سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خانه‌های نورانی در جامعه رحمانی

حوزه/ کتاب «خانه‌های نورانی در جامعه رحمانی» به همت مرکز نشر هاجر چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کتاب «خانه‌های نورانی در جامعه رحمانی» نوشته خانم زهرا احمدی را منتشر و در دسترس عموم علاقه مندان قرار داد.

در این کتاب می خوانید : به تعبیر قرآن، عبادالرحمن همان انسان های نورانی و رستگاری هستند که ایمان با جانشان درآمیخته است و در میان خانه های نورانی خویش در رویارویی با پدر و مادر، همسر و فرزندان هرگز جانب تقوا را رها نکرده و در اجرای اوامر الهی سر سوزنی غفلت نمی کنند و وقتی در جامعه حضور می یابند به مدد نور ایمان به راحتی راه راست را می یابند و به بیراهه نمی روند چرا که پروردگار همه راهکارهای لازم برای زندگی سالم در خانه های نورانی و در میان مردم را در اختیارشان گذاشته است.

بیان زیبایی های زندگی نورانی عبادالرحمن در خانواده و جامعه در اثر حاضر برگرفته از آیاتی است که نقش زیبای رستگاری توأم با نورانیت را در افق چنین زندگی پربرکتی به روشنی ترسیم می کند و اگر توفیق الهی دست بنده ای را برای بهره گیری از این آیات بگیرد زندگی پاک و باصفایی را شروع می کند که منتهی می شود به عاقبتی نیکو و از آن جا که در شمار بندگان رحمانی قرار می گیرد با شور و شوق به سوی آینده ای می شتابد که پروردگارش وعده داده «عَلی ان نبدِلَ امثالِکم و ننشئکم فیما لاتعلمون؛ با مرگ، امثال شما را جایگزین شما می کنیم و شما را آفرینش جدیدی می بخشیم که از آن آ گاهی ندارید».

ایمان بنده رحمانی به قدرت پروردگار در نشئه نخستین شک و شبهه اش را در مورد نشئه بعدی از قلبش می زداید «و لقد عَلِمتُم النشأةُ الاولی ...» و اگر به فرمایش پروردگار دقیقاً نمی داند آفرینش اخروی چگونه خواهد بود، امّا همه تلاش خود را هزینه می کند تا با بکارگیری همه معیارهای الهی نقش های زیبایی را براساس وعده پروردگار برای زندگی اخروی خویش بیافریند.

به این ترتیب عبادالرحمن آن گونه که پروردگار معرفی می کند بندگانی هستند که در روشنایی نور وحی از همدلی با آینه کتاب و میزان صداقت می اندوزند تا مصالح بنای رفیع عبادتشان باشد و با خروش ذکر و تسبیحشان رازهای سر به مهر بندگی صادقانه را به گوش دل ماسوا می رسانند.

با نماز عاشقانه وجود ناسوتی را به بارگاه لاهوتی می کشانند تا با دست های قنوت حسنه دنیا و آخرت را طلب کنند و وقتی دست پر باز می گردند خیر و برکت را در سبد زکات با دست امام زمانشان(نایب امام) در دست های امید مؤمنین قرار می دهند.

تنظیم اثر حاضر تلاشی است برای آشنایی مخاطبین با برخی آیات سازنده ای که در صورت بهره گیری کاربردی از آنها در زندگی خانوادگی و اجتماعی می توان در شمار عبادالرحمن قرار گرفت و با سلامت ایمان مشمول رحمت الهی شد. با این امید که اگر مخاطبین در متن فرهنگ انتظار شیعی با آیات الهی زندگی خانوادگی و اجتماعی خود را سامان دهند باور می کنند که خانه هایشان می تواند همان خانه هایی باشد که خداوند اجازه داده به واسطه نور الهی رفعت یابند «فی بیوتٍ اذن اللهُ ان تُرفَع ...» و جامعه شان جامعه صالحینی که پروردگار وعده داده «َانَّ الارضَ یَرثُها عبادی الصالحون؛ زمین را بندگان شایسته ما به ارث می برند».

کتاب «خانه‌های نورانی در جامعه رحمانی» در ۶۸ صفحه، قطع رقعی و با شمارگان ۳۰۰ نسخه به قیمت ۲۰۸۰۰ تومان منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha