سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / امام جمعه قزوین گفت: از رهبر معظم انقلاب اسلامی بخاطر عفو دستگیرشدگان وقایع اخیر و آن دسته از فرزندانشان که حتی به ساحت ایشان جسارت کردند، تشکر می‌کنیم، این فرزندان ما اشتباهی مرتکب شدند و از اشتباه خویش بازگشتند و لذا در نهایت رهبری نیز با نگاهی پدرانه آن‌ها را مورد عفو قرار دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجد النبی(ص) برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: از خدای متعال می‌خواهیم به ما و ملت ما این توفیق را عنایت کند که با این انقلاب زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت باشیم.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در سال ۴۲ وقتی که قیام خود را آغاز کردند، هنوز یار و یاوری نداشتند و مردم ایشان را نشناخته بودند و نام ایشان مطرح نبود، اما احساس مسئولیت کردند و این ماموریت الهی را در تبلیغ دین و بیان حق انجام دادند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امام خمینی (ره) در یکی از سخنرانی‌های خود فریاد کشیدند "من اعلام خطر می‌کنم، ای ارتش ایران من اعلام خطر می‌کنم، ای سیاسیون ایران من اعلام خطر می‌کنم، ای بازرگانان ایران من اعلام خطر می‌کنم، ای علمای ایران و ای مراجع اسلام من اعلام خطر می‌کنم، ای فضلا و طلاب من اعلام خطر می‌کنم، ای نجف، ای قم، ای مشهد، ای تهران، ای شیراز من اعلام خطر می‌کنم".

وی خاطرنشان کرد: امام راحل دین خدا را یاری کرد و دستاورد عظیمی برای ملت ایران و مسلمانان به ارمغان آورد، همه دیدیم که خدا هم چه عظمتی به ایشان بخشید.

خطیب نماز جمعه قزوین تأکید کرد: شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) را نیز تسلیت عرض می‌کنم، امام کاظم (ع) فرمودند «رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ» یعنی مردی از اهل قم خواهد آمد که مردم را به حق دعوت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: امام کاظم (ع) فرمودند «یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ ا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ» یعنی جوانمردانی گرد او جمع می‌شوند که اعتقاد بسیار بالایی به او دارند و طوفان‌های بنیان کن این جوانمردان را منحرف نمی‌کند و مانند کوه، استوار هستند.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: در ادامه حدیث آمده «وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا یَجْبُنُونَ وَ عَلَی اللَّهِ یَتَوَکَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِین» این جماعت از جنگ خسته نمی‌شوند، ترسی ندارند و به تعبیر دیگر آنانی که شخصیت امام خمینی(ره) را درک می‌کنند ترسی در دل ندارند و فقط به خداوند توکل می‌کنند، وقتی خرمشهر آزاد شد، امام فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی اضافه کرد: سالروز شکسته شدن حکومت نظامی در چنین روزی یعنی پایان روز ۲۱ بهمن را داریم که بسیار حائز اهمیت بود، در حکومت نظامی می‌گفتند دو نفر حق صحبت با یکدیگر را ندارند و در چنین شرایطی مردم تظاهرات می‌کردند و حضور مردم بسیار پرشور بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در چنین شرایطی مردم با پیروی از امام خمینی(ره) به میدان آمدند چرا که عدم حضور مردم در میدان باعث کودتای نظامی می‌شد و پیروزی انقلاب با چالش مواجه می‌شد، اما امام خمینی(ره) فرمان دادند تا مردم به میدان بیایند و همین امر انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی رساند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: این روزها سالروز بیانیه گام دوم انقلاب است، گام اول را گذراندیم و حالا که کشتی انقلاب به آرامش رسید، بایستی گام دوم را با جدیت دنبال و اجرایی کنیم و از خداوند بخواهیم ما را در منزلگاهی با برکت فرود بیاورد که همان ظهور منجی عالم بشریت (عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به سالروز صدور حکم امام خمینی (ره) برای سلمان رشدی، تصریح کرد: امروز سلمان رشدی شرایط بسیار سخت و دشواری دارد و از زمان حکم امام خمینی (ره) آرامش ندیده و این سزای کسانی است که در مقابل خدا و دین خدا ایستادند.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: ۲۲ بهمن و حضور حماسی مردم یکی از ضروریات امروز است، امروز روحیاتی که در مردم می‌بینیم همه انتظار می‌کشیم برای حماسه آفرینی به میدان برویم و همانند هر سال دشمنان را ناامید کنیم.

از رهبر معظم انقلاب به خاطر عفو زندانیان وقایع اخیر تشکر می‌کنیم

وی عنوان کرد: از رهبر معظم انقلاب اسلامی بخاطر عفو دستگیرشدگان وقایع اخیر و آن دسته از فرزندانشان که حتی به ساحت ایشان جسارت کردند، تشکر می‌کنیم، این فرزندان ما اشتباهی مرتکب شدند و از اشتباه خویش بازگشتند و لذا در نهایت رهبری نیز با نگاهی پدرانه آن‌ها را مورد عفو قرار دادند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: برای برنامه‌های ایام الله دهه فجر زحمات بسیاری در استان کشیده شده و بسیجیان، نیروهای مومن، مساجد، مسئولین و همه مردم پای کار بودند، خدا از همه قبول بفرماید.

وی اظهار کرد: آیت الله سید محمد ضیاءآبادی از بزرگان این استان و از اهالی ضیاءآباد، سال گذشته به رحمت خدا رفتند، به خاطر ایام محدودیت‌ها میسر نشد مراسمی برای ایشان برگزار شود، روز گذشته در ضیاءآباد مراسم باشکوهی برای این عالم بزرگوار برگزار شد، لازم است در آینده در مرکز استان نیز مراسم تجلیل از ایشان برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خدا را به خاطر نزولات برکات آسمانی شکر ویژه می‌کنیم و دعا می‌کنیم خداوند ما را بیشتر مورد لطف، رحمت و نعمت خود قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha