چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در کردستان از حمایت از همه مبلغان برادر و خواهر در مناسبت‌های مختلف محرم، صفر، غدیر و ایام فاطمیه در طول یکسال و نیم گذشته در استان خبر داد و گفت: در کردستان ۲هزار روحانی اهل‌ سنت و ۳۰۰ روحانی تشیع داشته که ۱۰۰ نفر از آنان مبلّغ و در روستاها و شهرها فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی دوشنبه شب در دیدار با رئیس ستاد اعتکاف کشور که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار داشت: سالیان سال افتخار مبلغی در استان‌های مختلف کشور را داشته و از سال ۸۸ تا ۹۴ در دانشگاه‌های زاهدان و سال ۹۴ تا ۹۶ در دانشگاه شهید بهشتی تهران دوره‌های اعتکاف برگزار کرده‌ایم.

وی، اعتکاف را ظرفیتی بزرگ برای برنامه‌های فرهنگی خواند و افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به این مهم اشاره فرموده و تمام توانمان را در این راه به‌کار می‌گیریم.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان از حمایت از همه مبلغان برادر و خواهر در مناسبت‌های مختلف محرم، صفر، غدیر و ایام فاطمیه در طول یکسال و نیم گذشته در استان خبر داد و گفت: در کردستان ۲هزار روحانی اهل‌ سنت و ۳۰۰ روحانی تشیع داشته که ۱۰۰ نفر از آنان مبلغ و در روستاها و شهرها فعالیت می‌کنند.

وی “تکریم علمای دینی” را نخستین توصیه رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب خود عنوان کرد و بیان داشت: در همین راستا در طول یک سال و نیم گذشته در منازل اکثر ماموستایان کردستانی حضور یافته و این روند ادامه داشته و خوشبختانه وحدت خوبی بین روحانیون شیعه و سنی حاکم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی اعتکاف را بستر مناسبی برای تقویت تقریب و وحدت مذاهب اسلامی دانست و تصریح کرد: از هر کاری که باعث ارتقای معنویت شود، استقبال و حمایت خواهیم کرد.

وی با ذکر اینکه وجود مشترکات بین شیعه و سنی باعث استقبال مردم از معنویت و دفع سلفیت در استان شده است، عنوان کرد: خوشبختانه زمینه بزرگی برای برگزاری اعتکاف در کردستان وجود دارد که اگر به‌خوبی اهداف تبیین و بومی‌سازی شود، بسیار مثمرثمر خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: معتقدیم که برنامه‌های فرهنگی باید توسط خود مردم برگزار و از وابستگی دولتی خارج شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در پایان سخنان خود از برنامه‌ریزی برای برگزاری اعتکاف دانشجویی در سال آینده در دانشگاه‌های استان خبر داد و یادآور شد: هیچ مشکلی برای این برنامه‌های معنوی در کردستان نخواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha