جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سفر حجت الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی به قلعه رئیسی

حوزه/ در نشست سرپرست علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی‌فقیه به موضوعات مختلفی اشاره شد از جمله این که چینش‌ها در علوم پزشکی با ملاک تخصص و تعهد باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در نخستین روزهای کاری خود با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان که اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی نیز حضور داشتند با تبریک پیشاپیش عید مبعث و همچنین تبریک ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی استان و قدردانی از زحمات مدیران گذشته، گفت: دانشگاه علوم پزشکی وظیفه سنگینی را هم در بحث درمان و بهداشت و هم در حوزه آموزش بر عهده دارد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی با روح و روان و بدن انسان سر و کار دارد، انسان اشرف مخلوقات است و همه عالم در خدمت انسان قرار داده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اگر یک انسان از مرگ و بیماری رهایی یابد مانند این است که همه انسان‌های روی زمین احیا شده‌اند و اگر نفسی بدون دلیل از بین رفت، گویی همه انسان‌ها کشته شده‌اند که عظمت و قداست کار در علوم پزشکی را نشان می‌دهد.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: در جامعه الهی و انسانی و شیعه برای انسان ارزش والایی قائل شده‌اند که باید ما مسئولان قدردان نعمت خدمت به چنین مردمی باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه در جوامع غیر الهی و مادی برای انسان تنها به ظاهر ارزش قائل هستند گفت: مگر حجاب برای چه کسی ضرر دارد که در مهد دموکراسی حجاب را منع می‌کنند و در هند جلوی آن را می‌گیرند و دستور به سرکوبی محجب ها می‌دهند؛ متأسفانه در کشورهای غربی تنها دم از حقوق بشر می‌زنند، در حالی که برای کوچک‌ترین ارزش‌های انسانی ارزش قائل نیستند.

حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمندی‌های زیادی وجود داشته و مشکلات عدیده‌ای داریم گفت: کرونا مشکلاتی را برای کشور و استان ایجاد کرد اما در دل همین کرونا فرصت‌هایی بود که باید قدر آن را بدانیم.

وی گفت: یکی از فرصت‌های امروز این است که انسان خلاقانه عمل کند و همچنین انسان‌ها متنبه شوند بدانند که با مال و قدرت و ثروت نمی‌توان در مقابل چنین بحران‌ها و مشکلاتی ایستادگی کرد.

حسینی گفت: نظام اسلامی و علوم پزشکی در مقابله با کرونا نسبت به شرایط، عملکرد بسیار خوب و تحسین برانگیزی داشته‌اند در واکسیناسیون کار بسیار خوب و جدی شده و تا حدود زیادی کرونا در کشور تحت کنترل درآمده است.

وی در ادامه به برخی از مشکلات در استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله بیمارستان‌های نیمه تمام اشاره کرد و گفت هر چند استاندار پیگیر اعتبارات برای رفع این مشکلات شده تا بیمارستان‌های نیمه تمام مثل سی‌سخت ساخته شود و همچنین امکانات به سایر مراکز درمانی گسیل داده شود.

وی با بیان اینکه برخی از کارها متأسفانه روی روال و به صورت اولویت‌دار نبوده گفت: باید به جای ساخت چندین پروژه در استان یک پروژه به صورت کامل تکمیل شود و به سراغ دیگر پروژه‌ها می‌رفتیم تا این قدر کارهای نیمه‌کاره و نیمه تمام در استان روی دست نمی‌ماند و فکر مسئولان و مردم را مشغول نمی‌کرد.

حسینی با بیان اینکه مردم استان مستحق خدمت بیشتری هستند گفت: نظام جمهوری اسلامی در حوزه درمان خدمات بی‌بدیل ارائه کرده که در کشورهای پیشرفته چنین نبوده و شنیده‌ایم که گاهی از کشورهای پیشرفته برای درمان به ایران می‌آیند چون هزینه درمان بسیار ارزان‌تر از کشورهای خودشان است.

وی در ادامه با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها ۵۰ پزشک داشتیم یادآور شد: به برکت نظام جمهوری اسلامی بیش از ۸۰۰ پزشک متخصص و عمومی در استان داریم که به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست در دوران پهلوی به اندازه انگشتان یک دست پزشک متخصص در استان نداشتیم.

حسینی به موضوع جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در حوزه درمان جهاد تبیین بسیار مهم بوده و باید خدمات بی‌بدیل جمهوری اسلامی در حوزه بهداشت و درمان را برای مردم تبیین کرد.

وی با بیان اینکه مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی افتخار است و باید در پیشگاه خدا و مردم جوابگو باشید یادآور شد: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهیم که در چینش مدیریت‌ها تنها به تخصص و تعهد اکتفا کنند مسائل سیاسی را در حوزه بهداشت و درمان راه ندهند چرا که اینجا حوزه تخصصی بوده و با جان و روح مردم سر و کار دارد و نمی‌توان به جای تخصص و تعهد مسائل سیاسی را در آن دخیل کرد.

در ادامه دکتر غلام نژاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دولت انقلابی و مردمی قرار داریم و این دولت عزم متفاوتی برای خدمت به مردم دارد یادآور شد: همواره از نصایح و رهنمودهای نماینده مقام معظم رهبری در استان استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: با همکاری هیئت رئیسه دانشگاه در عرصه میدانی و در شرایط سخت کرونایی کار را شروع کرده‌ایم و کادر سلامت ما در حال مبارزه جدی در سنگر مقابله با کرونا هستند.

این مسئول گفت: دانشگاه علوم پزشکی تنها بخشی از کار را در چنین بحرانی بر عهده دارد و دیگر دستگاه‌ها نیز می‌بایست در این میدان حضور جدی داشته باشند چرا که علاوه بر بحث بیماری در این بحبوحه موضوع بیکاری فرد و معیشت مردم را نیز باید مد نظر قرار داد.

غلام‌نژاد تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان اولویت‌ها را مد نظر قرار می‌دهیم و پی‌گیر رفع کمبودها و مشکلات در سیستم هستیم رایزنی‌های خود را با مرکز به صورت مستمر جهت رفع مشکلات و پی‌گیری اعتبارات خواهیم داشت و از همه نخبگان استان برای یاری و همکاری و استفاده از خرد جمعی جهت ارتقای وضعیت در همه زمینه‌ها استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha