پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ب

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه کسانی که شعار زن زندگی و آزادی سر می‌دهند آمار دانشجویان فعلی دختر با پسر را در دانشگاه‌های کشورمان را با قبل از انقلاب مقایسه کنند، گفت: ایران بی سواد ترین کشور دنیا از نظر زنان قبل از انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم (عج)این شهر ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و ولادت باسعادت مولای متقیان علی علیه السلام اظهار داشت: بر اساس روایات حضرت علی (ع) وقتی به دنیا آمدند با تبسم به پیامبراکرم (ص) نگاه کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، به طرق فرستادن صلوات بر پیامبران (ص) بر اساس روایات اشاره و تصریح کرد: وقتی خواستیم بر پیامبران صلوات بفرستیم غیر از حضرت ابراهیم، به صورت مستقیم باید بر پیامبراکرم (ص)و آل ایشان صلوات بفرستیم .

امام جمعه کاشان تصریح کرد: شرط سنی برای شرکت در اعتکاف نداریم، لذا کودک 13 ساله هم می‌تواند در مراسم اعتکاف شرکت کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه مراسم اعتکاف باید در مسجد جامعی که عموم مردم در آن رفت و آمد می‌کنند باشد، خاطرنشان کرد: مسجدالنبی، مسجدالحرام، مسجدالکوفه و مسجد البصره بهترین مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف می‌باشد.

وی، به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های علمی اشاره کرد و گفت: دانشجویان کشورمان قبل از انقلاب 160 نفر در حد کاردانی و کارشناسی بود، ولی به برکت انقلاب در حال حاضر بیش از 3 میلیون دانشجو در کشور داریم که 50 درصد آنها خانم‌ها هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه کسانی که شعار زن زندگی و آزادی سر می‌دهند آمار دانشجویان فعلی دختر با پسر را در دانشگاه‌های کشورمان با قبل از انقلاب مقایسه کنند، یادآور شد: ایران بی سواد ترین کشور دنیا از نظر زنان قبل از انقلاب بود.

وی به تجزیه کشورمان در 200 سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در دوران قاجار و پهلوی پدر و پسر به خاطر بی‌لیاقتی پادشاهان دو سوم نقشه ایران از کشورمان جدا شد و یک نمونه آن بحرین استان چهاردهم کشورمان بود که در سال 1350 توسط محمد رضاشاه از ایران جدا شد.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه در ۸ سال جنگ تمام عیار شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان در سایه ولایت فقیه و امامین انقلاب اجازه تصرف حتی یک وجب از خاک کشورمان را به بیگانه ندادند، گفت: امیدواریم در سایه رهبری حکومت اسلامی ایران به دست صاحب اصلی‌اش امام زمان (عج) بیافتد.

انتهای پیام ./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha