پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دژکام

حوزه/ امام جمعه شیراز گفت: اگر بخواهیم در زمان غیبت، از امام زمان(عج) حمایت کنیم، باید از نائب حضرت اطاعت کنیم و امروز نیز نیابت امام بر عهده مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام شامگاه پنج شنبه در مراسم بزرگداشت آیات مرحوم شیخ ابوالحسن و محمدرضا حدائق که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار داشت: مرحوم آیت الله شیخ ابوالحسن حدائق در تیرماه سال ۱۳۴۷ و مرحوم آیت الله شیخ محمدرضا فرزند ایشان در تیرماه ۱۳۹۷ با ۵۰ سال فاصله دار فانی را وداع گفتند که حوزه علمیه با فقدان این دو عالم لطمه بزرگی خورد.

وی افزود: حسب روایت معصومین وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند، الحمدلله بیت آیت الله حدائق از شخصیت‌هایی مانند حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق و فرزندان ایشان حجج اسلام حمیدرضا و محمد حسین حدائق برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه مرحوم آیت الله شیخ ابوالحسن حدائق اخلاص محض بودند، یادآور شد: از آیت الله حاج شیخ حسین شب زنده‌دار نقل شده است که وقتی، آیت الله شیخ ابوالحسن حدائق به قم و محضر آیت الله بروجردی مشرف شدند، آیت الله بروجردی توان ایستادند نداشتند اما هنگامی آیت الله حدائق را در محضر خود دیدند با کمک یکی از افراد بر روی پای خود ایستادند تا آیت الله حدائق نشستند و این کار نشان از شخصیت آیت الله حدائق دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به روایتی از امام باقر(ع) اشاره و تصریح کرد: ریشه‌های اصلی دین در پنج رکن نماز، زکات، روزه، حج و ولایت است، بنابراین هر شخصی پس از اینکه اسلام آورد، باید این پنج رکن را داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین پس از پیامبر(ص) کار امامت بر عهده ۱۲ امام است، به معنای دیگر امام مقامی در عالم هستی دارد که برکت او آسمان و زمین را در جای خود ثابت کرده و اگر او نباشد ادامه هستی ممکن نیست، بنابراین امام کسی است که به برکت او اعمال ما قبول می‌شود.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه عقیده شیعه امامت دوازده امام است، خاطرنشان کرد: علاوه بر امامت، ولایت نیز در پنج رکنی که در روایت بیان شده وجود دارد، به این معنا که اگر امام معصوم به چیزی دستور داد نمی‌توانیم از آن سرپیچی کنیم و دستور امام، واجب الاطاعه است، از این رو ولایت به معنای وجود اعتقاد نبوده بلکه به معنای وجود اطاعت است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه باید از دستورات امام اطاعت کنیم، افزود: اگر بخواهیم در زمان غیبت امام زمان(عج) از ایشان حمایت کنیم، باید از نائب حضرت اطاعت کنیم و امروز نیز نیابت امام بر عهده مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه دشمنان در صدد فریب عده‌ای هستند تا این اطاعت صورت نپذیرد، گفت: اطاعت از مقام معظم رهبری به معنای اطاعت از امامت است و به عنوان شیعه امام زمان(عج) حق نداریم از دستورات سرپیچی کنیم.

وی با اشاره به اینکه ولایت حضرت علی(ع) در پنج رکن اساسی دین دیده شده است، اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند :"حق با علی(ع) و اولاد اوست"، بنابراین ما نیز در روز عید غدیر باید با صدای بلند فریاد بر حقانیت امیرالمومنین(ع) بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha