جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز برپائی این همایش را پس از دوسال مایه خرسندی و برکت دانسته و خاطرنشان کردند: پیوندهای حیاتی در یک جامعه‌ی خوشبخت و خوش‌فرجام، همچون دوستی و گذشت و مهربانی و همدلی و همدردی و یاری‌رسانی و خیرخواهی و امثال آن به برکت رواج و اقامه‌ی نماز، استحکام می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیةالله فی‌العالمین ارواحنا فداه

برپائی این همایش فرخنده پس از تأخیر دوساله، مایه‌ی خرسندی و انشاءالله موجب برکت است. هر تلاش فکری و عملی برای نشان دادن ارزش نماز و بزرگداشت این فریضه‌ی مبارک، کاری در جهت نورانی کردن دل انسانها و گرم کردن محفل زندگی آنها است.

یاد خدا که نماز مظهر کامل آن است، دل و جان را آزاد و جامعه را آباد میسازد. پیوندهای حیاتی در یک جامعه‌ی خوشبخت و خوش‌فرجام، همچون دوستی و گذشت و مهربانی و همدلی و همدردی و یاری‌رسانی و خیرخواهی و امثال آن به برکت رواج و اقامه‌ی نماز، استحکام می‌یابد. صفهای نماز جماعت، صفوف به هم پیوسته‌ی فعالیت‌های اجتماعی را پدید میآورد. کانون گرم و پرشور مساجد، کانون‌های همکاری در عرصه‌ی اجتماعی را رونق می‌بخشد. نماز، آنگاه که با احساس حضور خداوند، گزارده شود به همه‌ی عرصه‌های زندگی نورافشانی میکند و دنیا و آخرت فرد و جامعه را آباد میسازد.

نمازگزار -هر که و هر جا- به اندازه‌ی ظرفیت خود از نماز بهره میبرد، ولی در این میان، جوانان و نوجوانان از همه جلوترند؛ بهره‌ی آنان از نمازی که با توجه و خشوع خوانده شود بسی بیشتر است. دل جوان و نوجوان آمادگی افزونتری دارد برای رسیدن به «فلاح» که اذان نماز، شتاب گرفتن به آن را سفارش میکند.

پدران و مادران، معلمان و استادان، اندرزگویان و راهنمایان، این حقیقت را در رابطه میان نماز و جوان، به یاد داشته باشند و وظیفه‌ئی را که بر دوش آنهاست بشناسند.

مدارس، دانشگاهها، بطور ویژه دانشگاه فرهنگیان، صداوسیما و دیگر دستگاههای فرهنگ‌ساز، در شمار مخاطبان اصلی «اقیموا الصلاة» جای میگیرند.

توفیق همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنه‌ای
۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مثل نماز واجب CA ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    ﷽. سلام آقا جان! باید پیام شما را به دنیا برسانیم... با پیام رسان شهدا! حاج قاسم گفت:«والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه دلی و قلبی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را در دست گرفته. در قیامت خواهیم دید، مهمترین محور محاسبه است.» سید علی گفتند:«فلسطین مهمترین محور وحدت جهان اسلام است». واللهِ و باللهِ ما در برابر قضیه فلسطین مسؤولیم! «در بحبوحه کشتارهای صهیونیست در فلسطین، استاد مطهری به همراه بعضی از علما، شماره حسابی را به منظور کمک به مردم فلسطین معرفی کردند و در تشویق مردم به هر چه بیش‏تر کمک کردن به آن‏ها، در ضمن سخنرانی معروف خود که با واکنش شدید رژیم طاغوت هم مواجه شد، فرمودند: ❁«واللّه‏ این انفاق وکمک به مردم فلسطین واجب است. مثل نماز خواندن و روزه گرفتن واجب است. اولین سؤالی که بعد از مردن از ما می‏کنند، همین است که در زمینه هم‏بستگی اسلامی چه کردید؟»✿ (http://qodsna.com/fa/187214) سنصلي في القدس! (https://program.almanar.com.lb/episode/171433) الأمر كن فيكون... مثل طلوع الشمس! فشعوب العالم آتية للتحرير | سنصلي في القدس! لن يدخل فينا لبس... سيدك الصهيونية دكا صوت التكبير | سنصلي في القدس! با قاسم! با شما (https://hawzahnews.com/x9GTj)! 🇮🇷🇵🇸