شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ترابی و شاهچراغی

حوزه/ آیت الله شاهچراغی گفت: آیت الله ترابی(ره) در راه ترویج دین و احکام الهی، سال‌ها برای مردم شهرستان دامغان جان‌فشانی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری، با صدور پیامی درگذشت آیت الله سید محمود ترابی، مؤسس مدرسه علی بن موسی الرضا(ع) قم، عضو شورای حوزه علمیه استان سمنان و امام جمعه اسبق دامغان را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ناگوار رحلت روحانی مردمی و عالم خدمتگزار مرحوم آیت‌الله حاج سید محمود ترابی را دریافت کردم و برای بنده که سابقه آشنایی و دوستی‌مان به سال‌های دور تحصیل در حوزه علمیه قم بازمی‌گردد، بسیار سخت و جانکاه است.

آن سید بزرگوار در عمر بابرکت خود و در راه ترویج دین و احکام الهی، سال‌ها برای مردم شهرستان دامغان جان‌فشانی کرد و در جایگاه سرپرستی حوزه علمیه آن شهر، به تربیت طلاب و عالمان دین پرداخت.

وی محل رجوع عموم مردم و مأمن نیازمندان بود و اقامه نماز جمعه و خدمت در سنگر امامت جمعه، از دیگر خدمات درخشان آن عالم خدوم به‌شمار می‌رود.

بی‌تردید فقدان مرحوم آیت‌الله ترابی، مصداق این حدیث نبوی است که فرمود: إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

با اندوه و تأثر فراوان، ارتحال ایشان را به خانواده محترم، بیت عالم‌خیز ترابی، حوزه‌های علمیه، روحانیت معزز و مردم شریف شهرستان دامغان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال مسئلت می‌کنم او را در جوار فرزند شهیدش مورد رحمت و غفران خویش قرار دهد.

سید محمد شاه‌چراغی

نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha