یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تصاویر/مراسم سوگواری فاطمیه هیئت انصار الحسین اصفهان

حوزه / کارشناس دینی گفت: یکی از مشکلات جدی جامعه امروز، مطالعه نکردن تاریخ است و دشمن نیز از این مسئله به خوبی مطلع است، بنابراین اگر نسبت به آنچه که باید بدانیم اطلاع نداشته باشیم، آن گونه که باید نمی‌توانیم به وظیفه خود عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین آقامیری امشب در مراسم سوگواری فاطمیه که در هیئت انصارالحسین(ع) موسسه فرهنگی شهید بهشتی(ره) برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه عقبه‌های روشن ملت‌ها در حفظ هویت خود، اظهار داشت: در تمام ملت‌ها قهرمانان، اسطوره‌ها و عقبه‌های روشنی وجود دارند که آن ملت‌ها هویت و عزت خود را از آن به دست می‌آورند.

وی با بیان اینکه دشمن زمانی که می‌خواهد بر ملتی فایق بیاید، یکی از جدی‌ترین حربه‌ها این است که نقاط روشن در آن جامعه را از بین ببرد، افزود: یکی از دلایلی که اهل بیت(ع) در روایات متعدد سفارش به مطالعه و توجه به تاریخ گذشتگان داشته و حتی یک سوم آیات قرآن کریم قصص انبیا می‌باشد، همین مسئله توجه به عقبه‌های روشن است.

کارشناس مذهبی با اشاره به روایاتی از امیرالمومنین(ع) پیرامون دقت و تفکر عمیق در مورد تاریخ گذشتگان و عبرت گیری از آنها، گفت: امیرالمومنین(ع) می‌فرماید: "کسی که از گذشته عبرت گرفت، برای آنچه باقیمانده، عبرت گرفته است" و یا در روایت دیگری می‌فرماید: "هر کس از وقایع گذشتگان عبرت بگیرد، بینا می‌شود و کسی که بصیرت و بینایی پیدا کرد، می‌فهمد و کسی که فهمید عالم‌ می‌شود".

حجت الاسلام آقامیری با تأکید بر تاثیر نقاط قوت و روشن در عقبه مکتب شیعه و جریان توحیدی بر زندگی حال حاضر جامعه، تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی جامعه امروز، مطالعه نکردن تاریخ است و دشمن نیز از این مسئله به خوبی مطلع است، بنابراین اگر نسبت به آنچه که باید بدانیم اطلاع نداشته باشیم، آن گونه که باید نمی‌توانیم به وظیفه خود عمل کنیم.

وی اضافه کرد: باید تاریخ را درست تحلیل کنیم و درآن عمیق شویم، زیرا رنگ جامعه عوض می‌شود، اما جبهه بندی‌هایی که در عالم اتفاق افتاده، هیچ گاه تغییر نمی‌کند، هم چنان که همواره جبهه حق و باطل بوده است.

وی با بیان اینکه افراد جبهه حق عوض می‌شوند، اما اساس جبهه تغییر نمی‌کند، گفت: مسائلی که امروز درگیر آن هستیم، میلیون‌ها انسان پیش از ما درگیر آن بوده‌اند.

حجت الاسلام آقامیری با اشاره به دفاع حضرت زهرا(س) از امیرالمومنین(ع)، یادآور شد: حضرت زهرا(س) می‌فرمایند: "چرا فکر می‌کنید اگر علی(ع) خلیفه شود، نمی‌تواند دنیایتان را آباد کند" و البته دنیا در اینجا به معنی اقتصاد است، بنابراین جریان اقتصادی، جریانی نیست که فقط امروز ما درگیر آن باشیم، در گذشته نیز این درگیری‌ها وجود داشته است.

وی با بیان اینکه عقبه‌های روشنی هم چون فاطمیه، عاشورا، بعثت خاتم الانبیا، غدیر، پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، هویت مکتب شیعه را رقم زده است، عنوان کرد: این عقبه‌های روشن هویت ساز، جریان ساز و عامل عزت و حرکت هستند.

کارشناس مذهبی با اشاره به داستان حضرت یوسف و اراده خداوند متعال در عزت بخشی به این پیامبر الهی، عزت را از جانب خدا دانست و گفت: عزتی که در تشییع سردار شهید سلیمانی دیدید، با هیچ مقیاس عقلی قابل حساب نبود، لذا خداوند زمانی که اراده نماید فردی را عزیز کند، عزیز خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاریخ، نگاه ما در زمانی که زندگی می‌کنیم به آینده دقیق می‌شود، لذا این تأثیر توجه به عقبه‌های روشن مکتب شیعه است، البته دشمنان نیز تأثیر این عقبه‌های روشن را می‌دانند و برای این که بتوانند این عقبه‌های روشن را از دستور کار خارج کنند، سه کار انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام آقامیری به راهکارهای دشمنان برای نابودی عقبه‌های روشن مکتب شیعه و جریان توحیدی پرداخت و یادآور شد: دشمنان در درجه اول سراغ حذف می‌روند، یعنی به عبارتی حربه دستگاه ابلیس و ایادی آن برای از بین بردن عقبه جبهه حق حذف است و اگر نتوانند حذف کنند تحریف کرده و یا آن حقیقت را کمرنگ می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha