پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سعیدی

حوزه/ ما نباید بگذاریم که دوباره فضای مجازی به وضعیت سابق برگردد و نفوذ دشمن در فضای مجازی تکرار شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سعیدی در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که امروز در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با تسلیت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها زندگی ایشان را درس آموز دانست و اظهار کرد: خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها درس های زیادی برای ما دارد و باید روی جوانب مختلف آن متمرکز شد.

وی با بیان اینکه باید راهکارهای برون رفت از مشکلات بررسی شود، افزود: باید در حوزه هایی که پیشرفت حاصل شده است دلیل این پیشرفت ها را بررسی کنیم و آن را تقویت کنیم تا در دیگر حوزه ها هم پیشرفت حاصل شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: برای مثال در عرصه هایی که زیر نظر رهبر معظم انقلاب است و از ایشان تبعیت می شود پیشرفت های خوبی حاصل شده است بنابراین باید این تبعیت را در سایر حوزه ها هم تسری دهیم.

وی با بیان اینکه امروز مردم در همه مسائل اظهار نظر می کنند و مطالبه گری دارند، افزود: اگر ما می گوییم حکومت مردمی داریم باید تحمل شنیدن صدای مردم را داشته باشیم ولی باید این مطالبات را سامان دهیم و با زبان خوب و ملایمت پاسخ داده شود .

آیت الله سعیدی با بیان اینکه همه مسئولان باید از رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور در برخورد با مردم الگوبرداری کنند، افزود: باید به مردم بها داده شود و پخته، حساب شده و واقع بینانه حرف بزنیم و به مطالبات مردم پاسخ منطقی بدهیم.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید با افراد صاحب نظر در ارتباط باشند، گفت: همیشه عمق فعالیت دشمنان به عمق حقانیت نظام برمی گردد و اینکه امروز غرب با هیزم خانه های خود را گرم می کنند ولی از مخالفتشان با ایران دست بر نمی دارند به خاطر ترس دشمن از پیشرفت ایران است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در مقابل هجمه فرهنگی باید هجمه فرهنگی صورت بگیرد افزود: شک نکنید و امیدوار باشید که اگر خدا را یاری کنید خدا هم شما را یاری خواهد کرد و اگر هر کسی به سهم خودش به وظیفه اش عمل کند خدا به تلاش های او برکت می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به لزوم ارتباط بیشتر مجلس و با حوزه های علمیه و علما، اظهار کرد: دغدغه های قشر متدین کشور و حوزه های علمیه باید با تعامل بیشتر با مجلس برطرف شود و این نیازمند ارتباط بیشتر است.

در ادامه محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما علیرغم پیشرفت هایی که در حوزه نظامی و دفاعی داشتیم در حوزه داخلی و رسیدگی به معیشت مردم نتوانستیم به مطالبات مردم رسیدگی کنیم، افزود: ما در طول سالهای گذشته سابقه فتنه های زیادی را داشته ایم ولی این که رأس نظام هدف قرار بگیرد و به مساجد و مراکز دینی توهین شود یک توطئه نرم و خطرناک است که مقابله با آن تلاش همه دستگاه های فرهنگی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی کشور را می طلبد.

وی با اشاره به حضور کم رنگ و سکوت ملموس نخبگان و احزاب سیاسی کشور در مقابله با این اغتشاشات، گفت: این سکوت احزاب سیاسی قابل توجیه نیست و انتظار ما این بود که مسئولان و احزاب سیاسی کشور به گونه ای رفتار می کردند و نمی گذاشتند که یک بازیگر و یا ورزشکار روی مردم تأثیر بگذارند.

همچنین علی‌اکبر علیزاده نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مردم نشان دادند که با وجود مشکلات فراوان خواهان حفظ انقلاب هستند و با دشمن همراهی نکردند، گفت: این توطئه دشمن برای براندازی نظام خنثی شده است ولی اثرات نرم آن باقی است و نباید بگذاریم که دوباره این آثار تقویت شود.

وی با اشاره به محدود شدن فضای مجازی در این اغتشاشات گفت: ما نباید بگذاریم که دوباره فضای مجازی به وضعیت سابق برگردد و نفوذ دشمن در فضای مجازی تکرار شود.

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه الان وضعیت خوبی برای سامان دادن عفاف و حجاب در جامعه است، گفت: فعالیت مسئولان نیاز به حمایت و مطالبه قشر متدین از جمله حوزه های علمیه و علما دارد و باید بتوانیم از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین جلالی نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بحث عفاف و حجاب در رأس دغدغه های کمیسیون فرهنگی مجلس است، افزود: باید هم در حوزه الزام و هم در حوزه اجرای قانون عفاف و حجاب به دقت برنامه ریزی صورت بگیرد و این حکم ضروری خدا بدون کم و کاست اجرا شود.

سپس محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه های مجلس برای وضع قوانین خاص برای حضور خارجی ها در شهرهای زیارتی گفت: باید بودجه های خاص برای شهرهای زیارتی وضع شود و مراکز دینی در شهرهای قم و مشهد بازتاب بیشتری در شبکه های صدا و سیما داشته باشند.

وی با بیان اینکه بازتاب برنامه های فرهنگی آستان های مقدس و حوزه های علمیه در صدا و سیما ضعیف است، گفت: همچنین باید آموزش و پرورش ارتباط خود را با حوزه های علمیه افزایش دهد تا شاهد آموزش و تربیتی دینی درمدارس باشیم.

در ادامه عباسی نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سکوت علما نسبت به وضعیت بد عفاف و حجاب در کشور گفت: باید مطالبه از سمت علما و متدینین صورت بگیرد تا ما بتوانیم در مجلس این امور را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه باید دستاوردهای انقلاب توسط خواص و نخبگان به جوانان گفته شود، گفت: رسانه های دشمن مدام از فساد در کشور می گویند و جوان ما فکر می کند که فساد گسترده ای در کشور وجود دارد و هیچ پیشرفتی نداشته ایم که در این زمینه در سکوت برخی خواص کشور، مقام معظم رهبری خودشان به میدان آمدند و در رابطه با دستاوردهای نظام سخن گفتند.

همچنین بشیری نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی اشکال عمده حوزه فرهنگ کشور را یکپارچه عمل نکردن دستگاه های فرهنگی دانست و گفت: جوانان سوالات و ابهاماتی دارند که باید پاسخ داده شود و از عدم پاسخگویی مسئولان، دشمن استفاده کرده و توانسته است از میان جوانان و خانواده ها یارگیری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha