سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ حضور پرشور مردم در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه

حوزه / امام جمعه ارومیه گفت: نصرت از جمله سنت‌های الهی است که هر کس برای خداوند قدمی بردارد، خداوند نیز او را یاری خواهد کرد و مقام معظم رهبری فرمودند که این یاری و نصرت را در دهه شصت که صدام با تمام نیرو و امکانات به جمهوری اسلامی حمله کرده بود را مشاهده کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با تأکید بر لزوم ورود خیرین به مسئله حل ازدواج جوانان، اظهار داشت: کسانی که به ازدواج جوانان کمک کنند، روز قیامت در سایه عرش الهی خواهند بود.

وی با بیان اینکه، منع اسلام از توجه به نامحرم، به خاطر حفظ کیان خانواده‌ها است، افزود: خانواده در تیر رس حملات دشمن قرار دارد و لذا دشمنان اسلام برای مقابله با حجاب اسلامی، نقشه‌هایی برای کاهش ازدواج، کشف حجاب و ناهنجاری‌های اجتماعی را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

امام جمعه ارومیه با بیان این که سران قوا جلسه تشکیل دادند و تصمیم گرفتند که در تهران بالای ۲۵ درصد و در شهرستان ها ۲۰ درصد اجاره‌ها گران نشود و همه لازم است پایبند به این موضوع باشند، ادامه داد: رهبر انقلاب در دیدار با سران قوه قضائیه مطالبی را بیان کردند که لازم است بازخوانی و بدان عمل شود.

وی‌ افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: "خداوند متعال یک سری قانون و سنت‌هایی دارد که در طول تاریخ جاری و ساری بودند و قابل تغییر نیست".

وی اضافه کرد: نصرت از جمله سنت‌های الهی است که هر کس برای خداوند قدمی بردارد، خداوند نیز او را یاری خواهد کرد و مقام معظم رهبری فرمودند که این یاری و نصرت را در دهه شصت که صدام با تمام نیرو و امکانات به جمهوری اسلامی حمله کرده بود را مشاهده کردیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در چند سال اخیر نیز ما این نصرت الهی را مشاهده کردیم که دشمن با همه امکانات خود داعش را به وجود آورد و وارد عراق و سوریه کرد و این دو کشور تا مرز سقوط پیش رفتند، تحریم‌ها علیه ایران چندین برابر شد، عربستان به یمن حمله کرد و افغانستان را به وضعیت فجیع در آوردند، اما مسلمانان با تبعیت از رهبری، مقاومت کردند و پوزه آمریکا و استکبار را به خاک مالیدند، تا جایی که امروز عراق و سوریه از وجود داعش پاک شده است.

وی تأکید کرد: با مقاومت مردم و لطف خداوند متعال، امروز صادرات نفتی ایران چندین برابر گذشته شده و این در حالی است که دشمن تمام تلاش خود را برای مقابله کامل با صادرات نفت به کار گرفته بود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه امروز کشورهای اروپایی مثل آلمان و انگلیس با مشکل کمبود مواد غذایی مواجه هستند، خاطر نشان کرد: یقینا وعده خداوند مبنی بر نصرت مومنین تحقق خواهد یافت.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha