یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آرم مرکز مدیریت حوزه های علمیه

حوزه/ حوزه های علمیه از همگان می خواهد که با حمایت همه جانبه از جریان مقاومت در فلسطین، زمینه را برای تسریع پیروزی این ملت مظلوم و آزادسازی قبله اول مسلمین مهیا سازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به مناسبت روز قدس به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ قاتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یُقاتِلُونَکُمْ وَ لا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ الْمُعْتَدِین

در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، این میراث بین المللی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، بر روح پاک شهدای گرانقدر راه آزادی قدس و مسجد الاقصی بویژه فرماندهان بزرگ محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، عماد مغنیه، عزالدین قسام و سایر شهدای این راه پاک درود می فرستیم و تأکید می کنیم که در سایه نظم نوین جهانی و تحولات بین المللی و قوت یافتن محور مقاومت، ضعف و زبونی استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل و مولود نامشروع آن، رژیم غاصب صهیونیستی بیش از پیش آشکارتر شده است.
زنده نگهداشتن نام و یاد و مظلومیت قدس شریف و ملت مظلوم اما مقتدر فلسطین و حمایت همه جانبه از این ظلم سازمان یافته جهانی در چنین ایامی، تکلیفی عقلی، شرعی، انسانی و اسلامی است که علیرغم سکوت مرگبار نظام ها و نهاد های بین المللی و خیانت ذلت بار برخی حکام عرب ،روز به روز بر عظمت و شکوه آن افزوده شده و به فضل الهی به زودی زود ثمرات شیرین ان که تحقق همان وعده های الهی و قرآنی است، چشمان همه مظلومان و ازادی خواهان عالم را روشن خواهد کرد ‌.
امروزه ، گرایش به آزادی قدس شریف به جریانی گسترده ، عمیق تبدیل شده و مرزهای فلسطین و کشورهای اسلامی را درنوردیده و تجلیات ان در قالب های متنوع فکری ، هنری ، فرهنگی و سیاسی ، رنگین کمان جذابی از زنده بودن آرمان های بزرگ بشری و اسلامی چون انسانیت ، مقاومت ، جهاد ،عدالت خواهی ، آزادی ، استقلال ، صلح ، منطق و عقلانیت و معنویت را حکایت می کند .
در داخل مرز فلسطین اشغالی ،اگر چه عملیاتهای جوانان فلسطینی در عمق استراتژیک این رژیم شاهدی عیان بر ضعف دستگاههای امنیتی صهیونیستها است اما از آن مهمتر نشانگر این حقیقت است که سیاستهای این رژیم برای مقاومت زدایی از نسل جدید جوانان فلسطینی با شکست مواجه شده و به اذن خداوند در آینده شاهد عملیاتهای بیشتری از این دست خواهیم بود.

اگر چه رژیم صهیونیستی تصور می کند با عادی سازی روابط با برخی از رژیم های منطقه می تواند در جهان اسلام و عرب مشروعیتی برای خود دست و پا کند اما باید بداند که همواره مورد نفرت ملتهای عرب و مسلمان در منطقه خواهد بود.
برخی از رژیم های منطقه که نیز گمان می کنند می توانند از طریق رابطه با صهیونیستها به اهداف خود دست یابند و امنیت خود را تقویت کنند اما باید بدانند که خانه در گردباد می سازند و عادی سازی روابط با صهیونیست ها آنها را در مقابل ملتهای مسلمان و عرب منطقه قرار خواهد داد.

حوزه های علمیه ضمن تبریک پیروزیهای مردم فلسطین که به برکت خونهای پاک جوانان بدست آمده، تمامی عالمان ، حاکمان و نخبگان کشورهای مسلمان را به التزام مومنانه و مجاهدانه به آرمان های متعالی اسلامی و انسانی و ایمان به وعده های قرآنی، و حمایت قاطع و شفاف و صادقانه ملت مظلوم فلسطین و قطع روابط با رژیم غاصب، قدار و مجعول صهیونیستی دعوت نموده و از همگان می خواهد که با حمایت همه جانبه از جریان مقاومت در فلسطین، زمینه را برای تسریع پیروزی این ملت مظلوم و آزادسازی قبله اول مسلمین مهیا سازد.
تحقق وعده های الهی و طلوع صبح نصرت خداوند نزدیک است و الیس الصبح بقریب.

و ما النصر إلا من عند الله

مرکز مدیریت حوزه های علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    شهید آیت الله مطهری درباره فلسطین فرمودند:«ما خودمان را باید ملامت کنیم، او(یهودیان جهان) به همکیش خود(در اسرائیل) کمک کرده‏ است،... با این پولها فانتوم بخرند، بمب‏ بریزند بر سر مسلمانان!»؛ بنابراین مسلح نمودن فلسطینیان، وظیفه دولت های جهان اسلام است؛ پرتاب سنگ در برابر اسلحه، نتیجه ای جز نسل کشی فلسطینیان ندارد؛ ایران و سایر دولت های اسلامی، باید به پشتوانه راهپیمایی مردمی، آشکارا و شفاف، فلسطین را به اسلحه، برای دفاع از سرزمین خویش، مجهز نماید، انشاالله.
  • مرتضی IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    خداوند در آیه 193 سوره مبارکه بقره می فرماید:«وَ قاتِلُوهُمْ حَتّی لا تَکُؤنَ فِتْنَه وَ یَکُونَ الدّینُ لِلّهِ»،«و با آنان بجنگید تا فتنه ای [چون شرک، بت پرستی و حاکمیّت کفّار] بر جای نماند و دین فقط ویژه خدا باشد»؛ مبارزه فلسطین با هدف براندازی کامل حکومت اسرائیل، علاج مسئله فلسطین است؛ که یاری همه جانبه کشورهای اسلامی را در راستای این هدف می طلبد. سکوت ملت ها و قطع کمک کشورهای مسلمان در تجهیز و امداد، خیانت به مسئله فلسطین است!
  • ابراهیمی IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    اسرائیل در اجرای سیاست«من با اسلحه، تو با سنگ»، چگونه جلوی چشمان مسلمانان جهان و کشورهای اسلامی، به طور وحشیانه در حال نسل کشی است؟! برای مقابله و حل مساله فلسطین، قدم اول: راهپیمایی مردم و قدم دوم:جلوگیری از استمرار این سیاست، با مجلس و دولت!