جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نتیجه اعتماد به آمریکا

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان، نتیجه اعتماد به غربی ها را فروپاشی واقعی عنوان کرد و گفت: نتیجه اعتماد به غرب خصوصا شیطان بزرگ یقینا فروپاشی خواهد بود چون آنها فقط به فکر منافع خود هستند و ارتباط شان با سایر کشورها تا زمانی ادامه پیدا می کند که شیری برای دوشیدن وجود داشته باشد.

حجت الاسلام جمال قدرتی در گفت وگو با خبرنگار حوزه در استان کردستان اظهار داشت: اگر عقلانیت را کنار گذاشته و اعتماد به شیطان بزرگ داشته باشیم و نتیجه این اعتماد را رسیدن به امکانات و رفع مشکلات اقتصادی در نظر بگیریم، این اعتماد همچون سراب خواهد بود.

استاد حوزه ادامه داد: خداوند متعال در آیه ۳۹ سوره مبارکه نور فرماید: "أَعْمَالُهُمْ کَسَرَابٍ بِقِیعَةٍ یَحْسَبُهُ الظَّمْآنُ مَاءً" یعنی اینکه مثل سراب، انسان تشنه، زمین خشک را از دور شبیه آب می بیند، وقتی که نزدیک می شود "لَمْ یَجِدْهُ شَیْئًا وَ وَجَدَاللَّهَ عِنْدَهُ" می بیند چیزی وجود ندارد، لذا باید گفت که نتیجه دلگرمی و امید بستن به شیاطین این است.

حجت الاسلام قدرتی گفت: ارتباط با دنیا برای رسیدن به داشته های سایر کشورها در مسائل مختلف و بهره مندی از آنها لازمه دیپلماسی قوی و ارتباط است، اما اعتماد به قدرت و کشوری که به دنبال از بین بردن اصل وجود شماست، کاری عبث و مخالف آموزه های دینی و منویات رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: اگر ابتکار عمل داشته باشیم و به نیروی خدادادی خودمان ایمان داشته باشیم و با کشورهای همسو ارتباط داشته باشیم، هم عزت خودمان را خواهیم داشت و هم رزق لایحتسب خداوندی نصیب کشور و ملت مان خواهد شد.

حجت الاسلام قدرتی، نتیجه اعتماد به غربی ها را فروپاشی واقعی عنوان کرد و گفت: نتیجه اعتماد به غرب خصوصا شیطان بزرگ آمریکا یقینا فروپاشی خواهد بود، چون آنها فقط به فکر منافع خود هستند و ارتباطشان با سایر کشورها تا زمانی ادامه پیدا می کند که شیری برای دوشیدن داشته باشند و این مسأله را به وضوح می توان در اعتماد کشورهایی مثل لیبی، تونس، مصر، رژیم بعث عراق، افغانستان، اتحادجماهیرشوروی و اوکراین دید.

وی، دلخوش بودن به یاور بودن کشوری به مانند آمریکا را نتیجه بی بصیرتی دانست و تاکید کرد: اوکراین اولین و آخرین کشور نیست که طعم بی یاور ماندن را می چشد و با طناب پوسیده ایالات متحده خودش را به قعر چاه انداخته است؛ آمریکا سردمدار بدعهدی و پیمان شکنی در دنیاست و در بزنگاه اگر منفعتی شاملش نشود و یا تهدید یا ضرری متوجهش شود، متحدان خودش را کنار می زند و تنها می گذارد و نمونه بارز امروزی؛ اوکراین و افغانستان هستند.

بسیاری از ناکامی های امروز نتیجه اعتماد به غرب است | آمریکا سردمدار بدعهدی و پیمان شکنی در دنیاست

این استاد حوزه، وابستگی به دیگر قدرت ها را عاملی برای از بین رفتن اعتماد به نفس ملی دانست و بیان کرد: اصل بر این است که ما به داشته های خودمان اتکاء کنیم از جمله به وجود مردم مومن و انقلابی و جوانان کارآمد.

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: وقتی به خودمان اعتماد کنیم و صادقانه وارد میدان شویم نصرت الهی شامل حالمان خواهد شد. امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه؛ خطبه ۵۶ در این باره می فرمایند: "فَلَمَّا رَأَی اللَّهُ صِدْقَنَا أَنْزَلَ بِعَدُوِّنَا الْکَبْتَ وَ أَنْزَلَ عَلَیْنَا النَّصْرَ".

حجت الاسلام قدرتی، ذلت را دیگر خروجی دلبستگی و وابستگی به غربی ها و اروپایی ها دانست و گفت: نمی توان به ایالات متحده اعتماد کرد، چون هر کسی به او تکیه کند خوار و ذلیل خواهد شد.

این استاد حوزوی تصریح کرد: اعتماد به آمریکا علاوه بر خسارت و مصیبت هایی که به کشور و ملت وارد می کند، حتی به خود دولت های وابسته و افراد اعتماد کننده هم رحم نمی کند. اتفاقات اخیر در اوکراین و افغانستان و برخوردهایی که شد، نتیجه اعتماد به ایالات متحده است که این مسائل درس عبرتی برای همه است.

حجت الاسلام قدرتی یادآور شد: در کودتای ۲۸ مرداد، مصدق اعتقاد داشت برای مقابله با انگلیس می توان روی کمک آمریکا حساب کرد، اما این خوش بینی نتیجه زیان باری برای کشور داشت و آمریکا منافع خود را در هماهنگی با انگلیس دید و کودتایی علیه دولت مصدق انجام شد و دولتش سقوط کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ناکامی های امروز نتیجه اعتماد به آمریکا و غرب است، اضافه کرد: آمریکا و هم پیمانان اروپایی او درحالی دم از مذاکره و احیای برجام می زنند که حاضر به لغو دستور تحریم دارویی علیه کشورمان نیستند و قطعنامه های مختلفی بر ضد ایران صادر می کنند.

حجت الاسلام قدرتی در پایان به مذاکرات برجام و دروغ پردازی های آمریکایی ها و غربی ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: طرف های برجام حاضر به جبران ضررها و خسارت های وارده خروج یک طرفه آمریکا از برجام نیستند و بسیاری از ناکامی ها و شکست های امروز نتیجه اعتماد به آمریکا و غرب است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    17 1
    یادش به خیر شعار ما توی انقلاب نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بود حالا شده ایم ابزار فشار شرق یه غرب و چون نمیخواهند با هم درگیر مستقیم شوند ملت ما این وسط له میکنند و هر جا نیاز به کمک داشتیم چین و روسیه پشت ما رو خالی کردند در ضمن ارتش روسیه یکی از قوی ترین ارتشهای جهان است و همین که در شرق اوکراین زمین گیر شده یعنی کل جنگ رو باخته و برای حفظ آبرو عقب نشینی نمی کنند آنها میخواستند ظرف 3 روز اوکراین رو تصرف کنند اما بیش از 100 روز گذشته و کاری از پیش نبردند
    • یک بام و دو هوا! IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      15 1
      احسنت. این بزرگوار از آسمان و زمین سخن گفته، دریغ از یک کلمه راجع به تجاوزگری روسیه و قتل‌عام و ویران کردن خانه و کاشانه مردم اوکراین توسط پوتین!!! خب جناب استاد! اگر آمریکا و غرب اوکراین را بی‌یاور گذاشته‌اند و شما داری نتیجه می‌گیری که نتیجه اعتماد به غربی‌ها این است، میشه بفرمایید نتیجه اعتماد به شرقی‌ها چیست؟ چون طبق اسناد و توافقات تاریخی، اولین تضمین امنیتی به اوکراین را همین روس‌ها داده‌ بودند. فتأمل!
    • کیف حالک؟ IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 10
      مگر توی همین قطعنامه اخیر آژانس چین روسیه مخالفت نکردند؟ علی رغم تحریم غربیهای بی چشم و رو ، مبادلات با روسیه و چین نداریم؟
    • پاسخ به «یک بام و دو هوا» IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 9
      جناب «یک بام و دو هوا»! اکراین ابزار فشار و تحقیر آمریکا و اروپا به روسیه شد و علی رغم درنگ و صبوری روسها، اکراینیها سر عقل نیومدند و همه عقلشون دادند به یک کمدی، اما تضمین روسها به اکراین سابق بود نه آلت فشار و تحقیر غرب. اما ما از کسی تضمین نخواسته و نمی خواهیم. با هر که تا زمان و به مقداری که درست رفتار کند عکس العمل متقابل داریم همین.
  • یاسین IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    16 1
    اگر غرب‌گرایی ناپسند است، خوش‌خیالی نسبت به شرق نیز هیچ وجه منطقی ندارد. روند تاریخی، به‌خوبی مؤید این نکته است. یادمان نرود که همسایه شمالی ما نه‌تنها در جنگ‌های اول و دوم ایران و روس در دوره قاجار با جدا کردن بخش‌های وسیعی از ایران بزرگ و تحمیل عهدنامه‌های گلستان و ترکمانچای، ظلم نابخشودنی در حق کشور عزیزمان مرتکب شد، بلکه بعداز انقلاب اسلامی هم در طول جنگ تحمیلی، به شهادت اسناد دفاع مقدس، بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تسلیحات نظامی صدام بود و شوربختانه هم‌اکنون نیز متحد استراتژیک جانی‌ترین حکومت جهان و اصلی‌ترین دشمن مسلمانان یعنی رژیم غاصب صهیونیستی است. حال چند پرسش و پاسخ کوتاه در راستای توجه به این نکته بدیهی اما کلیدی، که: "در عرصه سیاست خارجی، دوست و دشمن مطلق نداریم و ممکن است با تغییر رویکرد کشورها، جای دوست و دشمن عوض شود." سؤال: تحریم‌های جهانی علیه ایران در کجا تصویب شد؟ پاسخ: "شورای امنیت سازمان ملل". سؤال: روند تصویب قطعنامه‌های شورای امنیت چگونه است؟ پاسخ: "با رأی اکثریت، به‌شرطی که هیچ‌یک از اعضای دائم و دارای حق وتو، رأی منفی ندهند". سؤال: اعضای دائم و دارای حق (بخوانید ناحق و ظالمانه) وتو، کدام کشورها هستند؟ پاسخ: "آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین". سؤال: آیا روسیه و چین که متحدان استراتژیک ایران تلقی می‌شوند، قطع‌نامه‌های تحریم ظالمانه علیه ایران را وتو کردند؟ پاسخ: "خیر! اگر وتو کرده بودند که هیچ قطع‌نامه‌ای علیه ایران تصویب نمی‌شد!" سؤال: آیا این (مثلاً) متحدان ما، رأی ممتنع به قطع‌نامه‌های مذکور دادند؟ پاسخ: "خیر! با کمال تأسف، نه‌تنها وتو نکردند بلکه حتی از رأی ممتنع نیز خودداری کرده و در هماهنگی کامل با بلوک غرب (بخوانید آمریکا) رأی مثبت به قطع‌نامه‌های ضد ایرانی دادند!" حال به قول شاعر شیرین سخن کشورمان، "میرزا نورﷲ چهارمحالی اصفهانی، مشهور به عمان سامانی": "من از مفصلِ این نکته مجملی گفتم/ تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل"
    • انصاف IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 9
      خوش خیالی به شرق هم محکوم است. اما ما از دیگران توقع تطابق کامل مواضع و انتفاع تام از ابزار آنها را نداریم، الآن با روسها و چین مبادلاتی داریم که آمریکاییها نه تنها ندارند، بلکه مخالفند. با تعبیر دوست نسبت به هیچ یک از دول شرقی و غربی کذایی موافق نیستم.
  • حمید ابوطالبی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    15 1
    در سیاست‌‌ورزی، دو زمان وجود دارد: «زمان تخیّل» و «زمان واقعیّت»؛ این‌که زمان تخیل مختص عرصه‌ شعار است، و زمان واقعیت مختص عرصه برنامه و کشورداری. در این دولت و پس‌از یک‌سال ناتوانی، بالاخره تجربه کشورداری، خود را تا بدان‌جا تحمیل نمود که با گذر از زمانِ تخیل، به زمان واقعیت و عرصه‌ی آن برسد؛ این‌که: ۱) تنها راه حلّ معضلات کشور، ورود به زمان واقعیت و برنامه‌ی سیاست خارجی تعاملی دولت پیشین است؛ لذا تصمیم به مذاکره با آمریکا گرفت. که البته باید پاسخ‌گوی تاخیر یک‌ساله هم باشد! ۲) راه اداره کشور از شرق‌گرایی افراطی‌ و شعارزدگی و نظرات کیهانی نمی‌گذرد؛ که این درک هم بسیار دیر است!
    • ! IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 9
      واقعیت شما رو دیدیم! نیش تا بناگوش در رفته برخی مقابل سران اروپایی و ... از آن روش جز تحقیر و فرصت سوزی چه بهره ای رسید؟ کی عبرت می گیرید؟ راه حل مشکلات کشور از نصب العین قرار دادن تعالیم عزت بخش اسلام می گذرد، پیامبر صلی الله علیه و آله فقیری که در نهایت فقر بود، وابسته وجود شریفش نمی کرد، اما شماها خلقی را امیدوار دشمن کرده و همچنان هم دست بردار نیستید! البته که شرق نیز نباید تکیه گاه باشد، اما ادعای افراط شما افراطی است.