یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویری آرشیوی از مرحوم آیت الله سید محمود ترابی، استاد فقید حوزه علمیه دامغان

حوزه/ در پی درگذشت آیت الله سید محمود ترابی برخی مسئولان و نهادها با ارسال پیام هایی درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، در پی درگذشت آیت الله سید محمود ترابی برخی مسئولان و نهادها با ارسال پیام هایی درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفتند.

تسلیت مدیر و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان

انا لله وانا الیه راجعون

اِذا ماتَ العالِمٌ ثَلُمَ فِی الاسلامِ ثُلمَةً فِی الاسلامِ ثُلمَةً لا یَسُدُّها شَیءٌ

ارتحال ملکوتی عالم ربانی، فقیه پارسا، استاد برجسته اخلاق، ابو الشهید حضرت آیت الله حاج سیدمحمود ترابی( رحمه الله علیه) موجب تاسف وتاثر شدید جامعه حوزویان و مردم شریف دامغان گردید.

این مصیبت جانکاه را به حضرت بقیةالله الاعظم ارواحنا فداه و نائب بر حقش مقام معظم رهبری،جامعه روحانیت و حوزه های علمیه، مردم دینمدار شهرستان دامغان و همچنین به بیت مکرّم و داغدار آن عالم وارسته تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال در این ماه مغفرت علو درجات رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگانش صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نماییم.

تسلیت مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان سمنان

انا لله و انا الیه راجعون

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

ارتحال عالم ربانی، استاد برجسته حوزه‌ی علمیه‌ و امام جمعه سابق شهرستان دامغان و اب الشهید آیت‌الله حاج سید محمود ترابی ‌را به محضر امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری ، مردم شهید پرور استان سمنان ، و بیت معززشان ،حوزه های علمیه بویژه حوزه علمیه دامغان و مردم متدین شهرستان دامغان تسلیت عرض می‌کنم.

از خداوند متعال برای روح ملکوتی این عالم جلیل‌القدر، حشر با اولیاء الهی و صبر و اجر را برای همه ارادتمندان ایشان خواهانم.

تسلیت معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان

انا لله وانا الیه راجعون

اِذا ماتَ العالِمٌ ثَلُمَ فِی الاسلامِ ثُلمَةً فِی الاسلامِ ثُلمَةً لا یَسُدُّها شَیءٌ

هنگامی که عالمی از دنیا رود شکافی در اسلام پدیدار می‌شود که هیچ چیز، آن را به هم نمی‌آورد.

ارتحال ناباورانه عالم ربانی، عالم عامل واستادبرجسته اخلاق حضرت آیت الله حاج سیدمحمود ترابی( رحمه الله علیه) موجب تاسف وتاثر شدید جامعه حوزوی گردید.

این عالم بزرگ در طول عمر پر برکت خود خدمات فراوانی درپرتودین و انقلاب انجام داد و همواره منادی اخلاق و تقوا بود و شاگردان بسیاری در محضر ایشان پرورش یافتند و سالیان پربرکت عمر شریفشان در اکتساب علم، تقوا، ورع و خدمت به اسلام، انقلاب و مکتب امام صادق(ع) صرف شد.

ایشان یکی از یاران صدیق این انقلاب و سرچشمة خیر و برکت استان بودند و در طول سالیان متمادی خدمتشان منشأ برکات ارزنده‌ای به مکتب اسلام و ترویج علوم آل محمد(ص) گردید که آثار آن قطعاً به‌عنوان باقیات صالحات موجبات تعالی روزافزون روح بلند آن بزرگوار خواهد بود

مصیبتی جانفرساست، مردم استان و همه طلاب با فقدان این عالم عالیقدر در ماتم یکی از شایستگان خود رخت عزا می پوشد.

این مصیبت جانکاه را به حضرت ولی‌عصر(عج)، مردم دینمدار استان، به ویژه مردم ولایتمدار دامغان، اساتید گرانقدر حوزه‌های علمیه و خصوصاً شاگردان آن استاد فقید و همچنین به بیت مکرّم و داغدار آن بزرگوار تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال مسئلت می‌نماییم.

در این ماه مغفرت روح پرفتوح و گرانقدر این عالم ربانی و استادبرجسته اخلاق را در درجات رفیع مقام قربش جای داده و بر بازماندگانش صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.

تسلیت نماینده طلاب و فضلاء دامغانی در قم

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمنِ الرحیم

یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ، ارْجِعِی إِلَی‏ رَبِّک رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی

سرور گرانمایه حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید مهدی ترابی «دامت توفیقاته»

سلام علیکم

ارتحال ملکوتی والد ماجد ، عالم جلیل القدر ، فقیه پارسا ، اب الشهید مرحوم آیت الله حاج آقا سید محمود ترابی «تغمده الله بحلل انوار عزه و رحمته» را محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه ، رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی ، روحانیت و حوزه علمیه ، مردم مومن و انقلابی شهرستان دامغان ، بیت مکرم آن عالم مجاهد خصوصا جنابعالی تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

عمری مجاهدت خالصانه و ارزشمند ، از تلاشهای مبارزاتی دوران ستم شاهی در دامغان ، تا فعّالیّتهای گسترده در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی از همراهی با رزمندگان در دوران ۸ سال دفاع مقدس ، بویژه خدمات مخلصانه ۲۵ ساله در سنگر امامت جمعه دامغان ذخیره‌ی معنوی و توشه‌ی اخروی این شخصیت معنوی است.
زبان ناصح و فکرِ روشن و قلب متذکر و خاشع این عالم ربانی ، منبع ارزشمندی از معارف دینی و اخلاقی را به گوشهای شنوا و دلهای مستعد هدیه می کرد و وسیله‌ی هدایت و فیض برای بسیاری از مستمعان درسها و خطابه‌های ایشان می‌شد.
روح تعبد و تدین و صدق و ثبات در پایبندی به ایمان و عمل انقلابی، امتیاز بزرگ دیگری است که همواره با این عالم مجاهد همراه بود. این خصوصیات برجسته مایه‌ی رحمت و رضوان الهی برای ایشان خواهد بود.

اثرات وجودی و برکات معرفتی عالمان ربابی در عالم ملک صورتی و در عالم ملکوت صورتی دارد. آن عالم وارسته و پارسا که عمر خویش را در توقفگاه کوتاه عالم ناسوت مصروف نشر معارف اهل بیت علیهم السلام نمود ، بی شک در هنگامه انتقال به عالم بقا و حضور در باطن هستی مشمول فیوضات ربانی فیاض مطلق بوده و خواهند بود ان شاء الله.

از خداوند متعال رحمت و مغفرت و حشر با اجداد طاهرینش بویژه سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را برای ایشان مسألت داریم.

اللهم احشره مع من تولاه

تسلیت نماینده اسبق دامغان در مجلس شورای اسلامی

انالله وانا الیه راجعون

ارتحال ملکوتی عالم عامل معلم اخلاق ومهذب نفوس حضرت آیت الله سید محمود ترابی که بیش از نیم قرن مردم شریف دامغان وحوزه های علمیه از فیض وجود مبارک ایشان بهره بردند ، ایشان از طلایه داران انقلاب ومروجان افکار تابناک امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در سال‌های متمادی بودند پرورش طلاب فاضل واحداث حوزه علمیه امام رضا علیه السلام درقم و حمایت از محرومان واقامه عزا بر سالار شهیدان در ایام محرم وتقدیم فرزند شهیدش به اسلام از برگهای زرین و درخشان زندگی زاهدانه این فقیه والا مقام می باشد.

این مصیبت را به محضر مقدس امام زمان علیه السلام ونایب بر حقش مقام معظم رهبری ومردم شریف وشهید پرور دامغان خانواده محترم و فرزندان مکرم ایشان تسلیت عرض می نمایم، رضوان و مغفرت الهی و حشر با اجداد طاهرینش را از خداوند منان خواهانم.

کربلای معلی - حسن ملک محمدی

تسلیت روابط عمومی دفتر امام جمعه و ستاد نمازجمعه دامغان

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

روح بلند عالم زاهد، عبد صالح خدا، آیت الله حاج سید محمود ترابی به ملکوت اعلی پیوست

مصیبت فقدان این عالم عامل و وارسته را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، اساتید و روحانیت حوزه های علمیه، عموم مردم قدرشناس دیار عالم پرور دامغان به ویژه فرزندان و خانواده داغدار آن فقید سعید تسلیت عرض می نماییم.

تسلیت مدیر مدرسه علمیه مطلب‌خان دامغان

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال ملکوتی عالم عامل، مردمی، پارسا، متعبد، سخت‌کوش و خستگی‌ناپذیر ابوالشهید حضرت آیه‌الله ترابی -رضوان الله تعالی علیه- را که به حق می‌توان گفت همه عمر و زندگی خویش را عاشقانه وقف دین خدا و خدمت به مردم کرده بود، به ساحت مقدس حضرت ولی عصر -علیه آلاف التحیه و الثناء- رهبر معظم انقلاب، حوزه علمیه، علماء و فضلاء، مردم عالم‌پرور دامغان و بیت داغدار آن پدر معنوی شهرستان تسلیت می‌گویم.

از خداوند منان برای آن یار سفر کرده، علو درجه و حشر با انبیاء و اولیاء و برای همسر مکرمه و فرزندان معزز، خاصه حجت الاسلام والمسلمین آقای سید مهدی ترابی صبر جمیل را مسئلت می‌نمایم .

عاش سعیدا و مات سعیدا

محمد حسن مظهری

مدیر مدرسه علمیه مطلب‌خان

تسلیت دانشگاه پیام نور استان سمنان

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمنِ الرحیم

یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ، ارْجِعِی إِلَی‏ رَبِّک رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی.

ارتحال عالم ربانی ابوالشهید حضرت آیة الله حاج آقا سید محمود ترابی (رضوان الله تعالی علیه)

مرد علم و عمل، تقوا و پرهیزگاری و تعلیم و تربیت را به حضرت صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری دامت برکاته، بیت مکرم ایشان، حوزه علمیه دامغان علما، روحانیون اساتید ،طلاب دامغان ، خاصه مردم شریف و بزرگوار و انقلابی دامغان تسلیت عرض می نمایم و برای آن عالم ربانی علو درجات را از درگاه احدیت مسئلت داریم.

علی پریمی

دانشگاه پیام نور استان سمنان

تسلیت مدیریت ، اساتید و طلاب حوزه علمیه موسویه(آقا)

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر ارتحال آیت الله آقای حاج سید محمود ترابی (رحمه الله علیه) موجب تأسف و تأثر گردید.

تواضع ، ساده زیستی ، پشتکار و اخلاص از ویژگی های معظم له بود.

این عالم متقی عمر با برکت خود را با تربیت طلاب و فضلا و ترویج فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) سپری کرد .

فقدان این عالم عامل را به حوزهای علمیه ، شاگردان ، عموم ارادتمندان وی تسلیت عرض نموده و علومقام برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم.

تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان

إنا لله و إنا إلیه راجعون

«قال علی ع: اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء»

با نهایت تأثر و تألم رحلت فقیه عالیقدر و استاد اخلاق و مبلغ مردم دار و جامعه ساز، ابوالشهید حضرت آیت الله سید محمود ترابی را محضر امام زمان ارواحنا فداه، جامعه روحانیت استان سمنان، مردم ولایت مدار شهرستان دامغان و خاندان اجتهاد و شهادت ترابی تسلیت عرض می کنم.

فقدان این نعمت بزرگ معنوی از تبار عالمان متخلق، مجاهد و مؤثر در میدان تحولات زندگی اجتماعی مردم، برای نهاد تبلیغ و تبیین دین در استان سمنان، خسارتی غیرقابل انکار است.

این شاگرد کم بضاعت مکتب صادقین علیه السلام و جرعه نوش نفس ربانی این معلم سلوک و اخلاق و الگوی تبلیغ دین، ضمن استدعای صبر جمیل برای خاندان مکرم ترابی، علو درجات و رحمت و مغفرت خاصه حضرت احدیت را در پای فیوضات شهر الله العظیم برای روح ملکوتی ایشان استدعا دارم.

والعاقبة للمتقین

عباس عبدالهی

تسلیت امام جمعه دامغان

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

ارتحال جانسوز عالم مجاهد، سالک الی الله، روحانی باصفا، ابوالشهید حضرت آیت‌الله حاج سید محمود ترابی(رحمت الله علیه) را به محضر حضرت ولی‌عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، مراجع عظام تقلید، روحانیت و حوزه‌های علمیه و همه علاقمندان آن عالم زاهد، به‌ویژه بیت معظم‌له و فرزندان گرامی ایشان تسلیت عرض می‌ کنم.

آن فقیه وارسته که قریب به سه ربع‌قرن خدمات دینی اجتماعی شایانی را به جامعه اسلامی ارائه کردند و در زمینه پرورش شاگردان برجسته، احیا و اقامه حوزه‌های علمیه تلاش‌های وافری داشتند، پس‌از عمری مجاهدت و طاعت حضرت حق در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به لقاء الله شتافتند.

اکنون آنچه مهم است قدرشناسی مردم شهیدپرور دامغان است که عمری را در کنار آن فقید سعید و با سلوک رفتاری آن عالم عامل سپری کردند و بی‌تردید مجاهدت‌های ایشان را در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، عرصه خدمت به مردم و قریب به ۲۴ سال تلاش در سنگر نماز جمعه هیچ‌گاه از یاد نخواهند برد .

در خاتمه از خداوند متعال برای آن عالم سفر کرده حشر با اولیاء الله و برای خاندان مکرم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

محمد حسن رستمیان

امام جمعه دامغان

تسلیت مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان

انا لله و انا الیه راجعون

خبر رحلت عالم ربانی و روحانی پارسا، ابوالشهید استاد ارجمند حضرت آیت الله حاج سید محمود ترابی(ره) موجب تالم و تاثر خاطر شد.

سالها زندگی سراسر افتخار آمیز آن عالم برجسته و روحانی فداکار در سنگر دفاع از اسلام وانقلاب عزیز که با تربیت شاگردان برجسته و ممتاز در حوزه علمیه، فعالیت در سنگر نماز جمعه و تقدیم فرزند گرامی اش در راه دفاع از میهن در جبهه های جنگ تحمیلی، کارنامه درخشانی از عمر با برکت آن روحانی و سید جلیل القدر به یادگار گذاشته است.

امید است خداوند متعال در این ایام نورانی ماه رمضان از خزائن رحمت بی منتهای خویش و به مزد سالها صداقت، تقوی ، روحیه جهادی وانقلابی آن مرحوم، علو درجات معنوی را در جوار اولیاء و خاصان خود برایشان مقدر فرمایند.

اینجانب این ضایعه جانسوز را به بیت معظم آن مرحوم، مردم بصیر و انقلابی شهرستان دامغان، خصوصا علما، روحانیون و شاگردان ایشان تسلیت عرض نموده و از پیشگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، غفران و رضوان و حشر با اولیای طاهرینش را خواستارم.

عبدالله قربانیان

تسلیت حوزه علمیه فاطمیه دامغان

انا لله وانا الیه راجعون

اِذا ماتَ العالِمٌ ثَلُمَ فِی الاسلامِ ثُلمَةً فِی الاسلامِ ثُلمَةً لا یَسُدُّها شَیءٌ

هنگامی که عالمی از دنیا رود شکافی در اسلام پدیدار می‌شود که هیچ چیز، آن را به هم نمی‌آورد.

ارتحال ناباورانه عالم ربانی ،عالم عامل واستادبرجسته اخلاق حضرت آیت الله حاج سیدمحمود ترابی( رحمه الله علیه) موجب تاسف وتاثر شدید جامعه حوزوی گردید.

این عالم بزرگ در طول عمر پر برکت خود خدمات فراوانی درپرتودین و انقلاب انجام داد و همواره منادی اخلاق و تقوا بود و شاگردان بسیاری در محضر ایشان پرورش یافتند وسالیان پربرکت عمر شریفشان در اکتساب علم، تقوا، ورع و خدمت به اسلام، انقلاب و مکتب امام صادق(ع) صرف شد.

ایشان یکی از یاران صدیق این انقلاب و سرچشمة خیر و برکت شهرمان بودند و در طول سالیان متمادی خدمتشان منشأ برکات ارزنده‌ای به مکتب اسلام و ترویج علوم آل محمد(ص) گردید که آثار آن قطعاً به‌عنوان باقیات صالحات موجبات تعالی روزافزون روح بلند آن بزرگوار خواهد بود.

مصیبتی جانفرساست ،مردم دامغان وهمه طلاب با فقدان این عالم عالیقدر در ماتم یکی از شایستگان خود رخت عزا می پوشد.

شاگرد حقیرتان این مصیبت جانکاه را به حضرت ولی‌عصر(عج)، مردم دینمدار شهرستان دامغان، اساتید گرانقدر حوزه‌های علمیه و خصوصاً شاگردان آن استاد فقید و همچنین به بیت مکرّم و داغدار آن بزرگوار تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم دراین ماه مغفرت روح پرفتوح وگرانقدراین عالم ربانی واستادبرجسته اخلاق را در درجات رفیع مقام قربش جای داده و بر بازماندگانش صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.

تسلیت امام جمعه دیباج

بسمه تعالی
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

ارتحال عالم ربانی و سالک زاهد ابوالشهید حضرت آیت الله حاج سید محمود ترابی (رحمة‌الله علیه) در واپسین روزهای ایام مبارک قدر باعث تأثر و اندوه همه شیفتگان و ارادتمندان به علم و فقاهت گردید.
زهد و پارسایی، علم همراه عمل، مردم داری و ساده زیستی،خدمت صادقانه به قشر ضعیف و نیازمند جامعه، جزئی از شخصیت این عالم وارسته بود که او را برای همیشه و حتی پس از دوران امامت جمعه، در سیادت و بزرگواری باقی نگه داشت و بیت مکرم ایشان طعم خوش خدمت به مردم را در دلها حفظ نمود.

مبارزات انقلابی، حضور در کنار رزمندگان دفاع مقدس ، خدمت در سنگر امامت جمعه در سالهای متمادی در کنار پرورش شاگردان مکتب امام صادق علیه‌السلام و تأسیس و تقویت چندین مرکز خیریه از جمله خدمات و خاطرات ماندگار این عالم اهل عمل می باشد که نام او را برای همیشه در ذهنها زنده نگه خواهد داشت.

اینجانب این مصیبت بزرگ را از سوی خود و به نیابت از علما، فضلا و ارادتمندان و دوست‌داران ایشان در شهر دیباج به بیت معظم و آقازاده های ارجمند؛ وابستگان و شاگردان معظم له عرص تسلیت و تعزیت دارم و از خداوند متعال خواستارم ایشان را با اولیای الهی و شهید بزرگوار و اجداد طاهرینش محشور گرداند.

حسین قریب بلوک - امام جمعه شهر دیباج

تسلیت مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان

إنا لله و إنا إلیه راجعون

« اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء»

ضایعه اسفناک درگذشت فقیه عالیقدر و متعبّد، استاد برجسته حوزه‌ علمیه‌ و امام جمعه سابق شهرستان دامغان و اب الشهید آیت‌الله حاج سید محمود ترابی بسیار سخت و ناگوار و تاسف بار بود.

سراسر عمر زاهدانه و پربرکت آن راحل رستگار، در خدمت به اسلام و ترویج تعالیم نورانی اهل بیت (س) و تسدید اساس حوزه‌های علمیه و غمخواری مسلمین و بخصوص مردم شریف و متدین دامغان سپری شد و در کنار این اقدامات علمی، در جایگاه رئیس هیئت امنای حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) دامغان نیز خدمات ارزنده ای از خود به یادگار گذاشت.

دردمندانه و با دریغ و افسوس فراوان، این ضایعه مولمه و ثلمه جبران ناپذیر ‌را به حضور مقدس امام زمان عجل الله فرجه الشریف و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، علما و فضلا وطلاب حوزه‌های علمیه استان سمنان خصوصا شهرستان دامغان، مردم شهید پرور استان سمنان ، بیت معززشان و مردم متدین شهرستان دامغان تسلیت عرض می‌نمایم.

اسماعیل تدینی

تسلیت روحانیون و طلاب خورزانی مقیم قم

اذا ماتم العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

ارتحال عالم فرزانه و ربانی و استاد گرانمایه، "حضرت آیت الله حاج سید محمود ترابی" را به خاندان مکرم آن عالم ربانی و جامعه روحانیت شهرستان دامغان تسلیت عرض می نماییم.

حقیقتا ایشان الگوی عینی از یک روحانی کامل و تجسم اخلاق و تقوا به شمار می رفت و همه ما از محضر علم و اخلاق آن عالم فرزانه و ربانی بهره ها برده ایم و فقدان ایشان مصیبتی بزرگ برای حوزه علمیه و روحانیت دامغان به شمار می رود.

از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت و علو درجات و همنشینی با انبیاء و اولیاء الهی بویژه امیر مومنان علیه السلام را برای آن فقید سعید مسئلت داریم.

تسلیت مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی

بسم الله الرحمن الرحیم

« إذا مات العالم ثُلمَ فی الإسلام ثُلمةٌ لایسدُّها شیءٌ»

ارتحال عالم فرزانه، فقیه ارجمند، مبارز انقلابی، مجاهد نستوه و عالم عامل و محبوب قلوب مردم مؤمن و ولایتمدار دامغان حضرت آیة الله آقاسید محمود ترابی طاب ثراه موجب تأثر و تألم اینجانب و دیگر همشهریان عزیز و داغدارمان گردید.

او که با تقدیم پاره تنش در راه انقلاب، از دلدادگان شهداء و رزمندگان بود پس از عمری مجاهدت در سنگر تعلیم و تربیت و مسؤولیت خطیر امامت جمعه دامغان به مدت قریب 30 سال و نیز به عنوان ملجأ و پناه مردم و محرومان، با قلبی آرام و ضمیری مطمئن به دیدار معبود شتافت.

آن پیر فرزانه ثمره سالها تلمذ علم و اخلاق و معرفت از محضر بزرگانی همچون رهبرکبیرانقلاب حضرت امام خمینی(قدس سره)، مرحوم آیة الله العظمی بروجردی. نیز مفسرعالیقدر مرحوم علامه طباطبایی(ره) را خالصانه در خدمت مردم و انقلاب و تربیت شاگردان بسیار نهاد.

فقدان این سمبل مهرورزی و مردم داری و این سرباز مخلص امام و رهبری ضایعه ای جبران ناپذیر است.

اینجانب این مصیبت عظمی را به مقام معظم رهبری، حوزه های فقهی و فرهنگی و دانشگاهی،شاگردان و ارادتمندان، بیت مکرم و آقازاده های معزز آن مرحوم و مردم شریف و شهیدپرور دامغان تسلیت عرض نموده؛ علوّ درجات و قرب و رضوان الهی را برای ایشان مسألت دارم.

عبدالله واحدی

تسلیت استاندار سمنان

بسم الله الرحمن الرحیم

إنّا لله وإنّا إلیهِ رَاجعُون

" الْعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِیَ الدَّهْرُ أَعْیَانُهُمْ مَفْقُودَةٌ وَ أَمْثَالُهُمْ فِی الْقُلُوبِ مَوْجُودَة"

علماء ، تا دنیا برقرار است زنده اند ، بدن هایشان گرچه در زمین پنهان اما یاد آنان همیشه در دل ها زنده است.(امیر المومنین علی (ع)

روح بلند و عرشی معلم اخلاق، عالم ربانی ، ابوالشهید حضرت آیت ا... حاج سید محمود ترابی (ره) به ملکوت اعلی پیوست و قلوب اهل ایمان ، بویژه ارادتمندان و شاگردان این فقیه عالی مقام را داغدار کرد.

ارتحال جانسوز این عالم ملکوتی و فقیه وارسته که عمر پربرکت خویش را در راه تهذیب نفس، تحکیم مبانی تشیع و ترویج اخلاق و تعالیم اسلامی و خدمت به مردم‌ شریف و مومن این دیار سپری نمود ، موجب تاثر و تالم شدید اینجانب گردید.

برخود لازم می دانم این ضایعه تالم بار را به محضرحضرت ولی‌عصر(عج) ، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، ریاست محترم جمهور ، مراجع معظم تقلید و حوزه‌ های علمیه ، مردم شریف استان سمنان و به همه ارادتمندان و شاگردان ایشان و بخصوص اهالی متدین و اخلاق مدار شهرستان دامغان تسلیت و تعزیت عرض نموده ، از خداوند متعال برای آن مرحوم علوّ درجات و برای بیت معزز و فرزندان محترم این عزیز سفر کرده صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت نمایم.

بی تردید خدمات ارزشمند این انسان وارسته و مجاهد فی سبیل الله در زمینه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی و عبادی و نیز ایستادگی و صبر این روحانی با بصیرت در طی دوران شکل گیری نظام‌مقدس جمهوری اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و پاسداری از شریعت اسلامی در طی دوران امامت جمعه در شهرستان دامغان و نیز خدمات ماندگار این مجاهد نستوه در احداث حوزه علمیه دامغان ، مسجد میرزا داوودی ، کتابخانه مسجد جامع، تاسیس حوزه علمیه خواهران در شهر امیریه و احداث حوزه علمیه علی بن موسی الرضا (ع) در شهر مقدس قم و همچنین تلاش وی در ساخت مصلی ، در نزد خداوند سبحان بی پاداش نخواهد ماند.

روح پاکش با صالحان و ابرار همنشین و با فرزند شهیدش محشور باد.

سید محمد رضا هاشمی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha