پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه توجه به بهبود وضعیت معیشت مردم باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد، گفت: همه باید برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم، چرا که توجه به اشتغال و تولید از مصادیق معروف است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان، امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد، با اشاره به ایام فاطمیه و فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: دختران و بانوان جامعه اسلامی باید تلاش کنند تا با الگوگیری از سیره حضرت زهرا(س) سبک زندگی فاطمی را در جامعه گسترش دهند.

وی با اشاره به اینکه دفاع از ولایت، محرویت زدایی از چهره مناطق و شرکت در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از ویژگی‌های بارز زندگانی حضرت زهرا(س) است، افزود: اداره خانواده، همسرداری و فرزندداری نیز از دیگر رسالت‌های الگویی حضرت زهرا(س) برای بانوان جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه توجه به بهبود وضعیت معیشت مردم باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد، گفت: همه باید برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم، چرا که توجه به اشتغال و تولید از مصادیق معروف است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضا شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم توجه به مباحث فرهنگی تاکید نمودند و فرمودند، علم، اقتصاد و فرهنگ سه مولفه مهم در تقویت کشور محسوب می‌شوند.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ۲۰ سال فرصت داریم تا جمعیت جوان کشور را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: فرزندآوری و جلوگیری از پیری جمعیت در کشور بسیار مهم و ضروری است و برنامه‌های کلان کشور در حوزه‌های مختلف باید براساس جمعیت جوان و افزایش جمعیت طراحی و اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه ازدواج به هنگام و در سن مناسب از اقدامات اساسی برای افزایش رشد جمعیت است، یادآور شد: همه فعالان حوزه دین و فرهنگ باید برای فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان و همچنین تشویق آنان به فرزندآوری تبلیغ کنند.

وی خواستار افزایش و اجرای طرح‌های حمایتی از خانواده‌ها و افزایش نسل شد و اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی و اقتصادی که ۲۲ دستگاه هستند باید به وظایف خود در رابطه با اعطا تسهیلات فرزند آوری و افزایش رشد جمعیت عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha