پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شبکه نمایش خانگی

حوزه/ مدرّس و پژوهشگر سواد رسانه ای گفت: متأسفانه برخی آثار شبکه نمایش خانگی از جمله سریال ها، خواسته یا ناخواسته به ترویج اشرافی گری و زندگی های به اصطلاح لاکچری می پردازند.

حجت الاسلام علی قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: اشکالات و ایرادات محتوایی در این قبیل محصولات فرهنگی و رسانه ای تا آنجاست که نسبت به درک و شناخت افراد در بحث سبک زندگی بسیار تأثیرگذار است و به شکل مستقیم یا غیرمستقیم آن ها را سوق به تجمل گرایی می دهد و یا این که حداقل این حسرت را در وجود افراد پدیدار می کند که آن ها رضایت از زندگی فعلی خود نداشته باشند.

وی همچنین افزود: از سوی دیگر، تبلیغ گسترده این سریال ها و آثار به خصوص در بستر فضای مجازی به نحوی است که رده بندی سنی درست و حسابی هم در خصوص آن ها واقع نمی شود، به این خاطر متاسفانه خیلی از مسایلی که نباید نوجوان درگیر آن ها شود، به این طیف سنی منتقل می گردد و حتی برخی محتواها و مباحث مناسب بزرگسالان هم نیست، کما این که از منظر پرداختن به عشق های چندضلعی و روابط خارج از عرف و شرع، این ها همه اش آسیب زاست.

عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه گفت: واقعیت آن است که این آثار در نهایت همان راه غلطی را می روند که غرب رفته و امروزه به ویژه در سریال های ترکی و غربی روند تضعیف نهاد خانواده را در آن شاهد هستیم.

وی یادآور شد: یکی از موضوعاتی که باعث جذابیت در این قبیل سریال ها می شود بیان نکات جدید در حوزه سبک زندگی آن هم بدون محدودیت های خاص تلویزیون است ولی چون این آثار نیز چندان حرف نویی ندارند، لذا به سراغ نشان دادن زندگی هایی می روند که تماشای آن ها برای اکثریت مردم نو و بلکه عجیب است و از این رو شاهد زندگی های اشرافی و تجملی و به قول امروزی ها لاکچری در سریال های اخیر شبکه نمایش خانگی هستیم.

حجت الاسلام قهرمانی همچنین خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت که کسی با اصل رفاه و این که مردم وضعیت زندگی خوبی داشته باشند، مشکلی ندارد بلکه مشکل از جایی شروع می شود که عده ای به فخرفروشی و نشان دادن ثروت و دارایی خود در برابر اکثریت مردم جامعه که این گونه نیستند بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha