شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
المصطفی اوگاندا

حوزه/ سمینار «امام حسین(ع) منجی بشریت» با حضور اندیشمندانی از شهرهای مختلف در کشور اوگاندا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، سمیناری درباره شخصیت امام حسین (علیه السلام) با حضور اندیشمندانی از شهرهای مختلف در کشور اوگاندا برگزار شد. در این همایش که با موضوع «امام حسین (علیه السلام) منجی بشریت» برگزار شد، رئیس هیئت امنای کالج اسلامی المصطفی و دانشگاه کامپالا و استاد دانشگاه مکرره، پرفسور سید حیدر عابدی به موضوع تاریخ و سیره امام حسین(ع) پرداخت.

رئیس هیئت امنای کالج اسلامی المصطفی ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان تاکید کرد این همایش صرفاً آموزشی نیست، بلکه ماهیت آن معنوی و فرصتی برای تطهیر جان در پرتو معارف حسینی علیه السلام است و از شرکت کنندگان درخواست کرد تا این فرصت را برای تجدید عهد و تقویت انگیزه های خود قدر بدانند.

وی افزود: امام حسین (علیه السلام) برای دفاع از اسلام و نجات اسلام هر چه داشت فدا کرد.

رئیس هیئت امنای کالج اسلامی المصطفی از مبلغان خواست تا به ایشان اقتدا کنند و زندگی خود را در راه ایشان صرف کنند.

دکتر عبدالله، استاد سنی مذهب کالج اسلامی الدعوه نیز مذهب شیعه را بر اساس آرمان ها و اعمال خود کاملاً فلسفی دانست و تاکید کرد: بزرگداشت یاد و نام حسین بن علی (علیه السلام) از دلایل منطقی برخوردار است.

وی از شرکت کنندگان درخواست کرد تا درک منفی دیگران از اسلام شیعه را با مشارکت با آنها در گفت‌وگوها و سمینارها تغییر دهند.

در ادامه حاج عمار بونگو، رئیس بنیاد اهل بیت (علیهم السلام) به شرکت کنندگان توصیه کرد نسبت به سطح مخاطب از زبان ساده استفاده کنید. همچنین مخاطبان خود را با زبان و رفتار به مدیریت زمان آگاه کنید. وی آینده اسلام در اوگاندا را مبتنی بر اتحاد همه پیروان و نهادهای اسلامی از طریق همکاری و برنامه های مشترک دانست.

در این مراسم شیخ حسین بویه از اساتید مجتمع آموزشی امام رضا (علیه السلام)، دکتر مصطفی کانجی از مدیران جماعت شیعیان خوجه اثنی عشری کامپالا و جمعیت بلال اوگاندا، حجت الاسلام و المسلمین شیخ مزمل مدیر موسسه امام حسین (علیه السلام)، شیخ یوسف مولومبا رئیس موسسه قرآن و عترت، شیخ عبدالرحمن سیف مدیر گروه مطالعات اسلامی کالج المصطفی به سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین دهقانی، مدیر کالج اسلامی المصطفی، در سخنان پایانی این همایش دو روزه امام حسین (علیه السلام) را محور هویت اسلامی دانست و توصیه هایی از جمله تاکید بر سلام روزانه به حضرت و تئکید بر زیارت ایشان در تمامی ایام الله را نشان دهنده این هویت بخشی حسینی دانست.

وی گفت: معارف و معرفت حسینی که به مبلغان رسیده است باید توسط آنان توسعه و گسترش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha