چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مردم در این ایام همراهی خوبی داشته‌اند و لازم است که دست مردم را ببوسیم و تشکر کنیم و امیدواریم دولت مردان هم وظیفه خود را بهتر انجام دهند تا بار مسائل معیشتی و اقتصادی برای مردم سبک‌تر شود و آسایش و رفاه بهتری برای مردم فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با تبریک ولادت امام علی النقی(ع) اظهار داشت: در روایتی از از امام هادی(ع) نقل شده است که حضرت فرمودند: "هر کس تقوای الهی را در زندگی خود جدی بگیرد، خدا نیز او را حفظ می‌کند، به او آسیب نمی‌رساند و مورد عنایت و حمایت خود قرار می‌دهد و هر کس خدا را اطاعت کند دیگران مطیع او می‌شوند، علاقه‌مند او خواهند شد".

وی با بیان اینکه اطاعتی که از امیرالمؤمنین(ع) در همه دنیا می‌بینیم، رمزش این است که امام علی(ع) مطیع خدای متعال بوده است، مطرح کرد: شاگردان مکتب امیرالمؤمنین(ع) که مطیع خدا هستند نیز دیگران به آن‌ها ارادت می‌ورزند و همه آنها را دوست دارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به ادامه این روایت، گفت: بنا بر این روایت حیله‌ها، نیرنگ‌ها و بدی‌ها در صورت کسانی می‌خورد که کارشان حیله، نیرنگ و نفاق علیه مومنین است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین همچنین با اشاره به میلاد امام کاظم(ع)، خاطرنشان کرد: از امام کاظم(ع) سؤال شد که در میان آدم‌ها چه کسی قیمتش از بقیه بالاتر است؟ و حضرت فرمودند: "بیشترین و بالاترین قیمت در میان آدم‌ها متعلق به کسی است که همه دنیا را هم اگر به او بدهند، همه دنیا را قیمت شخصیت خودش نمی‌داند.

وی تصریح کرد: دیده‌ایم گاهی یک نفر برای به دست آوردن مقامی دست به هر کاری می‌زند و لذا چنین کسی قیمت خودش را خیلی کم می‌بیند، همانند کسی که با گران‌فروشی برای مردم ایجاد زحمت می‌کند که قیمت چنین افرادی خیلی کم است و چنین افرادی ارزش خود را نمی‌فهمند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به اینکه کسی که دروغ می‌گوید ارزش خود را نمی‌داند، تأکید کرد: حضرت در ادامه این روایت فرمودند: "قیمت شما فقط بهشت است، کمتر از بهشت با چیز دیگری معامله نکنید و خودتان را به غیر بهشت نفروشید" و لذا لازم است تا به این سفارش امام کاظم(ع) عمل کنیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به آغاز هفته بهزیستی و روز تأمین اجتماعی، یادآور شد: امیدوار هستیم که مجموعه بهزیستی توفیق داشته باشند تا به مردم خدمت حداکثری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان است و تأسیس نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و گفت: امروز همه جامعه به خدمات بیشتر نیروی انتظامی نیازمند هستند.

وی با بیان اینکه ایام مراسم حج و زیارت بیت‌الله الحرام به پایان رسیده و حاجیان در حال بازگشت هستند، خاطر نشان کرد: نماز، ایمان و عبادت مؤمنین و مسلمین را کنار یکدیگر جمع می‌کند و محبت را در بین آنها افزایش می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تاکید بر اینکه امروز باید مراقب و مواظب یکدیگر باشیم و نسبت به هم محبت داشته باشیم تا امیرالمؤمنین(ع) ما را به عنوان اصحاب غدیر خم بدانند، اظهار داشت: از صبوری و رفتار کرامت مدارانه مردم در مرحله شرایط سختی که جراحی اقتصادی برای جامعه پیش آورده، تشکر می‌کنیم و از دولت می‌خواهیم نسبت به نان، کیفیت نان، قیمت کالاهای مختلف، دارو و درمان نظارت بیشتری داشته باشد و بیش از پیش به مردم خدمت کند.

وی ادامه داد: مردم در این ایام همراهی خوبی داشته‌اند و لازم است که دست مردم را ببوسیم و تشکر کنیم و امیدواریم دولت مردان هم وظیفه خود را بهتر انجام دهند تا بار مسائل معیشتی و اقتصادی برای مردم سبک‌تر شود و آسایش و رفاه بهتری برای مردم فراهم شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha