دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همانند پدری مهربان فرزندان خود را مورد بخشش قرار داده است، گفت: مگر رسانه‌های دشمن خود را طرفدار مردم ایران معرفی نمی‌کردند، پس چرا رسانه‌های دشمن از عفو رهبر معظم انقلاب امروز ناراحت هستند؟  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: تقوای سیاسی امروز، محافظت از انقلاب اسلامی و ارزش‌هایی است که هزاران نفر به خاطر آن به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه رژیم پهلوی و استکبار به دنبال حذف اسلام و ترویج تفکر "ما نمی‌توانیم" در جامعه بودند، گفت: امروز و به برکت انقلاب اسلامی مردم ما دارای اعتماد به نفس هستند و به ما می‌توانیم باور دارند.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه حضرت امام خمینی(ره) به مردم ایران اعتماد به نفس دادند، یادآور شد: اگر امروز در عرصه‌های مختلف رشده کرده‌ایم و جهانیان بر این رشد ما تأکید دارند، همه مرهون جوانان این آب و خاک و انقلاب اسلامی است.

وی موفقیت جمهوری اسلامی را به معنای موفقیت دانشمندان، دانشگاهیان و جوانان این کشور و به طور کلی موفقیت مردم و مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: کدام تحلیل‌گر سیاسی می‌تواند امروز ادعا کند که جمهوری اسلامی وابسته یه یک کشور دیگر است، البته بنا بر مصالح خودمان با کشورهای دیگر در تعامل هستیم اما با کشوری که خودش را دست برتر می‌داند، حاضر به پذیرش ذلت نیستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، مظهر حاکمیت اراده مردم است، گفت: در برخی از موارد حتی اگر نظرین امامین انقلاب با نظر مردم متفاوت بوده اما بازهم از نظر مردم حمایت کردند، همانند انتخاب بنی صدر.

سازمان مجاهدین که امروز با پهلوی پیوند خورده، به صورت مسلحانه علیه شاه می‌جنگید

وی با طرح این سئوال که اگر در دوره پهلوی فساد نبود و وضعیت خوب بود، چرا هزاران نفر از جوان این کشور با شاه مبارزه کردند و شهید شدند، ابراز کرد: حتی سازمان مجاهدینی که امروز با پهلوی پیوند خورده، در آن دوران به صورت مسلحانه علیه شاه می‌جنگید.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه کدام گروه مردمی در دروان پهلوی از شاه حمایت کرده است، یادآور شد: رسانه‌های دشمن کاری جز فریب ندارند و لذا باید تاریخ را به درستی مطالعه کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در طول ۴۴ سال گذشته هرجا که انقلابی عمل کردیم، انقلابی ماندیم و جهادی وارد میدان شدیم، رشد و پیشرفت کرده‌ایم، گفت: هر جا از اصول خود فاصله گرفتیم و تفکرات لیبرالی حاکم شد، همانند عرصه اقتصاد و معیشت، با مشکل روبرو شدیم.

امام جمعه همدان افزود: استقلال و آزادی سر جای خود مهم است، اما همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند، اقتصاد و مسکن مردم هم باید درست شود و این مهم امروز برعهده مسئولان است.

وی با بیان اینکه هر میزی که مسئولان پشت آن نشسته‌اند حاصل خون ۳۰۰ هزار شهید است، یادآور شد: تقوای مسئولین امروز این است که انقلابی عمل کنند و جهادی وارد میدان شوند.

رهبر معظم انقلاب همانند پدری مهربان فرزندان خود را مورد بخشش قرار داده است

نماینده ولی فقیه در استان همدان، در ادامه با تقدیر از دستور عفو عمومی توسط رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: مگر رسانه‌های دشمن خود را طرفدار مردم ایران معرفی نمی‌کردند، پس چرا رسانه‌های دشمن از عفو رهبر معظم انقلاب امروز ناراحت هستند؟

وی تصریح کرد: دشمن می‌خواهد فرزندان این کشور در زندان باشند تا آنها کاسبی کنند، در حالی که ما می‌خواهیم فرزندانمان به زندگی برگردند، البته کسی که لیدر بوده و قتل و جنایت انجام داده حسابش جداست، اما کسی که تحت جو رسانه‌ای دشمن قرار گرفته، مورد عفو عمومی قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همانند پدری مهربان فرزندان خود را مورد بخشش قرار داده است.

وی از تلاش دولت در مدت اخیر و افتتاح و احیای پروژه‌های مختلف در استان تشکر کرد و یادآور شد: امیدواریم در مسایل اقتصادی و معیشتی نیز دولت همه تلاش خود را به کار گیرد تا شاهد رفع مشکلات مردم در جامعه باشیم.

امام جمعه همدان، با تبریک فرا رسیدن ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ان‌شاءالله ۲۲ بهمن امسال را به روز وحدت ملی تبدیل خواهیم کرد و همه مردم با وجود اختلاف سلیقه‌هایی که دارند، اما حضوری باشکوه خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مردم با حضور خود در راهپیمایی فردا به مسئولان اعلام خواهند کرد که ما در صحنه حضور داریم، گفت: لازم است تا مسئولان نیز از حضور و هوشیاری مردم عقب نمانند و برای رفع مشکلات مردمی که در تمام صحنه‌های پای کار انقلاب و نظام هستند تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، همچنین با اشاره به زلزله اخیر در کشور سوریه و ترکیه، با مردم این کشورها ابزار همدردی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha