یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
المصطفی

حوزه / حجت الاسلام عصارزاده گفت: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را آینه‌ای از ظهور حضرت حجت(عج) می‌ دیدند و در صحیفه نور آمده است «دولتمردان نسبت به تأمین معیشت مردم وظیفه‌ای سنگین دارند، اما آنها نباید از وظیفه سنگین‌تر که آماده سازی مردم برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) و مقدمات ظهور است، غافل شوند».

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام غلامحسین عصارزاده، مدیر گروه پژوهشی حکمت و فرهنگ رضوی پژوهشکده بین‌المللی امام رضا(ع) در جمع پرسنل و اساتید نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه با برشمردن فضائل حضرت امام(ره)، اظهار داشت: نسبت امام خمینی(ره) با ائمه اطهار (ع) کاملا روشن بود و ایشان به عنوان یکی از والاترین شاگردان مکتب اهل بیت(ع) در مقام علم و عمل بهترین توشه‌ها را از این مکتب برگرفته‌ بودند.

وی افزود: امام(ره) به عنوان یک فقیه، مفسر، فیلسوف و عارف دارای مقامات عالیه بودند و در مصیبت‌ها و مصائب دنیوی بسیار صبور و محکم بودند، اما در مصیبت اهل بیت(ع) بسیار اهل بکاء و گریه بودند.

مدیر گروه پژوهشی حکمت و فرهنگ رضوی پژوهشکده بین المللی امام رضا(ع) تصریح کرد: اکثر بزرگان و نخبگان مسلمان و غیر مسلمان معتقدند شخصیت تحول آفرین امام(ره)، محاسبات و آینده هزاره سوم را تحت تأثیر اندیشه و گفتمان خود که برگرفته از معارف غنی اسلام ناب بود، قرار داده است.

مهمترین وظیفه دولتمردان آماده سازی مقدمات ظهور است

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را آینه‌ای از ظهور حضرت حجت(عج) می‌ دیدند و در صحیفه نور آمده است «دولتمردان نسبت به تأمین معیشت مردم وظیفه‌ای سنگین دارند، اما آنها نباید از وظیفه سنگین‌تر که آماده سازی مردم برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) و مقدمات ظهور است، غافل شوند».

حجت الاسلام عصارزاده متذکر شد: بهترین راه برای کسی که بخواهد مهدویت را درست بشناسد و در این مقوله به درک صحیح برسد، امام خمینی(ره) است.

روحانیت در عصر غیبت وظیفه سنگینی بر دوش دارد

مدیر گروه پژوهشی حکمت و فرهنگ رضوی پژوهشکده بین‌المللی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: در نگاه امام(ره) روحانیت در عصر غیبت، وظیفه سنگینی بر دوش دارد و در این رابطه می‌فرمایند «امروز که اسلام‌ به دست روحانیت سپرده شده و تمام عذرها منقطع شده است، نمی‌توانند بگویند نمی‌دانستیم» و لذا باید مراقب این رسالت خطیر و این امانت الهی باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha