جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر| مراسم احیا شب قدر در مسجد النبی(ص) با حضور حجت الاسلام والمسلمین حدائق

حوزه/ عضو جامعه روحانیت شیراز، قبرستان دارالسلم را یکی از باسابقه ترین قبرستان ها برشمرد و گفت: پس از قبرستان مکه و مدینه سومین قبرستان در شیراز جنت تراز است، برخی در این شهر قدر نمی دانند، قبرستان دارالسلم سابقه وقف شهر شیراز است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، پیش از ظهر امروز در همایش یاوران وقف که در اداره کل اوقاف فارس برگزار شد، با اشاره به آیات ۵تا۷ سوره لیل، اظهار کرد: هر پولی قابلیت این را ندارد که در مسیری قرار بگیرد که خیر است.

وی در ادامه با تصریح اینکه حضور در کار خیر لیاقت و ظرفیت می خواهد، اضافه کرد: شکر موجب افزون شدن نعمت می شود، اینکه فردی اموال و دارایی خود را برای عام المنفعه خیر می کنند نشان از تقوا دارد.

مدیرعامل بنیاد مهدویت استان فارس عنوان کرد: در ۱۰۰ سال گذشته بزرگانی در شیراز زندگی می کردند که اکنون حضور ندارند، دوره ما نیز خواهد گذشت اما خوشا به حال فردی که کار خیر انجام می دهد، امکانات برای دنیاست باید گذاشت و رفت عده ای از این کار به خوبی استفاده می کنند.

وی گفت: واقفین تا هستند از حیطه تصرف مال خود را اهدا می کنند؛ خداوند توفیق وقف به هر شخصی را نمی دهد، شرط اعطای مال تقوا است.

استاد حوزه علمیه فارس، قبرستان دارالسلم را یکی از باسابقه ترین قبرستان ها برشمرد و افزود: پس از قبرستان مکه و مدینه سومین قبرستان در شیراز جنت تراز است، برخی در این شهر قدر نمی دانند، قبرستان دارالسلم سابقه وقف شهر شیراز است.

وی با تأکید بر اینکه کار خیر باید با تقوا آمیخته شود، ابراز کرد: باید بدون غرور و منت وقف صورت گیرد، بسیاری از وقف نامه های گذشته درس زندگی است، خداوند در قرآن کریم می فرماید اگر عطا کردید و تقوا داشتید در سرای جاوید قرار خواهند گرفت، نگاه واقفین آخرتی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha