دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قم

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم با بیان اینکه امام خمینی(ره) سال ۱۳۴۲ تحولی جهانی ایجاد کرد، گفت: با تاسیس انقلاب اسلامی دین مبین اسلام مجدد در جهان احیا شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم امروز در مراسم گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد، با اشاره به اینکه از قیام خونین ۱۵ خرداد، ۵۹ سال می‌گذرد، اظهار داشت: مردم غیور و ولایی ایران اسلامی هر ساله بیشتر نسبت به بزرگداشت این قیام حساس هستند آن را با شکوه‌تر برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) سال ۱۳۴۲ تحولی جهانی ایجاد کرد، افزود: با تاسیس انقلاب اسلامی دین مبین اسلام مجدد در جهان احیا شد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، امام خمینی(ره) را هویت و شناسنامه جامعه ما عنوان کرد و گفت: مردم ولایی استان لرستان، مردمی مبارز و شجاع بوده و هستند و لذا همواره این استان پایگاه انقلابیون، روحانیون و مردم مبارز و شجاع در مبارزه با استکبار و ظلم بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب، امروز جایگاه خود را در جهان پیدا کرده است، یادآور شد: دشمنان اسلام و انقلاب نمی‌توانند با تبلیغات خود، مردم ما را نسبت به انقلاب مایوس کنند، چرا که مردم همواره حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با توکل به خدا و همراهی مردم، آزادی خواهی و استقلال طلبی را برای ملت به ارمغان آورد، گفت: انقلاب اسلامی ایران، صلح جهانی را بر پا کرد و لذا رهبران آزادی‌خواه جهان حرکات انقلابی خود را مدیون خدمات حضرت امام(ره) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان با اشاره به اینکه سرود سلام فرمانده پس از اجرا در ایران، روز قدس در کشمیر نیز اجرا شد، گفت: همین همراهی مردم مبارز در همه جای دنیا نشان از حرکت صحیح انقلاب اسلامی در خارج از مرزها است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha