دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
د

حوزه / رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: توسعه بیشتر رویدادهای هنر محور در جامعه به دلیل تأثیرات مستقیم هنر بر مخاطب، چه از نظر بصری چه از نظر مفهومی، ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، محمدشریف زارعی فرماندار کاشان شب گذشته در آیین اختتامیه نخستین رویداد هنری ملی شهید اردهال در سالن مرکز رشد زنده یاد دکتر حسین پور دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، اظهار داشت: این رویداد بسیار ارزشمند بیانگر هنر، سنت و معنویت منطقه کاشان با معرفی حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) است.

شریف زارعی، برگزاری رویداد شهید اردهال را یک گام بسیار موثر و زیبا در انتقال مفاهیم معنوی و معرفی شخصیت حضرت سلطانعلی دانست و گفت: برگزاری این رویداد و حرکت فرهنگی از سوی هنرمندان و متولیان حوزه هنری در کاشان و استان اصفهان با همکاری و همراهی دستگاه‌های شهرستان باید استمرار پیدا کند.

فرماندار کاشان، تصریح کرد: نقش هنرمندان انقلابی با طرح ایده‌های مختلف در رویداد شهید اردهال می‌تواند مفاهیم انقلابی و ارزشی را در شهر کاشان و کشور تبیین کند.

لزوم توسعه رویدادهای هنر محور در کاشان

میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان نیز اظهار داشت: توسعه بیشتر رویدادهای هنر محور در جامعه به دلیل تاثیرات مستقیم هنر بر مخاطب، چه از نظر بصری چه از نظر مفهومی، ضروری است.

وی جذابیت قابل توجه رویدادهای هنر محور برای مخاطبان و اشتیاق آنها به این رویدادها در انتقال مفاهیم را مورد تأکید قرار داد و گفت: برگزاری رویدادهای هنر محور از جمله رویداد شهید اردهال تداعی کننده این فرهنگ و آیین مهم است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان، با بیان اینکه جامعه نیازمند استفاده بیشتر از زبان هنر در عرصه و موضوعات فرهنگی مذهبی است، یادآور شد: می‌توان با استفاده از این ظرفیت پیوند و ارتباط بیشتر و مستقیم‌تری با حوزه فرهنگ در تولیدات فاخر ایجاد شود که این تولیدات با استقبال مردم رو به رو خواهد شد.

وی، افزود: فعالیت‌هایی چون رویداد شهید اردهال می‌تواند با همکاری‌های بین بخشی سرعت بیشتری بگیرد و نهادینه شود تا در کنار حلاوت‌های زیارت معنوی بزرگان به ویژه این امامزاده لازم التعظیم، تحفه و سوغاتی از تولید اثر فرهنگی با عطر و روح معنویت را در زندگی ما ساری و جاری کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha