پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
المصطفی

حوزه/ به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کامپالا و با مشارکت کالج اسلامی المصطفی و شرکت گروهی از دانش پژوهان، مراسم بزرگداشت شخصیت امام خمینی (ره) در دانشگاه موتیسا، با حضور دانشجویانی از دانشگاههای مختلف برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا و با مشارکت کالج اسلامی المصطفی مراسم بزرگداشت شخصیت امام خمینی (ره) در دانشگاه موتیسا، با حضور دانشجویانی از دانشگاههای مختلف برگزار شد.

رئیس کالج اسلامی المصطفی در این نشست گفت: در حالیکه قرن بیستم با نسل کشی وحشیانه روآندا به پایان رسید و دولت‌های نژادپرستی در فلسطین و آفریقای جنوبی حکومت می‌کردند، امام خمینی انقلابی را رهبری کرد که از ابتدای مبارزات انقلابی با نژادپرستی مخالفت کرد و مردم ایران حاضر شدند با مقاومت، هزینه این مخالفت را بپردازد.

دهقانی در ادمه تصریح کرد: امام خمینی (ره) هفده سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور وقت زیمبابوه، آقای رابرت موگابه می‌نویسد: «در اسلام که ما هم دنبال آن هستیم قضیۀ نژاد و نژادپرستی مطرح نیست. اسلام به رنگ و به صورت نگاه نمی کند، میزان را تقوا قرار داده است. اینکه شما از امریکا و سایر دُوَلی که جنایتکارند و ستمکار، شکایت می کنید، این اختصاص به شما ندارد، این امریکا و دیگر باند آن در هر جا که هستند، همین طور با اقشار ملتها رفتار می کنند.». این مبنای تفکر امام خمینی بود. آموزه‌های الهی به او آموخته بود که هیچ کس به هر دلیلی امتیازی بر دیگری ندارد و این دقیقا همان دلیلی بود که کافران، در طول تاریخ، در برابر پیامبران الهی ایستاده بودند.

سخنران این نشست تصریح کرد: امام خمینی خطر نژادپرستی را محدود به یک سرزمین یا کشور نمی‌دانست. او معتقد بود نژادپرستی مانند غده سرطانی است که رشد می‌کند و محدود نمی‌ماند. یهودیانی که به مکتب صهیونیسم باور دارند، نه تنها خود را برتر از فلسطینیان که بالاتر از همه بشریت می‌دانند. پس هر کجا بتوانند برتری خود را توسعه می‌دهند. به همین دلیل تنها راه نجات از نژادپرستی بیرون کشیدن این غده سرطانی از درون بدن جامعه انسانی است. همان طور که نظام آپاراتاید به طور کامل از بین رفت، هر نظام و گروهی که خود را برتر و بالاتر از دیگران می‌دانند باید حذف شوند.


مراسم بزرگداشت شخصیت امام خمینی در اوگاندا برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha