دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یمن

حوزه/ کمیته بیمارستان الحزم و دفتر بهداشت و حقوق بشر در استان جوف یمن یک کنفرانس مطبوعاتی در خصوص اوضاع انسانی و خسارت هایی که متجاوزان سعودی از تجاوز و محاصره به جای گذاشته اند، برگزار کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کمیته بیمارستان الحزم و دفتر بهداشت و حقوق بشر در استان جوف یمن یک کنفرانس مطبوعاتی در خصوص اوضاع انسانی و خسارت هایی که متجاوزان سعودی از تجاوز و محاصره به جای گذاشته اند، برگزار کردند.

فیصل بن حیدر استاندار جوف با بیان اینکه متجاوزان آمریکایی سعودی هزاران بمب کاشته اند که روزانه قربانی جدیدی می گیرد، افزود: تجاوز سعودی و مزدوران آن موجب بزرگترین فاجعه انسانی در یمن شده است.

وی ادامه داد: بمب ها و مین هایی که از متجاوزان سعودی به جای مانده است، جان صد ها نفر از یمنی ها از جمله کودکان و زنان را می گیرد و ده ها نفر به این دلیل معلول شدند.

از سوی دیگر دکتر عرفات البدوی معاون مدیر دفتر بهداشت در استان الجوف گفت: متجاوزان و مزدوران آن خانه ها، مدارس، بازار و عروسی ها را هدف بمباران قرار دادند و در نتیجه آن ۵۴۲ شهروند شهید و زخمی شده است.

یحیی هضبان معاون مدیر دفتر حقوق بشر گفت: طی ۸ سل تجاوز سعودی، صد ها جنایت و کشتار روزانه علیه شهروندان انجام گرفته و شمار شهروندان در استان جوف به ۹۸۰ نفر می رسد.

وی افزود: در پی این تجاوز، ۱۳۲۰ خانه تخریب شده و ۲۸۰ تأسیسات کشاورزی و ۲۷ مرکز آموزشی و بهداشتی خسارت دیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha