهم با مردمی شیعیان است که حتماً برنامه ریزی جدی برای آن باید داشته باشیم.

وی به ضرورت تبلیغ دین مبین اسلام در سطح بین الملل، گفت: حوزه علمیه و مبلغین توانمند معارف اهل بیت (ع) و آموزه‌های اسلام را برای مخاطبین کشورهای عربی به نحوه شایسته و قابل قبول ارائه دهند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان خوزستان با بیان اینکه مبلغان و فعالان بین الملل باید به دو مسأله دانش لازم برای تبلیغ و شناخت شیوه‌های برقراری ارتباط با مخاطبین آشنا و تسلط کافی داشته باشند، افزود: برگزاری دوره علمی آموزشی مدرسه زمستانه تربیت مبلغ بین‌المللی می‌تواند اثرگذار در این زمینه باشد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha