سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلیمین سید مرتضی کشمیری شهادت حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) را به جهان اسلام تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلیمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا شهادت حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) را به جهان اسلام تسلیت گفت و اشاره کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) در تمامی فضائل و کمالات، تا روز قیامت نمونه والا و الگوی برتر باقی خواهد ماند.

وی طی سخنانی به همین مناسبت گفت: مراکز و موسسات اسلامی در مناسبت شهادت امام علی (ع) و برای اعلام عزا، طبق عادت سیاهپوش می شوند؛ چراکه آن حضرت در فضائل و کمالات در اوج بوده و وارث مناقب نبوت و موهبت های رسالت، بلاغت وحی، صلابت ایمان و رشادت مجاهدان بوده اند.

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: امام علی (ع) به دست نبی اکرم (ص) تربیت یافتند و تربیت ایشان، تربیت جسمی، اخلاقی و فکری بود به گونه ای که همانند رسول الله (ص)، گویی که یک روح هستند در دو بدن.

وی ادامه داد: آن حضرت زمانی امامت و خلافت الهی را به دست گرفته که جامعه اسلامی در اوج چند دستگی و گرایش های فکری و اعتقادی بود. پس برای یاری حق، مظلومین، نابودی باطل و شکست ظالمان قدم برداشت و براساس اخلاق نبوی و اللهی، حکومت کرد.

حجت الاسلام و المسلیمین کشمیری بیان داشت: حضرت امیرالمومنین (ع)، در اخلاق، علم، عملکرد، جنگ، آشتی، در حکم کردن، در قضاوت، سخن گفتن و در تمامی اعمال و رفتارش، الگوی والا و برتر بوده و تا روز قیامت باقی خواهد ماند، لذا تمامی مردم آن حضرت را تکریم کرده و بزرگ می شمارند و دوست می دارند، حتی دشمنانش نتواستند مناقب آن حضرت را انکار کنند.

وی افزود: همگی باید به کتاب های مسلمانان مثل "خصائص أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب" نوشته نسائی، کنزل العمال، تاریخ دمشق، ینابیع الموده و غیره مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha