یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت الاسلام حمید حسن زاده /امام جمعه میاندوآب

حوزه/ امام جمعه میاندوآب گفت: امروز دنیا از توصیف شخصیت والای امام خمینی(ره) عاجز است و لذا بر همه ما واجب است که شخصیت ایشان را به درستی تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) از شخصیت والایی برخوردار بودند و کتب ایشان در زمینه اخلاق، اصول، فلسفه و فقه در محافل علمی، حوزوی و دانشگاهی به عنوان مرجع و منبع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای تحقق جهاد تبیین، گفت: امروز دنیا از توصیف شخصیت والای امام خمینی(ره) عاجز است و لذا بر همه ما واجب است که شخصیت ایشان را به درستی تبیین کنیم.

امام جمعه میاندوآب افزود: استکبار ستیزی و مقابله با ظلم در سیمای امام خمینی(ره) تجلی کرده بود و در دورانی که کسی جرات "تو" گفتن به آمریکا را نداشت، امام خمینی(ره) در مقابل آمریکا ایستاد و فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه نباید اندیشه‌های امام خمینی(ره) به فراموشی سپرده شود، یادآور شد: نه تنها ما، بلکه تمام مسلمانان دنیا مدیون امام خمینی(ره) هستند و لازم است که در راستای ترویج اندیشه‌های ایشان قدم برداشت.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه ارکان حکومت در اندیشه امام خمینی(ره) برگرفته از قرآن کریم است، مطرح کرد: بر اساس این اندیشه دین و معنویت بر دنیا مقدم است و نباید معنویت را فراموش کنیم، چرا که اگر تقوا نباشد، کاری نیز پیش نمی‌رود.

وی اتحاد را رکن دوم در اندیشه امام خمینی(ره) دانست و گفت: در حکومت اسلامی نیازمند اتحاد همه ارکان هستیم و البته این اتحاد نیز لازم است که حول محور ولایت و اسلام باشد.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بارها بر بیداری ملت‌ها تاکید داشته و دارند، اظهار داشت: عده‌ای در خارج از کشور علیه کشور و نظام مدام حرف می‌زنند و به دنبال اسلام زدایی هستند و لذا آنچه در این بین ضروری است تا به آن توجه کنیم این است که فراموش نکنیم دشمن هیچگاه دست از دشمنی خود بر نمی‌دارد و لازم است همیشه آگاه و هوشیار باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha