دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نرجس شکرزاده

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: متأسفانه برخی برنامه های صداوسیما رویکرد ضد تربیتی دارد و باید نسبت به اصلاح آن ها اقدام جدی کرد.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هشتم اسفندماه، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی ابراز داشت: ما باید از همه ظرفیت های کشور در راستای مباحث تربیتی به خوبی استفاده کنیم و قبل از هر چیز قبول کنیم که در عرصه های مدیریتی در این باره دچار ضعف هایی هستیم که باید هر چه سریعتر مرتفع شود.

وی افزود: از سوی دیگر متاسفانه در نظام رسانه ای ما به ویژه برنامه های صداوسیما کمتر از منظر علمی به مباحث تربیتی ورود داشته ایم، ضمن آن که لازم است در این باره برای رسیدن به موفقیت مطلوب از ظرفیت های هنری و ادبیات و داستان و غیره نهایت استفاده را ببریم.

این پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: واقعیت مسلمی که وجود دارد این است که تمدن اسلامی اساساً بر محوریت علم می چرخد و حال آن که اصالت علم آموزی و محوریت علمی کمتر در رسانه های ما به خصوص رسانه ملی دیده می شود.

وی با تأکید بر این که در حوزه رسانه ای و تولیدات محتوا در این بخش می بایست نگاه و رویکرد تربیتی حاکم باشد، بیان داشت: متاسفانه ما در شبکه های صدا و سیما گاه با کارشناسان و مجریانی روبرو هستیم که سواد مناسبی ندارند و این ضعف سواد و شناخت مانع از آن می گردد که اهداف تربیتی در مواجهه با مخاطب به درستی دنبال شود، ضمن آن که اساساً برخی برنامه های صداوسیما خودش رویکرد ضدتربیتی دارد که این روند باید اصلاح شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha