جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام شریفی / حاجی آباد

حوزه / یکی از ائمه جمعه هرمزگان گفت: جمهوری اسلامی امانت الهی همه انبیا و اولیا است و باید در برابر دشمنان از آن مراقبت کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه حاجی‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: حقیقت این است که ما در دوران مبارک‌ترین پدیده قرن معاصر یعنی انقلاب اسلامی هستیم، پدیده‌ای الهی که آرزوی ۷۰۰۰ ساله انبیاء و ۱۴۰۰ ساله ائمه اطهار بوده است.

وی افزود: مردم با انقلاب خود و هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در برابر تهدیدها، تحریم‌ها، ترورها، سختی‌ها در کنار امام و رهبری و آرمان‌های شهداء و اسلام ایستاده‌اند و در ۹ دی و ۱۳ آبان فتنه‌ها را خاموش کردند.

خطیب جمعه حاجی آباد گفت: در ۲۲بهمن امسال با حضور با شور و شعور و معنا دار خود، بیعت مجدد با امام راحل، رهبری حکیم، شهداء، انقلاب، قرآن و اسلام را به نمایش خواهیم گذاشت و دشمن کینه توز و عنود و متوهم را ناامید و رسوا خواهیم کرد و با حضور با نشاط خود در این عید ملی با وحدت و همدلی نشان خواهیم داد که دل در گرو ایران قوی مقتدر، مستقل، آزاد و اسلامی و انقلابی داریم.

حجت‌الاسلام شریفی تأکید کرد: با پایان اغتشاشات و فاصله گرفتن دو ماهه از آن و پس از ابراز ندامت خاطیان، زمان ابراز محبت با صدور فرمان عفو برخی محکومین فرا رسید، رهبر حکیمی که در موضع پدری دلسوز از جرم و خطای فرزند فریب خورده خود می‌گذرد.

وی اظهار کرد: این عفو حکیمانه تنها یک گام از مواجهه هوشمندانه در شرایط مه آلود یا غبار آلود اغتشاشات اخیر است، در واقع این عفو یک گام و اقدام از مجموعه گام‌ها و اقدامات مدبّرانه و مسئولانه رهبر انقلاب اسلامی بود که هم دل مردم را شاد کرد و هم باعث عصبانیت و استیصال دشمن شکست خورده شد.

امام جمعه حاجی آباد افزود: کشور عزیز ایران جزو کشورهای زلزله خیز به شمار می‌آید و بسیاری از استان‌ها و شهرها خصوصا برخی کلان شهرها در معرض زلزله هستند، بنابراین اگر چه پیش بینی دقیق زلزله امکان پذیر نیست اما پیشگیری آن تا حدود زیادی امکان پذیر است.

حجت‌الاسلام شریفی ادامه داد: دو مسأله مهم بهسازی بافت‌های فرسوده و مقاوم سازی آن و رعایت شاخص‌های ساخت و ساز مستحکم در ساختمان سازی‌های جدید باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فوری‌تر از دو مسئله ضروری یاد شده، مسئله مدیریت بحران است که متأسفانه از کاستی‌های ساختاری و برنامه‌ای رنج می برد و دولت باید با نگاه بهسازی و بازسازی و باز آفرینی، رفع مشکلات این بخش را فراهم سازد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha