پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حسن علیدادی سلیمانی

حوزه/ امام جمعه کرمان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانات شفاف در جمع دانش‌آموزان حجت را بر همگان تمام کردند؛ گفت: آنان که ادعای دفاع از انقلاب، ولایت و استقلال کشور را دارند، بدانند که اکنون زمان سکوت نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بعد از برگزاری تجمع و راهپیمایی ۱۳ آبان در شهر کرمان با بیان اینکه تذکر اول به جریان‌هایی است که با کمال تأسف در شرایط فعلی سکوت کرده اند، گفت: چرا در مظلومیت انقلاب و امام ساکت شده‌اید؟ در روزهای سخت باید از نظام و انقلاب دفاع کنیم.

وی اظهار کرد: باید زخم‌های کهنه سیاست را مرهم بگذاریم، در جبهه واحد پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار بگیریم و برای دفاع از انقلاب و نظام صف آرایی کنیم و مانند هشت سال دفاع مقدس در کنار هم باشیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه اعتراض و اغتشاش بهانه بود، دشمن می خواهد کشور را ناامن کند، اظهار کرد: چهره‌های عدالت خواه و دلسوز انقلاب اکنون باید در جبهه واحد پشت سر مقام معظم رهبری بایستند و پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور آسیبی نرسد.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ آبان روز بسیار حساس و مهمی است و کشور ما این روز را خلق کرده و پرچم آن را به اهتزاز درآورده است، افزود: مردم پای پرچم ایران ایستاده و هزینه‌ها داده اند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی یادآور شد: ارزش مبارزه با استکبار برای بشریت بسیار والا است زیرا مردان پاک در رأس آن ایستاده اند و در این راه خونها داده اند.

وی ادامه داد: کشور ما چند راه در پیش دارد که در تصورمان باید یک راه را انتخاب کنیم که یک راه تسلیم در مقابل دشمن است که ما از تسلیم خاطرات تلخ و نامبارکی داریم.

امام جمعه کرمان ادامه داد: تسلیم خطرناک‌ترین راه برای آزادگی و استقلال یک کشور است، زیرا تسلیم را در زمان طاغوت و پهلوی تجربه کردیم و تلخ ترین اتفاق تاریخ رقم خورد، تسلیم بودیم اما قانون رسمی در کشور تصویب کردند که سگ آمریکایی بر شاه کشور ترجیح داده شود.

وی بیان کرد: قانونی تصویب کردند که مستشاران آمریکایی هر کاری در کشور می توانند انجام دهند لذا آنان حق توحش از ما می‌گرفتند، پس تسلیم در مقابل این کشور ننگ است لذا کشور ما تسلیم نخواهد شد.

وی ادامه داد: انقلاب کردیم تا تسلیم مستکبران نشویم و در واقع تسلیم با ذائقه اسلامی و ایرانی سازگاری ندارد.

وی گفت: زندگی مسالمت آمیز راه دیگر است که ممکن است عده ای بگویند ما با آمریکایی‌ها زندگی مسالمت آمیز داریم اما این افراد باید بدانند طرف شما آمریکا است و در سند استراتژیک این کشور آمده که تسلیم با فشار اقتصادی بر ملت‌ها و دولت ها، پس جبهه مقابل ما همزیستی مسالمت آمیز را قبول ندارد.

امام جمعه کرمان ابراز کرد: ممانعت از توان ملی کشورهای مستقل نیز در سندهای دیگر آمریکا آمده است، ضمن آن که سند دیگر آن سازمان ملل است که برای هم زیستی مسالمت‌آمیز شکل گرفت، اما در ساختار این سازمان حق هم زیستی نیست، زیرا حق وتو در قوانین آن وجود دارد.

وی افزود: جلیقه زردهای معترض در خیابان پاریس به اشد مجازات محکوم می‌شوند و برخورد با آنان را قانونی می دانند اما وقتی با آشوبگران قاتل و تروریست داخلی برخورد می شود، صدای غربی‌ها بلند است، این دوگانگی را چگونه توجیه می‌کنید؟

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: نیروی انتظامی که برای امنیت و نظم وارد شده، در کف خیابان ترور می شود و غربی ها آن را آزادی می دانند.

وی با بیان اینکه غربی ها برای اخلاق ارزشی قائل نیستند و اخلاق را اسیر قدرت و منفعت خود می دانند، تصریح کرد: راه برای همزیستی مسالمت آمیز با استکبار بسته است.

وی با بیان اینکه راهبرد سوم جنگ است که راهبرد اعتقادی نیست گفت: ما مرد روز سخت و جنگ و جبهه هستیم اما زمانی که کسی به کشورمان تجاوز کند، ما دفاع می کنیم نه حمله و هجمه، که نگاه ملی ما هم همین است.

وی افزود: ایرانی ها در طول تاریخ همیشه با تمامی قدرت از خودشان دفاع کردند و دنبال حمله به کشوری نبودند، راهبرد جنگ را مناسب نمی دانیم، اما اگر کسی به ما حمله کند همچون هشت سال دفاع مقدس مردانه می ایستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: راهبرد ما بازدارندگی فعال است و به معنی این است که آنقدر در بحث نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی قدرتمند بشویم که دشمن به خود جرأت ندهد که کوچکترین هجمه‌ای را علیه ما داشته باشد. همانطور که در بخش نظامی به این قدرت رسیده ایم و اکنون راهبرد نظامی ما به ثمر نشسته است.

وی گفت: کشورهای دیگر در دوران دفاع مقدس، موشک و حتی سیم خاردار به ما ندادند لذا مظلومانه دفاع کردیم و پیروز شدیم، اما امروز به جایی رسیدیم که قدرت و اقتدار پهباد پیشرفته آمریکایی ها را در ارتفاع بالا پودر می کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: در راهبرد دفاعی به جایی رسیدیم که کوچکترین تجاوز، سربازان آمریکایی را دست بسته جلوی دوربین می آوریم و اقتدارمان را نشان می دهیم.

وی اضافه کرد: زمانی سپهبد شهید سلیمانی را به شهادت می رسانند، موشک‌های ما پادگان آمریکایی ها را به لرزه درمی آورند.

امام جمعه کرمان تأکید کرد: مسئولان باید در تمامی حوزه ها کشور را به بازدارندگی فعال برسانند که این برعهده نسل جوان امروز است.

مبارزه با استکبار ریشه تاریخی و عقیدتی دارد

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه روز مبارزه با استکبار جهانی ریشه عقیدتی، عقلانی، سیاسی و تاریخی دارد، گفت: سه حادثه بزرگ در این روز اتفاق افتاد و این روز تبلوری از جنایات استکبار به ملت ایران است.

وی افزود: مبارزه دانش آموزان در جبهه توحید در مقابل طاغوت و به خاک و خون کشیده شدن آنان و دانشجویانی که با تسخیر لانه جاسوسی به جاسوسی آمریکا پایان دادند در روز ۱۳ آبان اتفاق افتاده، لذا حضور در راهپیمایی روز مبارزه با استکبار آرزوی هر انسان آزاده در خط انبیا است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: شعار علیه آمریکا حرف امروز ما نیست بلکه حرف جریان آزادی‌خواه در طول تاریخ و شعار اصلی انبیای الهی است.

وی ابراز داشت: در جبهه ای قرار داریم که استکبار خود را قدرت مطلق می داند، تک صدایی را قبول دارد و عالم و آدم را در اختیار خود می‌داند. این جریان تفرقه را رواج می‌دهد تا خود حکومت کند این جریان با فشار حداکثری بر دولت و ملت ها، آنها را به تسخیر خود درمی‌آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha