جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ترور مانع الیامی - معارض عربستانی

حوزه/ همزمان با سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی، یکی از معارضان سرشناس سعودی در شرایط مشکوکی در لبنان به قتل می رسد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، در حالی عربستان سعودی برای برگزاری نشستی با حضور رئیس جمهور آمریکا حاضر می شود و در آن عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل اعلام خواهد شد، یکی از معارضان سرشناس سعودی در شرایط مشکوکی در لبنان به قتل می رسد.

"مانع الیامی" در محل سکوت خود در بیروت پایتخت لبنان به قتل رسیده و مقامات امنیتی لبنان می گویند که مسئله با یک اختلاف شخصی وی با برادرش مرتبط است.

فعالان شبکه های مجازی در این راستا به سابقه مقامات آل سعود که آخرین آن ترور جمال خاشقچی روزنامه گار عربستانی است، اشاره دارند.

احمد الصراف فعال شبکه اجتماعی گفت: بن سلمان در کمین تمامی کسانی است که با وی مخالفت کنند و از طریق نوچه ها و نیرو های اطلاعاتی خود به سراغ مخالفان می رود تا فریبکارانه آنها را به قتل برساند و آخرین آنها، "مانع آل مهذل الیامی" است.

امّا "اسلام منصور" فعال دیگر در صفحه خود نوشت: سوابق محمد بن سلمان قاتل جمال خاشقچی تأکید می کند که وی در پشت پرده جنایت ترور مانع آل مهذل الیامی است.

وی افزود: باید یک تحقیق بین المللی در این خصوص انجام گیرد؛ چراکه سازمان امنیت لبنان، نفوذی ها به آن رخنه کرده اند و عملکرد آن ضعیف است.

از سوی دیگر "نور العاشقین" نوشت: خون شهدایی مانند مانع آل مهذل الیامی است که به ضرب چاقو ترور شده است؛ چراکه او از قهرمانان مقاومت اسلامی به شمار می رود که با جنایت های بن سلمان مخالفت کرد. اینگونه جنایت ها مخفی ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha