چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام گودرزی در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهرستان اسلام آباد غرب

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه گفت: فرصت تهذیب و خود سازی، طلایی‌ترین فرصت دوران طلبگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، حجت الاسلام گودرزی، مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهرستان اسلام آباد غرب، اظهار داشت: قرآن کریم به عصر قسم می‌خورد که انسان در خسران است و یکی از ابعاد این خسران، عدم استفاده صحیح از وقت است.

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه گفت: از موارد مهم در دوران طلبگی، غنیمت شمردن وقت است و لازم است در کنار فعالیت‌های روزانه، مراقب اتلاف وقت هم بود.

حجت الاسلام گودرزی با اشاره به کلام امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه در رابطه با لزوم بهره‌مندی درست از زمان، یادآور شد: استفاده از فرصت، اصول و موانعی دارد که در کتب اخلاقی به آن اشاره شده است.

وی تصریح کرد: فرصت تهذیب و خود سازی طلایی‌ترین فرصت دوران طلبگی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با تأکید بر اینکه توهم فرصت داشتن، از عوارض فرصت نشناسی است، یادآور شد: بی‌برنامگی و پراکندگی در همه امور، خصوصا پیشرفت تحصیلی، آفت عمر است.

حجت الاسلام گودرزی ادامه داد: طلاب باید از فرصت درس خواندن و رشد که اکنون فراهم شده است، به نحو احسن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در راستای همین فرصت شناسی است که در روایات تاکید بر علم آموزی در ابتدای عمر شده است، گفت: عادت به نظم و مقابله با عوامل فرصت سوز، از اصول مهم استفاده از فرصت‌هاست که لازم است به آن توجه داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha