شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: جانفشانی شهدا به علت اعتقاد به مبدأ و معاد است و ما همواره به این نگاه مجاهدانه و ایثارگرانه برای حل مشکلات کشور نیازمندیم و لذا ضروری است تا راه با عزت و افتخار شهدا را ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی امام جمعه زاهدان شب گذشته در دومین سالگرد شهدای مدافع سلامت استان ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا به ویژه شهدای عرصه سلامت و روحانی شهید حجت‌الاسلام‌ ابراهیم سابقی نژاد، اظهار داشت: خداوند انسان را به گونه‌ای خلق کرده که به دنبال رشد، کمال و سعادت خود باشد، اما مهم است که انسان رشد و کمال خود را در چه چیزی ببیند.

امام جمعه زاهدان افزود: نگاه برخی افراد محدود به مادیات است و از میان این مادیات نیز هر کدام یک یا چند چیز را می‌پسندند، به گونه‌ای که برخی به دنبال شکم و شهوات و برخی دیگر هم به دنبال رسیدن به ریاست بوده و رشد و سعادت خود را تنها در خوب خوردن، خوب پوشیدن و خوب زندگی کردن می‌بینند و برای چنین افرادی، ایثار، ازخودگذشتگی و کار برای دیگران معنایی ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی یادآور شد: در مقابل برخی افراد با سطح فکر بالاتر و عمیق‌تر و معتقد به جهان آخرت، سعادتمند را کسی می‌دانند که در زمره صالحین و بهشت قرار می‌گیرد، بنابراین طبعا چنین فردی معیاری متفاوت داشته و از منافع مادی خود می‌گذرد تا به منافع اخروی برسد.

وی ادامه داد: برای چنین افرادی خدمت به مردم، دفاع از امنیت و استقلال کشور و تلاش برای حفظ سلامت و جان مردم تا حد جانفشانی مفهوم پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی با بیان اینکه افق دیگری نیز وجود دارد که انسان جدا از بهشت و جهنم، کمال خود را در بندگی خدا ببیند، یادآور شد: در همین راستا امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند "برای من همین عزت بس که بنده تو باشم و همین افتخار برای من بس که تو پروردگار من باشی و تو به گونه‌ای هستی که من دوست دارم و مرا نیز به گونه‌ای قرار ده که خود دوست داری".

وی با اشاره به اینکه در روایات از ائمه اطهار(ع) وارد شده که عبادت به سه دسته تقسیم می‌شود، مطرح کرد: عبادت عبید، عبادت تجار و عبادت احرار سه دسته عبارت در بیان ائمه اطهار است که عبادت عبید کسانی هستند که از ترس جهنم خدا را می‌پرستند، هر چند همین هم مقام بالایی است که انسان جهنم را باور داشته و از ترس جهنم خود کنترلی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه عده‌ای دیگر با خدا معامله کرده و سختی در دنیا را تحمل می‌کنند تا به بهشت برسند، اظهار داشت: عبادت‌الاحرار از همه این عبادت‌ها بالاتر است، زیرا این افراد از قید و بند بهشت و جهنم آزاد هستند.

امام جمعه زاهدان عنوان کرد: امام علی(ع) در دعای کمیل می‌فرمایند "خداوندا اگر تو مرا در جهنم هم بیندازی باز هم دوست داشتن تو را فریاد می‌زنم چرا که عبادت من به خاطر رفتن به بهشت نیست و هر کجا که باشم تو را شایسته بندگی می‌دانم".

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی با تأکید بر اینکه شهدای ما از دفاع مقدس، امنیت، مدافع حرم و مدافع سلامت دارای چنین انگیزه خدایی بودند، یادآور شد: جان فشانی شهدا به علت اعتقاد به مبدا و معاد است و ما همواره به این نگاه مجاهدانه و ایثارگرانه برای حل مشکلات کشور نیازمندیم و لذا ضروری است تا راه با عزت و افتخار شهدا را ادامه دهیم.

امام جمعه زاهدان گفت: باید برای تک تک شهدا سرگذشتی نوشته و نکات مثبت و ویژگی‌های آن‌ها را بنویسم و به نسل‌های بعد منتقل کنیم، تا ضمن افتخار به آنها و ادامه دهنده راهشان باشند.

نماینده ولی‌فقیه درسیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: همان طور که برای حل مشکلات در عرصه نظامی و دفاعی، نگاهی مجاهدانه و ایثارگرانه داشتیم و موفق شدیم، برای حل مشکلات اقتصادی نیز به چنین نگاهی نیاز داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha