جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کتاب «جایگاه فقهی و حقوقی کار خانگی زن»

حوزه/ مرکز نشر هاجر؛ ناشر تخصصی زن و خانواده، کتاب «جایگاه فقهی و حقوقی کار خانگی زن» را منتشر و روانه بازار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «جایگاه فقهی و حقوقی کار خانگی زن» نوشته معصومه نیکوخصال از سوی مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران چاپ و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

هدف کتاب حاضر آن است که با توسعه در مستندات شرعی اجرت المثل کار خانگی زن و پاسخ به ایراد شورای نگهبان بتواند پاسخگوی بخشی از نیازهای فکری و نظری زن مسلمان در دنیای کنونی باشد؛ زیرا زن مسلمان از یک سو معتقد و وابسته به یک هویت دینی و قرآنی به نام اسلام است از سوی دیگر در جهان پیشرفته کنونی زندگی می کند که بسیاری از مفاهیم تغییر نموده و جاذبه های جدیدی به وجود آورده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: تفاوت حقوق و تکالیف زنان و مردان واقعیت های حکیمانه ای است که دست تدبیر الهی، آن را به خاطر نظم بخشیدن به نظام احسن هستی قرار داده است؛ بر این اساس، نه اختصاص حقوق خاص به مردان، دلیل بر طفیلی انگاشتن زنان است و نه متناظر قرار دادن آن حقوق خاص در ازاء تکالیف خاص، نشانه تبعیض آمیز بودن حقوق و تکالیف زنان و مردان است.

در عین حال مباحث حقوق و تکالیف بایستی هم راستا با کرامت انسانی و اصول ارزش های اخلاقی پی ریزی گردد؛ زیرا اعطاء حقوق بدون لحاظ اخلاق مداری ممکن است نا به سامانی هایی را در مسیر زندگی ایجاد کند.

کتاب «جایگاه فقهی و حقوقی کار خانگی زن» بهار ۱۴۰۱ در ۱۲۰ صفحه و با قطع رقعی به قیمت ۴۰۰۰۰ تومان از سوی مرکز نشر هاجر منتشر شده که علاقه مندان می توانند با مراجعه به فروشگاه نشر هاجر به نشانی https://hajarpub.ir/این کتاب را با قیمت ۳۲۰۰۰ تومان خریداری کنند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha