جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1017849
۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
حجت الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی - نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/امام جمعه یاسوج به سالروز تاسیس بنیاد مسکن در سال ۵۸ به فرمان حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) از شروع انقلاب توجه ویژه‌ای به مسکن داشتند و لذا امروز نیز لازم است تا تامین سرپناه مردم که مورد تاکید امامین انقلاب است، مورد توجه مسئولان باشد، موضوعی که متاسفانه در آن با مشکل جدی روبرو هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر یاسوج با بیان اینکه از عوامل تقرب و انس با خداوند، توجه و تلاوت قرآن و تلاش در درک دستورات کتاب آسمانی خداوند است، اظهار داشت: پیامبر اسلام فرمودند در بین شما دو چیز را به یادگار گذاشته‌ام، قرآن و اهل بیت و لذا اگر مسلمانان به هر دو تمسک بجویند، هرگز گمراه نخواهد شد، چرا که گمراهی بر اثر غفلت از دستورات خداوند است.

وی با تاکید بر اینکه قرآن قلب‌های مرده را زنده می‌کند، گفت: جلای قلب‌هایی که مثل آهن زنگ می‌زند، ذکر خداوند و تلاوت قرآن است و لذا اگر کسی در این ماه مبارک، به دنبال فهمیدن دستورات قرآنی باشد، لازم است بداند که ثواب آن به اندازه فرستادگان و انبیا و مرسلین خواهد بود .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به اینکه خانه‌ها و اماکنی که قرآن در آن تلاوت می‌شود، رحمت و برکت در آن نازل خواهد شد، یادآور شد: چنین منازلی در زمین و زمان و آسمان می‌درخشند و لذا این ماه فرصتی مناسب برای بهره‌مندی و منور کردن منازلی است که خالی و عاری از ثواب هستند.

امام جمعه یاسوج با گرامیداشت روز فناوری هسته‌ای، خاطر نشان کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند خود را از این علم محروم کند، علمی که در کشاورزی، پزشکی و به خصوص در بیماری‌های سرطانی استفاده از آن انکارناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های کم‌آبی که نمی‌توان از تولیدات برق‌آبی استفاده کرد لازم است تا برق خود را از این ظرفیت بزرگ دریافت کنیم، اظهار داشت: در مدیریت منابع آب و همچنین نفت و گاز از ضرورت‌های مهم، انرژی هسته‌ای است اما متاسفانه در حالی غربی‌ها و صهیونیست ها ، ایران اسلامی را به داشتن بمب هسته‌ای متهم می‌کنند و مانع از داشتن انرژی هسته‌ای می‌شوند که خودشان از آن بهره می‌برند.

وی افزود: به رغم همه تلاش‌های دشمن، جمهوری اسلامی در این زمین در حال پیشرفت است و آن‌ها کار خود را انجام می‌دهند و ما نیز کار خودمان را انجام خواهیم داد و به معنای دیگر با وجود آنکه ما ملتی اهل فرهنگ و اهل مذاکره هستیم اما زیر بار زور نخواهیم رفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به سالروز تاسیس بنیاد مسکن در سال ۵۸ به فرمان حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) از شروع انقلاب توجه ویژه‌ای به مسکن داشتند و لذا امروز نیز لازم است تا تامین سرپناه مردم که مورد تاکید امامین انقلاب است، مورد توجه مسئولان باشد، موضوعی که متاسفانه در آن با مشکل جدی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه طرح‌های خوبی مثل طرح مسکن مهر در کشور اجرا شده که لازم است با ارتقای کیفیت، این طرح ادامه پیدا می‌کرد، خاطر نشان کرد: اکنون نیز لازم است که این مشکل را از پیش روی مردم برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha