جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر مسعودیان راد

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با بیان اینکه قم در زمینه جمع آوری زکات ۴۶۰ درصد رشد داشته است، گفت: در سال ۱۴۰۱ برای این استان ۱۹ میلیارد تومان پیشبینی پرداخت زکات شده بود که تا کنون ۲۳ میلیارد تومان محقق شده است که این منابع با رویکرد محرومیت زدایی و کرامت زایی برای مردم هزینه می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست شورای زکات استان قم با ارائه گزارشی از عملکرد ۸ ماهه ستاد زکات استان قم اظهار کرد: با توجه به تدابیر صورت گرفته در استان قم در زمینه جمع آوری زکات ۴۶۰ درصد رشد داشتیم که هم در زمینه رشد و هم در زمینه تحقق برنامه ها به رتبه اول کشور رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه ستاد زکات استان قم به دنبال کیفی سازی بحث زکات است، گفت: در سال ۱۴۰۱ برای استان قم ۱۹ میلیارد تومان پیشبینی پرداخت زکات شده بود که تا کنون ۲۳ میلیارد تومان محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه هزینه‌کرد زکات با رویکرد محرومیت زدایی انجام می شود، افزود: در سال گذشته مواردی از جمله تهیه جهیزیه برای زوج های نیازمند، امور درمانی، تحصیلی و معیشت نیازمندان، مسائل عام المنفعه مانند تعمیر مساجد، حسینیه ها و سایر موارد از منابع جمع آوری زکات هزینه شده است.

وی ادامه داد: نیاز سنجی‌ها به صورت دقیق انجام شده و اقداماتی برای تأمین نیازمندی‌های مالی و فرهنگی مردم در مناطق محروم با مشارکت شوراهای زکات انجام شده است و به دنبال این هستیم که رفع محرومیت ها را به صورت بومی با منابع همان منطقه به انجام برسانیم.

مسعودیان راد با بیان اینکه در زمینه فرهنگ سازی هم اقدامات خوبی انجام شده است گفت: بیش از ۷۰ مبلّغ به مناطق محروم اعزام و بیش از ۲۰۰ مورد از مؤدیان زکات و تبلیغات دیداری و شنیداری که به صورت کلی موجب افزایش فرهنگ زکات در جامعه شده‌اند تجلیل شدند.

وی با اشاره به برگزاری همایش علمی ترویجی زکات در بهمن ماه ۱۴۰۱ در استان قم، گفت: این همایش با رویکرد علمی فقهی در سطح ملی برگزار خواهد شد و از این رو کمیته‌های علمی را ساماندهی کرده و فراخوان مقالات را داده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که زکات محرومیت‌زُدا و کرامت زا باشد از این رو به دنبال مدل‌های راهبردی کار آمد برای فرهنگ سازی، جمع آوری و هزینه کرد زکات در جامعه هستیم.

همچنین در این نشست محمدرضا حاجی رضا مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم ، حجت الاسلام زارعی نژاد رئیس اداره امور اجرایی زکات استان قم و جمعی از مدیران استانی قم به بیان دیدگاههای خود پیرامون کارکردها، دستاوردها و اثربخشی‌های زکات پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha