جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب واکاوی واژگان قرآن در روایات اهل بیت (ع)

حوزه/ کتاب «واکاوی واژگان قرآن در روایات اهل بیت علیهم السلام» از سوی پژوهشکده معارف اهل بیت(ع) پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ۳۱۳ صفحه به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «واکاوی واژگان قرآن در روایات اهل بیت علیهم السلام» از سوی پژوهشکده معارف اهل بیت(ع) پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ۳۱۳ صفحه به چاپ رسید.

بر اساس این گزارش، بخش اول این کتاب به مباحث نظری شرح مفردات قرآن در روایات اهل بیت (ع) (مشتمل بر کلیات، منابع شرح مفردات قرآن، کارکردهای احادیث در شرح معنای کلمات قرآن، اصول شرح مفردات قرآن از منظر اهل بیت (ع)، هم معنایی و چند معنایی در کلمات قرآن) و بخش دوم آن به شرح واژه‌هایی از قرآن بر اساس روایات اهل‌بیت(ع) (شرح بیش از چهل واژه و مشتمل بر واژگان ناظر به اوصاف الهی، واژه‌های فقهی، واژه‌های کلامی، واژه‌های اخلاقی-تربیتی، و واژه‌های ناظر به دیگر معارف قرآن) پرداخته است.

یادآور می شود، این اثر تلاشی نو برای نگاهی مجدد به واژگان قرآنی با توجه به احادیث اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و پیاده‌سازی روشمند این نگاه در نمونه‌های عینی همراه با ارائه تفاوت نتیجه این نگاه با دیگر روش‌هاست که با قلم سید محمود طیب حسینی و محمد علی مروجی طبسی منتشر شده است.

کتاب واکاوی واژگان قرآن در روایات اهل بیت علیهم السلام منتشر شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha