شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ابراهیمی

حوزه/ عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه بخاطر نجات از طاغوت و ایجاد عزت، همه ما خود را مدیون حضرت امام(ره) می‌دانیم، گفت: لازم است توجه داشته باشیم، هرگز نباید افکار امام خمینی(ره) به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که حضرت امام(ره) جامع همه ارزش‌های الهی بودند و تجلیل از این شخصیت بزرگ، تجلیل از همه ارزش‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه بخاطر نجات از طاغوت و ایجاد عزت، همه ما خود را مدیون ایشان می‌دانیم، گفت: لازم است توجه داشته باشیم، هرگز نباید افکار امام خمینی(ره) به فراموشی سپرده شود.

نماینده پیشین مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت گرامیداشت سالروز رحلت امام راحل(ره) خاطرنشان کرد: اگر چه برپایی مجالس گرامیداشت حضرت امام(ره) و همچنین سیاه‌پوش کردن شهر مهم است، اما لازم است که در راستای مکتب سیاسی و معرفی افکار و اندیشه‌ها، دستاوردها، آرمان‌ها و اهداف امام نیز به عملیاتی کردن جهاد تبیین بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با اخلاق و رفتار انسانی توانست جامعه را متحول کند، تصریح کرد: حضرت امام(ره) حقی به گردن همه ما دارند که تا آخر عمرمان هر چه انجام دهیم، نمی‌توانیم وظایف خود در قبال ایشان را به درستی انجام دهیم.

وی با اشاره به ساده‌زیستی امام خمینی(ره) در زندگی شخصی، خاطر نشان کرد: برخی اطرافیان ایشان بارها تلاش کردند که برای حضرت امام(ره)، خانه‌ای مجلل مهیا کنند اما ایشان ضمن انتقاد به رفتار آنان بارها فرمودند:"آیا می‌خواهید از بنده رضاخان درست کنید؟ ".

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امام راحل تا پایان عمر پر برکتشان مستاجر بودند، گفت: حضرت امام(ره) خودشان را با پایین‌ترین سطوح زندگی جامعه تطبیق داده بودند و لذا همواره به فکر حل مشکلات اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با ایستادگی در برابر زیاده‌ خواهی‌های کشورهای غربی و ستم طاغوتیان، جمهوری اسلامی و نظام مردم سالاری دینی را در کشور حاکم کرد، ابراز کرد: پس از رحلت ایشان، خلف صالح، رهبر معظم انقلاب سکاندار نظام شدند و همانند امام راحل(ره) با همراهی مردم در برابر توطئه‌های منطقه‌ای، بین‌المللی و تحریم‌ها ایستادگی کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز با وجود رهبر معظم انقلاب و پایداری ملت ایران در خط امام راحل(ره) و خط ولایت شاهد هستیم که جمهوری اسلامی ایران به صورت یک ابرقدرت مطرح در دنیا متجلی شده است و امروز با وجود فتنه‌های مختلفی که ابرقدرت‌ها راه انداخته‌اند، بازهم جمهوری اسلامی ایران پیروز همه صحنه‌هاست.

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به قیام ۱۵ خرداد یادآور شد: قیام خونین ۱۵ خردادماه ۱۳۴۲ یکی از حوادث و رویدادهای مهم و تأثیرگذار دوران شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد، اظهار داشت: این روز مهم نشان دهنده پیوند ناگسستنی مردم با روحانیت و نقطه عطف حرکت ملت ایران برای سرنگونی رژیم منحوس پهلوی است و لازم است همه ساله به طور باشکوه‌ در کشور این روز گرامی‌ داشته شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha