جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یزدانشهر

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران با طرح این سوال که چه کنیم تا به مقام بندگی برسیم؟ گفت: لازم است که در مرحله اول هم شناخت نسبت به خداوند پیدا کنیم و هم شناخت نسبت به خودمان و پس از آن اطاعت و عبادت خداوند در همه امورات زندگی و تفکر در نعمت‌ها و حکمت‌های خداوند را مشاهده کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، فیروزه قادری، استاد حوزه علمیه خواهران در نشست اخلاقی با موضوع، عبودیت و بندگی، با اشاره به آیه ۲۱ سوره بقره، اظهار داشت: با توجه به این آیه، مقام بندگی بسیار بالا است، تا جایی که خداوند اول مقام بندگی را به رسول خدا داد و سپس مقام رسالت را.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به کمال برسیم و به خداوند نزدیک شویم، چاره‌ای جز بندگی نداریم، گفت: همه ما در این عالم مسافر هستیم و لازم است تا برای روزی که می‌خواهیم برویم، توشه‌ای داشته باشیم، بنابراین زمانی که از خداوند متعال می‌پرسیم، خدایا من چگونه بندگی کنم؟ خداوند در پاسخ می‌فرمایند: "معرفتت را زیاد کن".

استاد حوزه خواهران با طرح این سوال که چه کنیم تا به مقام بندگی برسیم؟ مطرح کرد: لازم است که در مرحله اول هم شناخت نسبت به خداوند پیدا کنیم و هم شناخت نسبت به خودمان و پس از آن اطاعت و عبادت خداوند در همه امورات زندگی و تفکر در نعمت‌ها و حکمت‌های خداوند را مشاهده کنیم.

وی افزود: آنچه که خداوند آفریده را نباید به سادگی از کنارش عبور کنیم، بلکه ضروری است تا نسبت به آن تفکر داشته باشیم، چرا که بهترین عبادت، تفکر درباره نعمت‌های الهی و شکر تمام نعمت‌هایی که خداوند به ما لطف کرده، می‌باشد.

قادری در پایان به تشریح معنای عبودیت پرداخت و یادآور شد: وقتی از امام صادق(ع) سوال شد، معنی عبودیت و بندگی چیست؟ ایشان فرمودند: بنده خدا، خود را مالک چیزی نداند، آنچه در دست دارد مالکش خداوند است و عبودیت یعنی بدانید آنچه خداوند برای شما مقدر کرده به نفع شما بوده است.

وی به تشریح ادامه این روایت پرداخت و گفت: چه‌ بسا بنده‌ای برای امری دعا کند و مستجاب نشود، دل‌ تنگ می‌شود که خداوند می‌فرمایند: آنچه من می‌دانم و شما نمی‌دانید، پس راضی به رضای خدا بودن، شما را به درجه بندگی می‌رساند و توکل به خدا و واگذار کردن تمام امور به خداوند نیز باعث نزدیک شدن انسان به خداوند متعال خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha