جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه رشت

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه عده‌ای همه چیز را به اعتبارات و بودجه گره می‌زنند، گفت: برای داشتن شهری آباد فقط بودجه و اعتبار مهم نیست بلکه باید با مدیریت، ایده پردازی و خلاقیت همراه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان امرو در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهرهای تابع رشت با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شوراهای اسلامی در ارائه خدمت به مردم و جامعه گفت: شوراهای اسلامی نماد خدمتگزاری به مردم و نشانه پیشرفت شهرها و روستاها محسوب می‌شوند، شوراها نماینده بین مردم و مسئولان هستند و در پیگیری امورات نقش بسیاری ایفا می‌کنند.

وی با تأکید بر وفاق و همدلی بین شوراهای اسلامی، تصریح کرد: ایجاد وفاق و همدلی برای خدمت رسانی به مردم باید سرلوحه کار شوراها قرار گیرد؛ اگر اعضای شورا با هم سازگاری نداشته باشند نمی‌توانند جامعه خود را بسازند.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: شوراها باید هم و غم خود را صرف حل مسائل مردم و مشکلات شهر کرده و از رویکردها و برخوردهای حزبی و باندی پرهیز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با انتقاد به وضعیت برخی شهرها گفت: وضعیت برخی شهرهای گیلان رنج آور است، و این شایسته این ملت نیست، مانند شهر رشت که ورودی این شهر سیمای روستایی دارد و برازنده این شهر متمدن و اصیل نیست.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه عده‌ای همه چیز را به اعتبارات و بودجه گره می‌زنند، اضافه کرد: برای داشتن شهری آباد فقط بودجه و اعتبار مهم نیست بلکه باید با مدیریت، ایده پردازی و خلاقیت همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه پسماند معضل بزرگی برای استان است که باید به صورت گفتمان ملی مطرح شود زیرا موجب آلودگی دریای خزر می‌شود، گفت: تاکنون اقدام مؤثری انجام نگرفته اما گروه‌های مختلف علمی از سازمان انرژی هسته‌ای و دانشگاه امیر کبیر برای بازدید آمده‌اند ولی هنوز نتیجه مؤثری نداشته، علاوه‌بر پسماند در حوزه راه، آب، برق از اساسی‌ترین مسائل است که باید به زیرساخت‌ حوزه‌های مذکور توجه کرد؛ اعضای شورا باید در راستای اشتغال‌آفرینی با مراکز فناوری و دانش‌بنیان تعامل کنند؛ افراد توانمند را به کار گیرید و از ظرفیت جوانان به‌ویژه نخبگان بهره گیرید.

آب کشاورزی چالش مهم استان گیلان

نماینده ولی فقیه با اشاره به چالش مدیریت منابع آبی، اظهار کرد: زمین‌های زراعی گیلان نیازمند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب است که در سال ۹۹ حدود ۳۰ درصد کاهش ذخیره منابع آبی داشتیم و در سال ۱۴۰۰ ذخیره آب در سدها به ۷۵۰ میلیون متر مکعب رسید، بر اساس پیش‌بینی‌ها باید در سال‌جاری ذخیره منابع آبی با کاهش ۵۰ درصدی مواجه می‌شد که با مدیریت و بهینه‌سازی منابع آب بحران حل شد و تنها شاهد کاهش پنج درصدی تولید بودیم.

وی به خصیصه‌های ارزشمند نظام اسلامی در ابعاد مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: نظام اسلامی با ویژگی اسلامی بودن که می‌خواهد احکام ناب شیعه را پیاده کند، دشمنان بسیاری دارد، تحریم‌هایی که در طول بعد از انقلاب متوجه ملت ایران شده در طول یک قرن اخیر هیچ کشوری اینقدر تحریم نداشته است.

فلاحتی با بیان این که یکی از این تحریم‌ها اگر متوجه اروپایی‌ها می‌شد هیچکدام دوام نمی‌آوردند، افزود: تحریم سوخت از روسیه به اروپا منجر به فلج شدن آلمان و دیگر کشورهای اروپایی شده است.

خودباوری در مقابل دشمن

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه رشد ایران باعث شد که دنیا با ایران دچار اختلاف شود، گفت: دو قدرت چین و روسیه به ایران نگاهی جدید در هندسه جهان دارند و همچنین پیشرفت ایران اسلامی باعث عصبانیت جهانخواران شده و این نشان‌دهنده پیشرفت‌های ایران اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به رشد و شکوفایی ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف، گفت: صادرات دانش فنی و مهندسی بهترین صادرات در دنیاست که در این حوزه هم بسیاری خواهان دانش صنایع ما هستند، آسیای میانه بستر فراوانی برای تقاضای مرکبات و تولیدات کشاورزی ماست که در حال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی تصریح کرد: عدم اطلاع رسانی از دستاوردهای نظام و بی خبری مردم از پیشرفت‌های کشور در بخش‌های مختلف یک ضعف بزرگ است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha