جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تشییع شهید دارایی

حوزه/ یکی از دوستانم، روحانی مستقر روستای «بِزد» از توابع شهرستان تربت جام بود؛ با تشویق‌های او ۶ نفر از نوجوانان و جوانان روستا از جمله شهید دارایی در سال ۱۳۹۰ به مدرسه علمیه صالح‌آباد تربت جام رفته و تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیم خسروی، از دوستان و همسایگان شهید حجت‌الاسلام محمدصادق دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد گفت: یکی از دوستانم، روحانی مستقر روستای «بِزد» از توابع شهرستان تربت جام زادگاه شهید دارایی بود؛ با تشویق‌های او ۶ نفر از نوجوانان و جوانان روستا از جمله شهید دارایی که علاقه‌مند بودند و شرایط لازم را داشتند در سال ۱۳۹۰ به مدرسه علمیه صالح‌آباد تربت جام رفته و تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: شهید بزرگوار دارایی که علاقه‌مند به بحث تبلیغ بود یکی از آن ۶ نفری بود که تا سال ۱۳۹۵ در مدرسه علمیه صالح‌آباد تربت جام مشغول تحصیل بود و فعالیت‌های خوبی در آن سال‌ها داشت؛ مثلا  شهید دارایی از ۱۳۹۴ به‌عنوان مسئول فرهنگی و تبلیغی مدرسه انتخاب شد و همزمان با تحصیل، در روستاهای آن منطقه به تبلیغ می‌پرداخت تا اینکه به حوزه علمیه مشهد آمد و در مدرسه ولیعصر(عج) کرمانی‌ها تحصیلات خود را ادامه داد.

این مبلغ جهادی با بیان اینکه شهید دارایی بعد از ازدواج در منطقه شهرک شیرین ساکن و همسایه ما شد، گفت: با توجه به اینکه ما از قدیم در این محله ساکن بودیم و بیشتر افراد یکدیگر را می‌شناسند، خوشحال شدیم که یکی دیگر از طلاب به جمع ما پیوسته و بالاخره این شهید فعالیت خود را در مسجد بلال شهرک شروع کرد.

حجت‌الاسلام خسروی تصریح کرد: بعد از مدتی که به دستور امام‌جمعه محترم مشهد بحث حاشیه شهر و استقرار طلاب مطرح شد، شهید دارایی در این طرح شرکت کرد و با استقرار در مسجد طفلان مسلم، فعالیت تبلیغی خود را در حاشیه شهر مشهد آغاز کرد.

دوست شهید دارایی از رفیقش می گوید | از آغاز طلبگی تا شهادت

همسایه شهید دارایی افزود: در مرحله اول چون این مسجد غریب بود آن را احیا و شروع کرد به شناسایی افراد مستمند اطراف مسجد؛ در مراحل بعدی نیز فعالیت خود را ادامه داد و بعد از مدتی مرکز نیکوکاری مسجد را راه‌اندازی کرد و افراد نیازمند را تحت پوشش قرار داد؛ همچنین در کنار مسجد فروشگاهی راه‌اندازی کرد که جوانان مسجدی آن را اداره می کردند و منافع آن برای مسجد هزینه می‌شد.

وی با بیان اینکه شهید دارایی امسال در سوم شعبان از طرف ستاد حاشیه شهر به‌عنوان مسئول پهنهٔ محل فعالیتش انتخاب شد و سوم رمضان به شهادت رسید، گفت: در موقعیت‌های مختلف اعم از اعیاد و وفات‌ها، برنامه‌های فرهنگی خوبی در مسجد طفلان برگزار می‌کرد و گروه سرودی آماده کرده بود که در روز شهادت این شهید هم آمدند و سرود خواندند.

حجت‌الاسلام خسروی با بیان اینکه شهید دارایی دو فرزند دارد، گفت: یکی از شاخصه‌های رفتاری شهید، صبوری او بود چون شناسایی افراد و برنامه‌ریزی و پاسخ‌گوی همه بودن حوصله می‌خواهد و شهید عاشق این برنامه‌ها بود؛ همچنین خوش‌برخوردبودن و چهره خندان شهید دارایی زبان‌زد همه دوستان است و رفقا او را با نام حاجی صدا می‌زدند.

وی با اشاره به اینکه خداوند مزد اخلاص شهید دارایی را داد، گفت: پیشواز گوشی او این کلام شهید حججی بود که می‌گفت: «دعا کنید من هم روسفید بشوم» که بالاخره مثل شهید حججی روسفید شد.

دوست شهید دارایی از رفیقش می گوید | از آغاز طلبگی تا شهادت

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهتاب IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    4 2
    روحت شاد شهید عزیز
  • ایرانی IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    3 1
    خداوند رحمتشون کنه که دلسوز مردم و دیندار بودند
  • صادق IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    3 1
    رحمت الله علیه
  • آرمان IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 4
    آدم بدی بود چون آ.خ.و.ن.د بود
  • رضا IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    رحمت و رضوان الهی به ارواح تمامی شهدای معظم روحانیت، مخصوصاً شهید عزیز دارایی و اصلانی