جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رحیم دخت

حوزه/ مسئول امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به تدوین اطلس قرآنی آذربایجان غربی، گفت: طبق سیاست‌های کلانی که برای مجموعه‌های قرآنی در برنامه امسال دیده شده، در آینده شاهد تحول و رشد خوبی در عرصه‌های قرآنی در آذربایجان غربی خواهیم بود.

حجت الاسلام حمید رحیم دخت رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با اشاره به برنامه‌های این نهاد، اظهار داشت: نشست قاریان و حافظان قرآن کریم برای اولین بار در آذربایجان غربی در ماه رمضان به همراه افطاری و در ماه گذشته نیز دومین جلسه آن در مسجد لطفعلی خان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره سطح ۵ تلاوت در آذربایجان غربی، خاطر نشان کرد: جلسه‌ای با حضور روسای ادارات تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی و کارشناسان قرآنی برگزار شد و در آن، برنامه‌ها و سیاست‌های یکساله اداره امور قرآنی استان برای مدیران تشریح شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: رسیدگی به مشکلات آموزشی موسسات قرآنی، رفع موانع اجرای برنامه‌های موسسات، پیگیری مشکلات تاسیس و راه اندازی خانه‌های قرآنی، جلسه با مدیران این مجموعه‌ها و تشریح برنامه آن‌ها به صورت مستمر انجام شده و در دستور کار قرار گرفته است.

وی از راه‌اندازی هیئت اندیشه ورز قرآنی آذربایجان غربی با حضور اساتید حوزه، دانشگاه و فعالین قرآنی خبر داد و گفت: هیئت اندیشه ورز قرآنی بانوان در ارومیه و شهرستان‌های دیگر در سه کمیته تصمیم ساز، پژوهش و کمیته اجرا که متشکل از موسسات و خانه‌های قرآنی است در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی راه اندازی شده و در آن با استفاده از ظرفیت نخبگان حوزوی و دانشگاهی و فعالین قرآنی، بعد از بررسی برنامه‌ها و طرح‌ها، به موسسات و خانه‌های قرآنی برای اجرا ابلاغ می‌شود.

حجت الاسلام رحیم دخت تصریح کرد: جلسات متعددی با گروه‌های جهادی، فرهنگی، هنری و قرآنی و ارتباط مستمر با اساتید شاخص و تاثیر گذار برای پیشبرد هر چه بهتر برنامه‌های قرآنی استان برگزار شده است.

وی با اشاره به تدوین اطلس قرآنی آذربایجان غربی یادآور شد: طبق سیاست‌های کلانی که برای مجموعه‌های قرآنی در برنامه امسال دیده شده، در آینده شاهد تحول و رشد خوبی در عرصه‌های قرآنی در آذربایجان غربی خواهیم بود.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha