یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ آئین عمامه گذاری طلاب مدرسه خاتم الانبیاء(ص)  اهواز

حوزه / آیین عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) اهواز با حضور جمعی از شخصیت‌های حوزوی خوزستان و مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) اهواز با حضور آیت الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی بلادیان، مدیر حوزه علمیه خوزستان، حجت الاسلام دبیری، رئیس دفترتبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان، مدیریت، کادر و طلاب مدرسه خاتم الانبیاء(ص) و جمعی از مردم ولایتمدار اهواز، شب گذشته در مسجد انبیاء ملی راه اهواز برگزار شد.

در این مراسم که به مناسبت ایام مبارک میلاد پیامبراکرم(ص)، امام صادق(ع) و هفته وحدت برگزار شد، ابتدا آیات نورانی از کلام الله مجید قرائت شد و در ادامه نیز مداح اهل بیت به مدح و ثنای محمد و آل محمد(ص) پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به آیه «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» اظهار داشت: تنها از یک مسیر می توانیم به خداوند نزدیک شویم و آن مسیر پیروی از پیامبر و اهل بیت و محبت داشتن نسبت به آنهاست.

وی با اشاره به حدیث نبوی «مَنْ أَحْیَا سُنَّتِی فَقَدْ أَحَبَّنِی وَمَنْ أَحَبَّنِی کَانَ مَعِی فِی اَلْجَنَّةِ»، تصریح کرد: هیچ جایگاهی بالاتر از این نیست که انسان کاری کند که در دنیا و اخرت همراه پیامبر باشد از این رو باید سنت های نبوی را احیا کنیم و سعی کنیم اخلاق، رفتار و کردارمان را به پیامبر و اهل بیت نزدیک کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه خطاب به طلاب و روحانیون خوزستان، گفت: نسل امروز با نسل گذشته بسیار متفاوت است و اگر بخواهیم حرفهایمان در نسل جدید تاثیرگذار باشد باید علاوه بر اینکه عامل به دستورات خداوند و اهل بیت باشیم ظاهرمان نیز ظاهری آراسته باشد.

در بخش دیگر این مراسم، آیت الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به مصرع « به عمل کار برآید به سخندانی نیست»، ابراز داشت: باید خودمان را آماده و مهیای عمل به دستورات الهی، خدمت به مردم و ارشاد و هدایت آنها کنیم.

وی گفت: برای جذب نسل جدید باید از شیوه های نوین استفاده کرد و مراسمات و برنامه های خود را برای آنها جذاب کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha