شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جدیدترین کتاب‌‌های مرکز نشر هاجر در سال 1400

حوزه/ ۳۰ عنوان از جدیدترین کتاب‌های مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال ۱۴۰۰ رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز نشر هاجر در مراسمی از ۳۰ عنوان اثر جدید خود که در سال ۱۴۰۰ منتشر شده رونمایی کرد که در این گزارش به صورت اجمالی با این آثار آشنا می شویم.

پیوند همسرانه

کتاب پیوند همسرانه، نوشته خانم طیبه سترگ با استناد به آموزه های قرآنی و سخنان گوهربار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دام ظله و همچنین سبک زندگی ایشان در تعامل با همسر مکرمه شان، تالیف گردیده است.

کتاب حاضر با معرفی اصول قرآنی ناظر به روابط زوجین به روش اسنادی، با مقایسه ای تطبیقی و تحلیلی با هدف اصلاح و تحکیم روابط زن و شوهر در درون خانواده و پاسخ گویی به شبهات و اصلاح الگوی برنامه ریزی کلان اجتماعی به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب در ۱۶۸ صفحه و با شمارگان ۳۰۰ نسخه به قیمت ۲۲۴۰۰ تومان منتشر شده است.

آموزش نماز به زبان اسپانیولی

کتاب «آموزش نماز به زبان اسپانیولی » به وسیله سرکار خانم زهره رحمانی به زبان اسپانیولی ترجمه شده و به ترجمه مبحث نماز با شرح تفصیلی انواع نماز، واجبات و مستحبات نماز، شرایط زمان، لباس و مکان جهت ادای نماز بر اساس کتاب آموزش فقه محمد حسین فلاح زاده پرداخته است.

این اثر که آموزش نماز به عنوان کاربردی ترین مسئله فقهی را با ادبیاتی ساده و قابل فهم بیان کرده برای هر تازه مسلمان اسپانیایی زبان بسیار کاربردی است به گونه ای که به صورت روزانه با این مباحث سرو کار دارد.

اثر حاضر با شمارگان ۱۰۰ جلد و به قیمت ۳۳۶۰۰ تومان منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

زن و برابری؛ مبانی فلسفی حقوق و تکالیف زن در اسلام

کتاب زن و برابری به بررسی مبانی فلسفی حقوق و تکالیف زن در اسلام می پردازد تا بتواند پاسخ گوی بخشی از نیازهای فکری و نظری زن مسلمان در دنیای کنونی باشد.

هدف این کتاب بررسی مبانی فلسفی حقوق و تکالیف زن در اسلام است تا بتواند پاسخ گوی بخشی از نیازهای فکری و نظری زن مسلمان در دنیای کنونی باشد؛ زیرا زن مسلمان از یک سو معتقد و وابسته به یک هویت دینی و غنی به نام اسلام است؛ از سوی دیگر در جهان پیشرفته کنونی زندگی می کند که بسیاری از مفاهیم تغییر نموده و جاذبه های جدیدی به وجود آورده است. از این رو دین باید ابهام و تردید را برطرف کند تا بنای افکار و باورهای مومنان بر پایه ای محکم استوار گردد و در برابر سیل شبهه ها پایدار بمانند. این اثر مبانی نظری و عقلی حقوق و تکالیف زن را به عنوان اساس و مبنای چرایی و حکمت ها بررسی می کند.

این کتاب به قلم خانم ها فاطمه امیدی و فاطمه آیتی غفاری در ۱۶۰ صفحه و با شمارگان ۳۰۰ جلد به قیمت ۲۷۲۰۰ تومان منتشر شده است.

فرازهای رسا

کتاب فرازهای رسا؛ نوشته خانم فاطمه السادت ارفع در چهار فصل، نگاه علامه طباطبایی را به بلاغت جملات در آیات قرآن بر اساس تفسیر المیزان و تاثیر بخش های مختلف آن را در معنا و مفهوم آیات بررسی می کند.

علوم بلاغی در میان علوم پیش نیاز تفسیر قرآن، جایگاه ویژه ای دارند و احاطه بر آنها از شرایط ضروری مفسر قرآن است. این علوم از زمان تدوین تا به امروز همواره در اغلب کتب تفسیری مورد استفاده بوده و عالمان و اندیشمندان همواره بر ضرورت آگاهی و اطلاع از مباحث علم بلاغت به عنوان مقدمه ورود به تفسیر قرآن تاکید داشته اند.

این کتاب با شمارگان ۳۰۰ نسخه در ۱۲۰ صفحه و به قیمت ۱۸۹۰۰ تومان روانه بازار نشر شده است.

مظلومیت تاریخی

در اعتقاد تشیع، امامت از اصول دین و منصب الهی و بس عظیم است که نفوس بشر را به کمال مطلوب خود هدایت می کند، چرا که جامع اسلامی بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله احتیاج به شخصی دارد که ادامه دهنده راه آن حضرت در بعد تبیین، توسعه و تطبیق شریعت باشند، لذا شیعه برای آن اشخاص خصوصیات و صفاتی را قائل است که برای پیامبر صلی الله علیه و آلهلازم می داند، از جمله عصمت و این که آن ها سرچشمه و عصاره و مجموعه همه خوبی ها، ارزش ها، صفات برجسته و فضایل اخلاقی اند. از دیدگاه شیعه این افراد امیرالمومنین علیه السلام و ۱۱ فرزند ایشان از نسل حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا علیهاالسلام می باشند که خداوند در آیاتی از قرآن به امامت و ولایت، عصمت و فضایل آن ها تصریح نموده است.

کتاب مظلومیت تاریخی به صورت اختصاصی درصدد بررسی شبهات آلوسی و پاسخ مفسران شیعه به آن ها در مورد آیات نازل شده در شأن اهل بیت علیهم السلام است.

این اثر به قلم خانم فاطمه پرهیزکار در ۱۲۰ صفحه با شمارگان ۳۰۰ نسخه منتشر شده که علاقه مندان می توانند آن را با قیمت ۲۲۴۰۰ تومان از مرکز نشر هاجر تهیه کنند.

درمان حرام خواری؛ راهکارهای قرآنی و روایی

کتاب درمان حرام خواری: راهکارهای قرآنی و روایی؛ ابتدا به معرفی مصادیق و ریشه های حرام خواری می پردازد و سپس راه کارهای قرآنی و روایی درمان حرام خواری از منظر قرآن و روایات را توضیح می دهد.

آنچه از آیات و روایات متعدد در قرآن مجید و روایات معصومین علیهم السلام برداشت می شود تاثیر لقمه و کسب درآمد در سعادت یا شقاوت معنوی انسان است؛ به صورتی که کسب حرام و لقمه حاصل از آن، کلید هر بدی و گمراهی است و کسب روزی حلال، بزرگ ترین عبادت و راه سعادت اخروی شمرده شده است؛ لقمه حرام نابود کننده سایر اعمال نیک انسان نیز است؛ به طوری که افرادی هستند که فقط به سبب لقمه حرام اهل آتش خواهند شد.

اثر حاضر در ۲۱۲ صفحه و با شمارگان ۳۰۰ نسخه به قیمت ۲۷۳۰۰ تومان منتشر و در دسترس عموم قرار گرفته است.

نگاهی تطبیقی بر سبک زندگی اسلامی

کتاب نگاهی تطبیقی بر سبک زندگی اسلامی؛ به مطالعه سبک زندگی بانوان معلم به عنوان معلمان، مادران و همسران جامعه اسلامی ایران می پردازد، چرا که آنها را الگوی قشر وسیعی از افراد جامعه می داند.

زمانی که به معقوله سبک زندگی می پردازیم در حقیقت سخن از باورها، عقاید، رفتارها و نحوه عملکرد انسان ها در زندگی فردی و اجتماعی شان می نماییم. در واقع زمانی که به عرصه های مختلف زندگی افراد می نگریم درمی یابیم که این عرصه ها متأثر از همان باورها و عقاید هستند. همچنین به تناسب جوامع مختلف که مبنای متفاوتی در نوع جهان بینی خود دارند رنگ و بوی مدل زیست افراد هم تغییر می نماید. آن چنان که اگر بر پایه ی جهان بینی توحیدی و الهی باشد، تمامی مراحل زندگیبر پایه چنین نگرشی بنا می شود و اگر سمت و سوی مادی گرایی داشته باشد مدل زندگی افراد نیز بر اساس آن تعریف می شود.

این کتاب به قلم خانم فاطمه آیتی غفاری در ۱۸۸ صفحه و با قیمت ۲۵۶۰۰ منتشر شده است.

جام بلا

خانم نسرین بیکوردی در این کتاب «ابتلا و آثار تربیتی آن» را مورد بررسی و تحقیق قرار داده است.

نویسنده در این کتاب به سنت ابتلاء اشاره و برخی از جنبه های آن را در ۳ فصل ارائه می کند. ارائه شناختی اجمالی درباره مفاهیم ابتلاء و مترادفات آن، آزمایش الهی به وسیله ابزار و وسایلی است و عوامل پیروزی در آزمایش الهی را مورد بررسی قرار داده است و در آخر آثار ابتلاء در دو زمینه فردی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است.

مرکز نشر هاجر این کتاب را در ۱۱۲ صفحه به قیمت ۲۵۶۰۰ تومان منتشر کرده است.

تورم و ربا

کتاب تورم و ربا با رویکرد اعتبار متمرکز در بانکداری اسلامی به قلم سرکار خانم فاطمه زهرا سیدبحری اشاره ای به نقش تورم و ربا و اعتبارات متمرکز بر بانکداری اسلامی دارد و تاثیر آنها بر هم را تا حدودی تبیین نموده است.

کتاب حاضر در ۱۶۰ صفحه منتشر شده که علاقه مندان می توانند این کتاب را با قیمت ۳۲۰۰۰ تومان تهیه کنند.

خانه های نورانی در جامعه رحمانی

کتاب «خانه‌های نورانی در جامعه رحمانی» نوشته خانم زهرا احمدی به برخی خصوصیات عبادالرحمن در زندگی خانوادگی و اجتماعی اشاره کرده است.

تنظیم اثر حاضر تلاشی است برای آشنایی مخاطبین با برخی آیات سازنده ای که در صورت بهره گیری کاربردی از آنها در زندگی خانوادگی و اجتماعی می توان در شمار عبادالرحمن قرار گرفت و با سلامت ایمان مشمول رحمت الهی شد. با این امید که اگر مخاطبین در متن فرهنگ انتظار شیعی با آیات الهی زندگی خانوادگی و اجتماعی خود را سامان دهند باور می کنند که خانه هایشان می تواند همان خانه هایی باشد که خداوند اجازه داده به واسطه نور الهی رفعت یابند «فی بیوتٍ اذن اللهُ ان تُرفَع ...» و جامعه شان جامعه صالحینی که پروردگار وعده داده «َانَّ الارضَ یَرثُها عبادی الصالحون؛ زمین را بندگان شایسته ما به ارث می برند».

این کتاب در ۶۸ صفحه، قطع رقعی و با شمارگان ۳۰۰ نسخه به قیمت ۲۰۸۰۰ تومان منتشر شده است.

بانوان شیعه جمهوری آذربایجان

کتاب «بانوان شیعه جمهوری آذربایجان : دیروز ، امروز و فردا» به قلم نرجس خاتون محمدی، وضعیت زنان شیعه آذربایجان را با قلم روان به رشته تحریر درآورده است.

امضای عهدنامه گلستان و ترکمنچای، ملتی را به اسارت گرفت و به دینداری و آزادگی مردم آذربایجان آسیب جدی زد؛ اما بیشترین آسیب متوجه زنان و دختران با حیای این کشور شد.

این کتاب در فصل اول به وضعیت زنان در دوره تزار نموده و در فصل‌ دوم احوال زنان در دوره کنونی را تبیین نموده و در فصل سوم با تحلیل وضع موجود این کشور آینده زنان شیعه را ترسیم کرده است.

اثر حاضر در ۱۴۰ صفحه و به قیمت ۳۱۲۰۰ تومان چاپ و روانه بازار نشر شده است.

نسل صبر

کتاب نسل صبر نوشته زینب سالمی فر ، با اقتباس از برخی حوادث واقعی پیش آمده در زندگی یکی از زنان این سرزمین و آمیختن این وقایع با عنصر خیال، داستان زندگی زنی را طی سال های ۱۳۳۵ تا ۱۳۶۱ روایت می کند. این زن قرار است با پسر عمویی که از کودکی به هم علاقه مند هستند ازدواج نماید ولی طی حوادثی مجبور می شود همسر دوم مردی زن و بچه دار شود؛ این اتفاق او را در مسیر جدیدی از زندگی قرار می دهد.

این کتاب به قیمت ۴۴۸۰۰ تومان در ۲۳۰ صفحه به زیور طبع آراسته شده است.

تبلیغ دین در فضای مجازی

کتاب تبلیغ دین در فضای مجازی در بخش اول به بررسی ارکان تبلیغ از دیدگاه قرآن و شرح ویژگی های فضای مجازی پرداخته که مخاطب با ذهنیتی صحیح از این مقوله به بحث اصلی بنگرد. در ادامه با بررسی سخان بزرگان و کارشناسان این عرصه از جمله سخنان مقام معظم رهبری، فرصت ها و چالش ها را استخراج و سپس در پنج عنوان کلی دسته بندی نموده است.

این اثر با شمارگان ۳۰۰ نسخه در ۱۹۲ صفحه و به قیمت ۴۱۶۰۰ تومان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

کتاب استاد الموجز فی اصول الفقه در ۲ جلد

کتاب «راهنمای کتاب الموجز فی اصول الفقه» نوشته سید محمد صفوی و سید مهدی دادمرزی از اساتید حوزه و دانشگاه به همت مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در دسترس عموم علاقه مندان قرار گرفت.

راهنمای آموزشی کتاب الموجز فی اصول الفقه کتابی است که تلاش میکند مباحث سنگین کتاب الموجز فی اصول الفقه را با استفاده از نمودارها و طبقه بندی و خلاصه سازی هر بحث آسان نماید. تدوین و آموزش مطالب در ۴ مرحله شامل طرح بحث، بیان متن، بیان تکمیلی و تمرین و تحقیق صورت گرفته است. مثال ها و شواهد متن با تحریر الوسیله و شرح لمعه تطبیق گردیده و در تمرین ها و مطالب خودآموز از مجموعه های مدون حقوقی و مثال های حقوقی استفاده شده است .تا اساتید حوزه علمیه با اشراف بیشتری بتوانند مباحث را هر چه بهتر تدریس نمایند.

این کتاب در ۲ جلد منتشر شده که جلد اول در ۲۸۸ صفحه و با قیمت ۵۲۰۰۰ تومان و جلد دوم در ۲۷۸ صفحه و به قیمت ۴۹۶۰۰ تومان منتشر شده است.

سقط جنین و امر مطلق کانت

سقط جنین و استدلال های وارده بر آن ، یکی از چالش برانگیزترین موضوعات اخلاق کاربردی و از جمله محورهایی است که فیلسوفان کانتی آن را مورد تبیین قرار داده و در پی استخراج حکم ویژه، بر اساس قواعد کانت بر آمده اند. نظریه کانت درباره این موضوع مورد توجه بسیاری از موافقان و مخالفان قرار گرفته و از این نظر حائز اهمیت است.

در این کتاب، خانم مهناز سلمانی در ۱۱۲ صفحه مسأله سقط جنین را بر اساس تقریرهای سه گانه امر مطلق کانت یعنی اصل تعمیم پذیری، اصل انسانیت و اصل استقلال اراده تبیین و نقد کرده است تا روشن شود که آیا با توجه به تقریرات کانت، سقط جنین به لحاظ اخلاقی مجاز است یانه؟

اثر حاضر با شمارگان ۳۰۰ نسخه و با قیمت ۲۸۸۰۰ تومان منتشر شده است.

علم و دین دو موهبت معرفت بخش

علم و دین به عنوان دو ابزار معرفت بخش و دو موهبت الهی از سوی خداوند متعال، برای سعادت بشر به رسمیت شناخته شده است.

اما در این میان، بروز برخی ناهماهنگی های ظاهری در جریان کشفیات علمی و گزاره های دینی، منشأ سوالاتی خصوصا در حوزه اندیشه غرب گردید. سوالاتی از این دست که آیا واقعا علم و دین دو مقوله متعارض اند و هیچ گونه سازگاری در بین آنها وجود ندارد، یا اصلا تعارضی در کار نبوده و ناهماهنگی هایی که به ذهن می آید، بدون هیچ تعارضی قابل حل است و اگر قابل حل است، چگونه؟ آیا در جریان حل این مسئله باید جانب دین را گرفت یا جانب علم را و یا راه دیگری را باید برگزید؟ اثر حاضر به بررسی و تبیین رابطه علم و دین و پاسخ به سوالات مربوطه پرداخته است.

این کتاب به قلم حسن رضائی مهر در ۲۷۴ صفحه گردآوری شده و مرکز نشر هاجر آن را با قیمت ۵۲۸۰۰ تومان به چاپ رسانده است.

برج مراقبت

اسلام ستیزان زمانی با استفاده از قدرت، تهدید، خشونت و افدامات عملی، با اشغال کردن سرزمین های اسلامی و با استفاده از جنگ های نظامی اسلام ستیزی می کردند که نمونه های آن در کشورهایی مانند عراق، سوریه و بحرین است؛ اما امروزه با بهره گیری از ترفندهای جدید از جمله سینما، تلویزیون، ماهواره ها و رسانه هایی که در اختیار دارند و به خصوص با انحراف افکار و اندیشه ها و حقایق، با ایجاد نوعی هراس از آیین اسلام به اسلام ستیزی می پردازند و اهداف خود را دنبال می کنند.

اثر حاضر نوشته خانم فاطمه اسحاقی در ۲۰۸ صفحه به بررسی و تبیین محور فوق و ارائه راهکار مقابله با اسلام ستیزی می پردازد.

علاقه مندان می توانند این کتاب را با قیمت ۴۳۲۰۰ تومان از فروشگاه مرکز نشر هاجر تهیه کنند.

آموزش قرآن به روش آسان

کتاب «آموزش قرآن به روش آسان» به قلم مهوش پریاوی به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب تلاشی برای کسب معلومات و شناخت قرآن است و در آن تجوید و روانخوانی قرآن مجید مورد توجه قرار گرفته است.

این اثر در ۴۸ صفحه با شمارگان ۳۰۰ نسخه و به قیمت ۲۵۰۰۰ تومان از سوی مرکز نشر هاجر منتشر و در دسترس عموم قرار گرفته است.

تعدیل قضایی قرارداد از منظر فقه مقارن

هدف از تألیف این کتاب بررسی دلایل فقهی و حقوقی لازم جهت تعدیل قرارداد در مذاهب مختلف فقهی می باشد.

کتاب «تعدیل قضایی قرارداد از منظر فقه مقارن» به همت خانم زینت جعفری فشارکی در ۱۶۰ صفحه به رشته تحریر درآمده است.

این اثر با قیمت ۴۵۰۰۰ تومان و در ۳۰۰ نسخه به بازار کتاب عرضه شده است.

تحدید مهریه از منظر فقه و حقوق

کتاب «تحدید مهریه از منظر فقه و حقوق» نوشته مرضیه اکبرزاده در ۱۷۶ صفحه با شمارگان ۳۰۰ نسخه و به قیمت ۴۸۰۰۰ تومان منتشر شده است.

در این کتاب نویسنده بنا را بر آن داشته تا نظرات مختلف فقهاء وحقوق موضوعه درتحدید و امکان تحدید مهریه بنابر آموزه های شرع مقدس و نظرات فقهاء و دیدگاه های صاحب نظران حقوقی را مستندا بررسی کرده و راهکارهایی برای متعارف نمودن میزان آن بیان کند چرا که متاسفانه درسال های اخیر، میزان مهریه بدون توجه به توانایی های مالی مرد به صورت فوق العاده ای افزایش پیدا کرده است.

این امر موجب بروز مشکلاتی شده که گاه جوانان رااز تشکیل خانواده منصرف می سازد یا ازدواج ها را به تعویق می اندازد واز سوی دیگر باعث سستی بنیان خانواده وطلاق ها شده است به همین دلیل بایستی با فرهنگ سازی و ارائه راهکارهای مختلف میزان مهریه رامتعارف نمود.

ولاء علی

کتابه «ولاء علی(ع)» نوشته فاطمه کاربخش در ۴ جلد به چاپ رسیده و به تحلیل استعاری مفهومی کلمات قصار امام علی از زمان خلافت تا شهادت ایشان پرداخته است.

اینکه امام علی(ع) با استفاده از این استعارات در کلام، هدایت مردم و جامعه اسلامی را در جهت تعالی آنها انجام می‌دادند. در هر کلامی از ایشان روی سخن با یکی از عوام و خواص موافق یا مخالفشون بوده است.

هدف امام در این جریان به خطر نیانداختن جان مسلمین است که با این ابزار از فنون جنگ نرم ، نحوه برخورد با تهاجم دشمن را نشان می دهد.

این مجموعه با شمارگان ۳۰۰ نسخه به چاپ رسیده است و جلد اول ۲۷۰۰۰ تومان، جلد دوم ۴۲۰۰۰ تومان، جلد سوم ۴۲۰۰۰ تومان و جلد چهارم ۳۴۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

جهاد در قرآن

این اثر به قلم خانم مرضیه رنجبر در ۱۸۳ صفحه با شمارگان ۳۰۰ نسخه و به قیمت ۴۹۰۰۰ تومان به زیور طبع آراسته شده و جهاد در قرآن را مورد توجه قرار داده است.

مؤلف کتاب جهاد در قرآن در واقع به بازخوانی آیات جهاد توسط محمدجواد مغنیه و سیدقطب برای نشان دادن چهره مسالمت جوی اسلام پرداخته است و اسلامی که داعش و تکفیری ها از آن دم می زنند را رد می کند.

مقایسه تطبیقی رجعت در اسلام و یهود و مسیح

«مقایسه تطبیقی رجعت در اسلام» عنوان کتابی است که به همت خانم خدیجه کیانی در ۱۰۴ صفحه نگاشته شده و مباحث عقلی و نقلی در ادیان یهود، مسیحیت و اسلام در آن مورد بررسی قرار گرفته است.

این کتاب همچنین زمان و مکان رجعت و رجعت کنندگان در این سه دین را به صورت تفصیلی مقایسه کرده است.

متن کتاب بر اساس ترتیب تاریخی ولی ادیان در روی جلد کتاب به ترتیب رتبی قرار گرفته اند.

این کتاب ۳۵۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده و در ۳۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

مواجهه یهود با فرمان های حضرت موسی در قرآن و تورات

کتاب «مواجهه یهود با فرمان های حضرت موسی(ع)» در ۱۶۸ و به قلم زهرا معصومی به رشته تحریر درآمده و در آن به بررسی تطبیقی بین دیدگاه قرآن و تورات درباره قوم بنی اسرائیل و مواجهه آنها با فرامین حضرت موسی(ع) پرداخته شده است.

کتاب بر اساس مسائل اعتقادی و احکام عملی گروه بندی شده است و روحیات بنی اسرائیل و به نوعی گزارش دهی از حالات این قوم را بیان کرده است.

این کتاب با شمارگان ۳۰۰ جلد و با قیمت ۴۶۰۰۰ تومان روانه بازار نشر شده است.

با همسرم به دور از سایه ها

کتاب «با همسرم به دور از سایه ها» نوشته عبدالله رحیمی در ۱۹۲ صفحه مهارت شناسایی به موقع مشکلات و مدیریت تعارضات زناشویی را مطرح می کند و به عوامل تعارض زای زناشویی که تقسیم می شود به آشکار و نهان، زیربنایی و روبنایی، می پردازد.

این کتاب نحوه شکل گیری و ایجاد تعارضات زناشویی و راه های پیشگیری و مقابله با این عوامل را در اختیار خواننده می گذارد که به صورت جدول تحت عنوان باید و نبایدها آمده است.

قیمت این کتاب ۵۱۰۰۰ تومان است و در ۳۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

جایگاه فقهی حقوقی کار خانگی زن

خانم معصومه نیکوخصال در کتاب «جایگاه فقهی حقوق کار خانگی زن» که در ۱۲۰ صفحه منتشر شده، درباره ابواب فقهی کار خانگی زن بحث هایی انجام داده است.

مؤلف در این کتاب علاوه بر ادله حرمت مال مسلم برای ثبوت اجرت المثل که متوقف بر اثبات مالیت عمل انسان است، به قاعده اتلاف، غرور و لاضرر نیز استدلال کرده است.

علاوه بر روایات به آیات قرآن نیز استناد کرده است. همچنین این کتاب در پاسخ به ایرادی است که شورای نگهبان بر تبصره ۶قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق وارد کرده است، می باشد. فتوای فقها پیرامون اجرت المثل و قلمرو ثبوت اجرت المثل ارائه شده است.

این کتاب با شمارگان ۳۰۰ نسخه و با قیمت ۳۸۰۰۰ تومان در دسترس عموم قرار گرفته است.

موضوع شناسی و احکام خلوت با نامحرم

«خلوت با نامحرم» عنوان کتابی ۹۵ صفحه ای است که به قلم خانم فاطمه اردشیری نوشته شده و از سوی مرکز نشر هاجر روانه بازار نشر شده است.

این کتاب با هدف تبیین حکم فقهی خلوت با نامحرم به همراه شرایط و مصادیق آن تألیف شده است و نویسنده درصدد موضوع شناسی و احکام مربوط با نامحرم به صورت یکجا است.

این اثر با شمارگان ۳۰۰ نسخه و به قیمت ۳۲۰۰۰ تومان از سوی مرکز نشر هاجر انتشار یافته است.

فبک با عینک تعلیم و تربیت اسلامی

خانم فاطمه ارشادی فر در کتاب خود با عنوان «فبک با عینک تعلیم و تربیت» که در ۱۸۶ صفحه به زیور طبع آراسته شده است، به بررسی فبک به عنوان یکی از رویکردهای نوین در آموزش مهارت های تفکر به کودکان پرداخته است.

بنیانگذار این طرح، متیولیپمن است. هدف از تألیف این کتاب، آموزش تفکر مستقل به کودکان است.

این اثر در ۳۰۰ نسخه و با قیمت ۵۰۰۰۰ تومان چاپ و روانه بازار نشر شده است.

قرادادهای بانکی

این کتاب علاوه بر معرفی شاخص های مناسب، به دنبال این است میزان انطباق عملکرد بانک را با اصول و موازین شرعی بسنجد تا به ارائه خدمات بانکداری منطبق با اصول اسلامی بپردازد.

کتاب «قراردادهای بانکی» نوشته خانم عاطفه آخوندی در ۱۳۶ صفحه تدوین شده و به چاپ رسیده است.

ترجمه کتاب قرآن و عهدین

ترجمه کتاب «قرآن و عهدین» مبتنی بر معارف و اصول دین شامل موارد اشتراکی و افتراقی مباحث توحید و معاد و نبوت و اخلاقیات بین کتاب قرآن وکتاب مقدس است که بر اساس دیدگاه علی شیخ نگاشته شده و مؤلف، ترجمه و شرحی بر این دیدگاه و این کتاب ارائه داده است.

ترجمه کتاب قرآن و عهدین در ۲۰۰ صفحه و به همت خانم طاهره محسنی تهیه و تنظیم شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجید اسماعیل افجه IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    بسمه تعالی با سلام و ارزوی موفقیت .لطف کنید یک کتاب فروشی در تهران دایر کنید که کتابهای چاپ نشر هاجر را در تهران عرضه کند ان هم حتی المقدور در خیابان انقلاب